Avatar billede lars_d Nybegynder
21. september 2004 - 23:37 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Ghost & Restore

Hej,
Har fået til opgave at sætte ny HD i en compaq - hvilket er gået uden probs. (den gamle var brændt af)...

Nu skal jeg så ha de oprindelige drivere etc ind på pc´en igen men det eneste jeg har til rådighed er

1: En Ghost-cd-rom
2: 2 stk restore cd-rom´er

Hvordan "fikser" jeg lige den?
Har ikk arbejdet med hverken ghost el. restore før...
Avatar billede lars_d Nybegynder
21. september 2004 - 23:39 #1
PS. Der er tale om dels FAT32 samt Win98 på en AMD K7 750MhZ maskine
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
22. september 2004 - 00:41 #2
Da du har restore cdrom'er, bør du kunne boote på cdromen og simpelthen følge vejledningen på skærmen.
Det er netop derfor du har dem.
Når restoren er kørt, vil pc'en være som den dag den blev købt.
Avatar billede lars_d Nybegynder
22. september 2004 - 23:11 #3
Det var også dét, jeg tillod mig at gå ud fra, men der er desværre ingen respons når jeg booter med cd-rom´en i drevet.

Findes der en speciel måde at få skidtet til at boote op korrekt - så den starter restore-proceduren?
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
23. september 2004 - 00:42 #4
Du skal ind i bios og sætte den op til at den første bootdevice er cdrom'en.
På en Compaq er det typisk F10 der skal trykkes under opstarten for at komme derind.
Avatar billede lars_d Nybegynder
26. september 2004 - 17:54 #5
Dvs, der skal ligge en slags .exe fil på restore-cd´en?
Synes ikk lige jeg kan finde en sådan...

Har prøvet det, men den siger bare "Ugyldig systemdisk - I/O Fejl etc..."
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
26. september 2004 - 19:58 #6
Kan du ikke bote på nogen af cdrom'erne ?
Avatar billede lars_d Nybegynder
27. september 2004 - 00:21 #7
Hej Tonny,
Nej, desværre...
Har "snakket" med Compaq Support USA, hvor jeg fik nogle metoder til at få puteren til at køre QuickRestore-CD-Rom´erne men jeg ku ikk få det til at virke.
De sagde så, at jeg skulle rekvirere et nyt sæt QuickRestore-CD-Rom´er - hvilket jeg må forsøge i morgen...
Lægger lige deres løsningsforslag op når jeg kommer i nærheden af min egen computer igen.
Avatar billede lars_d Nybegynder
27. september 2004 - 00:45 #8
Løsningsforslag fra Compaq Support North America:

Please reset the BIOS following these steps:

1. Restart the computer.
2. Press the F10 key when the red Compaq logo appears.
3. Press F9 to "Set Defaults".
4. Press F10 again to save and exit from BIOS.

Resetting the BIOS should enable you to boot from the CD.

1. Insert the first Quick Restore CD.
2. Turn the computer on and hit the Num Lock key so that the Num Lock light is on.
3. When the flashing Quick Restore screen comes up, hit the Caps Lock key.

Then follow these steps to run Full Restore:

4. When the Quick Restore screen stops flashing, you will see a non-blinking Compaq logo. Hit the Num Lock key to turn it off.
5. At the welcome screen, press Ctrl + Q, then press Enter.
6. At the Warning screen, press Ctrl + Q and then press Enter. (HIT Ctrl + Q TWICE)

This should solve the problem.

...det har bare ikk løst mit problem, men måsken andre ka få det til at virke????
Avatar billede lars_d Nybegynder
18. oktober 2004 - 02:59 #9
Beklager, er nødt til at ta pointene igen...
Ingen svar, der hjalp - har droppet projektet.

Lars_d
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
29. oktober 2004 - 18:58 #10
Surt :(

For at lukke spørgsmålet helt, skal du lige markere dit navn nede til venstre og trykke accepter knappen.