Avatar billede dah Nybegynder
21. september 2004 - 10:13 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Automatisk formatering af harddisk

Hej der.

Jeg har rund regnet 30 maskiner, om skal formateres inden vi kan af med dem, men da det vil tage lige omkring en krig at gøre manuelt, ville jeg høre om der er nogen som har en god ide til hvordan dette nemmest kan gøres..

På forhånd Tak

/Lars
Avatar billede oskar Nybegynder
21. september 2004 - 10:32 #1
Hvis du skal formatere dem fpor at undgå at nogen finder spændende data fra firmaet er det bestemt ikke nok at formatere. Jeg har lige reddet alle data fra min nabos fejlformaterede harddisk uden problemer.

Skal det være grundigt skal du bruge et killdisk propgram.

Skal det bare være formatering laver ´du en bootdisk eller to og skriver i autoexec.bat:

format c:
Avatar billede oskar Nybegynder
21. september 2004 - 10:36 #2
Her er en brugbar demoversion: http://saxa.dk/dls/Killdisk.exe

Den fulde version kan indstilles til at køre lige så mange gange man ønsker (anbefaling: min 7). Denne version skal bare startes 7 gange.
Avatar billede oskar Nybegynder
21. september 2004 - 10:36 #3
PS Exefilen laver en diskette.
Avatar billede dah Nybegynder
21. september 2004 - 10:44 #4
hej du, jeg har lige downloadet demoversionen, og fået lavet en disk, som burde automatisk formatere den første harddisk den finder. Så skal lige lure om det virker, så får du point.
Avatar billede dah Nybegynder
21. september 2004 - 13:11 #5
det virkede helt fint!