Avatar billede xrenegade Nybegynder
02. oktober 2004 - 21:46 Der er 38 kommentarer og
1 løsning

Slette Livereg (Norton antivirus)

Hejsa. I "Tilføj/Fjern" programmer kan jeg ikke fjerne "Livereg". Den skriver Norton Firewall bruger livereg, men jeg har slettet firewallen for lang tid siden.

Er der en anden måde jeg kan slette livereg fra min computer f.eks. ved hjælp af et program??

På forhånd tak:)
Avatar billede gumphfy Nybegynder
02. oktober 2004 - 21:49 #1
Prøv at strte op i fejl sikret tilstand og kør tilføj/fjern
Avatar billede kadiso Nybegynder
02. oktober 2004 - 21:54 #2
Hej! Er helt ny her... Beklager denne indbryden, men hvordan opretter jeg spørgsmål? :-)
Avatar billede xrenegade Nybegynder
02. oktober 2004 - 21:57 #3
Virker heller ikke i fejlsikret tilstand :(

Du trykker på "opret spørgsmål" oppe i den blå bjælke.
Avatar billede kadiso Nybegynder
02. oktober 2004 - 22:00 #4
Hmm, jeg er logget ind, men har ingen blå bjælke med opret spørgsmål? Hjælp søges :-)
Avatar billede gumphfy Nybegynder
02. oktober 2004 - 22:01 #5
når du siger at du har afinstalleret norton, og den stadig siger at norton bruger livereg, plejer det være pga. at der stadig er "rester" tilbage af firewallen i registrations databasen. rens din regdb. men prøv også at kigge på hvilke services på har kørende.
Avatar billede xrenegade Nybegynder
02. oktober 2004 - 22:02 #6
Oppe i venstre hjørne af siden er der et søgefelt....til venstre for den er der nogle muligheder, deriblandt "opret spørgsmål"
Avatar billede kadiso Nybegynder
02. oktober 2004 - 22:02 #7
Kan du hjælpe mig gumphfy med et vel simpelt spørgsmål...
Avatar billede xrenegade Nybegynder
02. oktober 2004 - 22:02 #8
gumphfy hvordan fjerner jeg "resterne" fra min registreringsdatabase?
Avatar billede xrenegade Nybegynder
02. oktober 2004 - 22:03 #9
og der sku så ha stået højre hjørne :D
Avatar billede kadiso Nybegynder
02. oktober 2004 - 22:03 #10
xrenegade... Jeg er ikke ordblind lign. men har ingen søgefeldt i venstre hjørne med opret spørgsmål???
Avatar billede kadiso Nybegynder
02. oktober 2004 - 22:05 #11
Tak, men intet nyt... Prøver at logge ind igen...
Avatar billede xrenegade Nybegynder
02. oktober 2004 - 22:05 #12
Jeg skrev forkert...Hvis du kan finde søgefeltet oppe i højre hjørne og kigger lidt til venstre står der "info"...længere henne endnu står der "opret spørgsmål".
Avatar billede gumphfy Nybegynder
02. oktober 2004 - 22:08 #13
du kan bruge et program som dette
http://www.download.com/3120-20-0.html?qt=cleanreg&tg=dl-2001&search.x=0&search.y=0&search=+Go%21+
eller selv søge på google, hvis du har hørt om noget bedre.

kadiso: jeg vil anbefale dig at oprette et nyt spørgsmål, da du vil få langt bedre chancer for at få dit spørgsmål besvaret, det er jo ikke engang sikkert at jeg kan svare ;p
Avatar billede kadiso Nybegynder
02. oktober 2004 - 22:08 #14
Den er sgu helt gal... Har søgefeltet, men intet mere... andt end en blå bjælke...?
Avatar billede xrenegade Nybegynder
02. oktober 2004 - 22:09 #15
Prøver med progammet:)
Avatar billede kadiso Nybegynder
02. oktober 2004 - 22:09 #16
Spørgsmål & Svar  Artikler  Priser  C.V.  Butikken  IDG... er det eneste der står lige over den blå bjælke?
Avatar billede kadiso Nybegynder
02. oktober 2004 - 22:11 #17
Jamen gumphfy - Kan ikke få muligheden for at oprette spørgsmål???
Avatar billede xrenegade Nybegynder
02. oktober 2004 - 22:12 #18
lolda..:D
Prøv li at kig lige under "artikler"
Avatar billede gumphfy Nybegynder
02. oktober 2004 - 22:12 #19
http://eksperten.dk/opretspm.phtml <-- her direct link til opret spørgsmål
Avatar billede xrenegade Nybegynder
02. oktober 2004 - 22:15 #20
Det hjalp ikke rigtig med det program....
Andre der har nogle muligheder? :(
Avatar billede gumphfy Nybegynder
02. oktober 2004 - 22:15 #21
nå, i må have mig undskyldt, jeg skal tidligt op i morgen.... checker i morgen
Avatar billede kadiso Nybegynder
02. oktober 2004 - 22:25 #22
Kanon xrenegade... Kan oprette spørgsmål nu :-) Tak for hjælpen
Avatar billede xrenegade Nybegynder
02. oktober 2004 - 22:32 #23
hehe...så lidt :)
Avatar billede haverslev Novice
02. oktober 2004 - 22:39 #24
Start > kør > skriv: regedit > klok oK
Find mappen: HKEY_LOCAL_MACHINE ok klik på +
Find mappen:Software og klik på +
Find mappen: Symantec og klik på +
Find mappen: Shared Technology og klik +
Her skulle gerne være en "Livereg" mappe
( slet evt. hele SYMANTEC mappen, hvis du ikke har andre af deres produkter! )
Avatar billede xrenegade Nybegynder
02. oktober 2004 - 22:53 #25
Mange tak, det virkede :)
Avatar billede haverslev Novice
02. oktober 2004 - 23:03 #26
No probs. m8 :)
Avatar billede haverslev Novice
02. oktober 2004 - 23:05 #27
Hus at lukke spørgsmål, marker svar og accepter :)
Avatar billede xrenegade Nybegynder
02. oktober 2004 - 23:07 #28
Nu har jeg så et andet problem. Jeg fik slettet livereg, men når jeg har genstartet og kigger i min regdb ligger mappen "symantec" der stadig.

