Avatar billede lund_dk Praktikant
23. september 2004 - 15:58 Der er 6 kommentarer og
2 løsninger

Katalog producering til virksomhed

Jeg arbejder som marketingsmedarbejder i et engro firma, og skal til at revidere vores kataloger m.m.
Er ved at undersøge markedet for software inden for producering af kataloger.

Er der nogen som kender til gode og professionelle programmer til at lave kataloger i ?
Avatar billede dominodevil Nybegynder
23. september 2004 - 16:01 #1
Adobe har jo mange forskellige produkter... der er Illustator og Acrobat... Så er der osse Photoshop..

Jeg kan klart anbefalde Illustrator, den brugte vi selv da vi skulle lave bruchurer til borgerne i Skive Kommune ved Kloaksanitering...

Jeg fik en hurtig 1.dags kursus og så kunne jeg selv finde frem til det jeg skulle bruge,.....
Avatar billede lund_dk Praktikant
23. september 2004 - 16:04 #2
Jeg har siddet og lavet kataloger i Adobe InDesign, hvilket også er udemærket.
Men det jeg ønsker er noget mere automatisk system. For det tager alt for mange arbejdstimer at skulle lave katalog når man har 10.000 produkter at skulle rode med.
Derfor skal det foregå på en måde hvor man indtaster data om produkterne ind, og udfra det, generer programmet så selv kataloget.
Avatar billede doggy82 Praktikant
23. september 2004 - 16:04 #3
Jeg kan ikke anbefale Illustrator til flersidet publikationer!
Brug Adobe InDesign eller QuarkXPress.
Hvis du ellers kender Adobes produkter er InDesign nok nemmeset.
Ellers er det QuarkXpress som er den professionelle standard
Avatar billede doggy82 Praktikant
23. september 2004 - 16:17 #4
HMm du kan måske kigge på http://www.adobe.com/products/framemaker/main.html
Jeg ved ikke så meget om det.

Ellers så tag en snak med http://www.datagruppen.com - de arbejder med automatisk katalogproduktion.
Avatar billede doggy82 Praktikant
23. september 2004 - 16:18 #5
Læs blandt andet om deres "eCatMaker"
Avatar billede sbe Nybegynder
23. september 2004 - 17:10 #6
Prøv at tjek www.hesehus.dk. De har et produkt der hedder hesehus:kataloget. Hvis du har produktinfo, billeder og hvad du ellers skal bruge til din brochure, kan systemet automatisk generere filer der kan sendes direkte i trykken (så vidt jeg er orienteret. Jeg har ikke selv brugt det). Det skulle også være ret enkelt at tilføje nye produktdata i forskellige formater osv. Det kan også bruges til at lave enkelt pdf'er på baggrund af kundeforespørgsler, således at man kan lave et katalog / en brochure målrettet til den enkelte kunde.

Det er selvfølgelig ikke særligt brugbart, hvis du ikke har data i forvejen.
Avatar billede lund_dk Praktikant
23. september 2004 - 17:15 #7
sbe: Er noget jeg har kigget på, og ser meget interessant ud. Har været i kontakt med firmaet. Så er et muligt bud ;)
Avatar billede sbe Nybegynder
23. september 2004 - 17:22 #8
Lyder fint. Jeg har hørt om dem i forbindelse med mit job, men jeg har som sagt aldrig personligt brugt produktet. Jeg har dog indtryk af, at de er ganske flinke og kompetente mennesker.