Avatar billede bearhugx Nybegynder
06. oktober 2004 - 16:48 Der er 1 løsning

kode til at fjerne ikke-tal og bogstaver fra strengs head og tail

Hej eksperter

Jeg har brug for et regulært udtryk, som i java kan fjerne alle tegn i starten og i slutningen af en streng, som ikke er alfanummeriske...

Måske det er nemmere at sige, at alle . , " ' ( ) og lign. tegn skal fjernes fra head og tail

Eksempeler
  Torsdag...  --> Torsdag
  (2004)      --> 2004
  element,    --> element
  (slides:    --> slides

Selvfølgelig vil jeg stille mig tilfreds med et udtryk, som der kan matches på -- men hvis en alligevel kan kode det i Java, således at et kald til en metode returnerer strengen uden disse ikke-alfanummeriske tegn, så ville det være super - og bliver også belønnet med nogle flere points ;-)

/Søren
Avatar billede bearhugx Nybegynder
06. oktober 2004 - 18:29 #1
har løst det selv via ^\W+|\W+$