Avatar billede omnia Nybegynder
23. september 2004 - 00:27 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Mus fryser i xp

Her er en af de svære synes jeg. Derfor 200 point.

Logitech usb musen fryser i xp. Der er ikke noget mønster. Nogle gange efter få sekunder andre gange efter 15-30 minutter. Jeg kan bruge tastaturet efter at musen er frosset, så systemet er altså ikke gået helt ned.

Det er ikke musen det er galt med. Jeg har prøvet med flere. Også ps2-mus.
Det er ikke rammen - jeg har testet med flere.
Det er ikke grafikkortdriveren - Jeg har testet med flere.
Det skyldes ikke køling. Processoren holder sig mellem 50-60grader.
Det er ikke køling på chipsettet. Jeg har lige skiftet blæseren.

Konfiguration.

Mobo: Abit kt7-raid
Processor: Athlon Thunderbird 900 Mhz - ikke overclokket.
Grafikkort: Nvidia Ti4600
Ram 768 Mb Noname.
Styresystem: Windows xp professional. (ren installation)
Mus: Logitech scroll mouse - usb.

Jeg tror ikke det skyldes bios - det er et forholdsvist nyt problem - og den har virket før med denne bios.

Jeg leder virkelig i blinde. Jeg håber, at der er nogen der kan hjælpe.

Selvom man får genopfrisket sine tastaturgenveje er xp uden mus en belastning i længden.

Håber, at der er nogen der kan komme med en løsning.

Venter spændt.

Omnia
Avatar billede omnia Nybegynder
23. september 2004 - 00:29 #1
Jeg er ikke sikker på om det er den rigtige katagori - men jeg tror ikke det er et hardwareproblem. Derfor denne kategori.

Omnia
Avatar billede milter Ekspert
23. september 2004 - 00:36 #2
Havde du også problemet før opdateringen/installationen af XP?
Avatar billede vejmand Juniormester
23. september 2004 - 00:54 #3
>>Styresystem: Windows xp professional. (ren installation)

Har du installeret min. service pack 1?
Avatar billede omnia Nybegynder
23. september 2004 - 13:46 #4
Til Milter og Vejmand

Jeg rydder jævnligt op ved at geninstallere. Musen har før fungeret med samme installation. Windows xp - med eller uden service pack 1 går den ned. Jeg har ikke prøvet service pack 2 endnu, selvom den er komemt i en dansk version. Det er den danske windows xp professional jeg bruger.

Omnia
Avatar billede danhans Nybegynder
28. oktober 2004 - 19:38 #5
det er næsten 100% fordi din computer "slukker" for usb porten for at spare strøm.
gå til:
control panel->system->hardware->device manager-> åbn Universal Serial Bus controller (USB) -> find den usbport din mus sidder i ->properties -> power management-> tag fluehakket væk i "allow this computer to turn off this device to save power.

havde det samme problem .. og nu er det væk ! ;) håber det virker for dig
Avatar billede omnia Nybegynder
24. oktober 2008 - 21:22 #6
Hej Danhans.

Fik aldrig testet dit forslag men det lyder sandsynligt og konstruktivt.

Du får de 200.