Selve problemet er at når jeg vil installere norton antivirus igen, kommer den med "This MSI must be launched at startup".
Avatar billede haverslev Novice
02. oktober 2004 - 23:16 #29
Din Norton antivirus bruger jo også livereg, er dog i undermappen:APPS
Den skal jo starte op sammen med pc`en, den kan du senere ændre, så den ikke starter.
Klik på start > klik på kør, skriv: MSCONFIG - klik OK
På faneblad "start" fjerner du fluebenet i den/de programmer der IKKE skal starte op sammen med Pc.
Avatar billede xrenegade Nybegynder
02. oktober 2004 - 23:23 #30
Altså jeg har slettet alt hvad jeg overhovedet kan der har med norton at gøre. Nu hvor jeg vil prøve at lave en ny installation kommer meddelelsen: "This MSI must be launched at startup". Den gør at jeg ikke kan gennemføre installationen, og det er det der er mit egentlige problem.
Avatar billede majsmarken Nybegynder
03. oktober 2004 - 00:00 #31
Avatar billede xrenegade Nybegynder
03. oktober 2004 - 00:15 #32
Det der regcleaner er et godt program. Men når jeg sletter de to filer jeg kan finde fra symantec og sletter dem forsvinder de åbenbart ikke. For når jeg, efter genstart, kører regcleaner igen finder den de samme to filer.

Grunden til jeg ikke kan installere norton er at jeg har nogle filer liggende fra en gammel installation. Jeg har prøvet alt efterhånden:(
Avatar billede majsmarken Nybegynder
03. oktober 2004 - 12:53 #33
Jeg har engang været igennem samme procedure - PUHA...

Regedit:
Alle linier/elementer med SYMANTEC og/eller LIVEREG og/eller NORTON og/eller NAV slettes.

(I praksis er det måske kun få at dem der skal til - jeg ved bare ikke pt. hvilken/hvilke)
Avatar billede majsmarken Nybegynder
03. oktober 2004 - 12:54 #34
Hvis der er nogle filer du ikke ka' få lov til at slette (manuelt) fordi "de allerede er i brug" så rul denne:
http://www.spywarefri.dk/tipsogtricks.htm#dr.delete
Avatar billede majsmarken Nybegynder
03. oktober 2004 - 12:56 #35
Alternativ til [Start][Kør][MSCONFIG][Fanen start] ... kan bruges denne:
http://www.mlin.net/StartupCPL.shtml
(instaleres om et punkt i 'kontrolpanel')
Fraklik/delete elementer der smager af SYMANTEC/NORTON/LIVREG/NAV ...
Avatar billede majsmarken Nybegynder
03. oktober 2004 - 12:58 #36
Iøvrigt for at fjerne programer som ifølge "Tilføj/Fjern programer" stadig er der men er blevet fjernet manuelt eller på anden måde slette kan bruges denne:
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;290301
Avatar billede majsmarken Nybegynder
03. oktober 2004 - 12:59 #37
Så skulle der være diverse muligheder - prøv diverse kombinationer og la' høre fra dig...
Avatar billede xrenegade Nybegynder
03. oktober 2004 - 20:50 #38
Majsmarken....jeg endte sgu bare med at lave en format c:

Men tak for hjælpen :-)
Avatar billede majsmarken Nybegynder
03. oktober 2004 - 21:10 #39
Good Luck...

Jeg behøver vel ikke at sige/skrive noget om WindowsUpdate
http://windowsupdate.microsoft.com/
Kik også her:
http://intern.sdu.dk/it-service/tjenester/ftphotel/ftpindhold/