Avatar billede rtkp Nybegynder
14. oktober 2004 - 15:36 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Brænde Xvid på Cd-r

Hvordan brænder jeg en Xvid film ned ?

Har det nyeste Nero!

kan jeg godt brænde en Xvid film på en Cd-r?
Avatar billede keysersoze Guru
14. oktober 2004 - 15:38 #1
du brænder den bare ned som en normal fil - altså vælger "cd-rom", vælger filen der skal brændes, brænd og vupti den er på cd'en
Avatar billede rtkp Nybegynder
14. oktober 2004 - 15:44 #2
Altså mener du at jeg skal brænde den ned som en "CD-ROM (ISO) fil ?
Eller en Data-cd?
Avatar billede rtkp Nybegynder
14. oktober 2004 - 15:46 #3
Skal lige høre! fylder den mindre end en Divx film?
Avatar billede keysersoze Guru
14. oktober 2004 - 16:11 #4
jeg plejer at brænde som "CD-ROM (ISO)" men jeg har heller ikke nyeste version - hos mig er der ikke mulighed for at vælge data-cd, og derfor ved jeg heller ikke hvad forskellen er. men prøv evt begge dele og se om du kan afspille filmen og ellers se om der er forskelle - så dyre er cd'er trods alt heller ikke :)

filmen vil ikke nødvendigvis fylde mindre som divx - der er stort set ingen forskelle på xvid og divx i den henseende
Avatar billede norbert Nybegynder
14. oktober 2004 - 16:13 #5
Du skal brænde den som data-CD. Om den fylder mindre er vel et spørgsmål, hvor meget du har komprimeret den. Men prøv først at brænde den på en CD-RW, så du kan se om den fungerer, som den skal.
Avatar billede norbert Nybegynder
14. oktober 2004 - 16:14 #6
Sorry - glemte som sædvanlig at opdatere :-)
Avatar billede rtkp Nybegynder
14. oktober 2004 - 16:14 #7
OKai! jeg har lige prøvet a Brænde en Divx film ned som en Data-Cd, så satte kørte jeg den i Windows Medie player! også spillede den! så vil den også kunne spille på en Dvd-Afspiller med Divx på ik?
Avatar billede keysersoze Guru
14. oktober 2004 - 16:17 #8
højst sandsynligt - ja. Inden for DivX findes der flere forskellige versioner og komprimeringsmåder og enkelte kan disse afspillere ikke tolke.
Avatar billede rtkp Nybegynder
14. oktober 2004 - 16:18 #9
Nu vi er igang :) så ville det være rat lige om vide om jeg kan få undertekster på min Divx film?

Hva for et format skal Underteksterne være i?
Avatar billede keysersoze Guru
14. oktober 2004 - 16:23 #10
der findes utallige formater af undertekster - hvilken du kan bruge (hvis overhovedet noget) så find ud af det ved at kig igennem manualen til din afspiller. De mest almindelige er .srt og .sub
Avatar billede rtkp Nybegynder
14. oktober 2004 - 16:24 #11
okai!
Avatar billede rtkp Nybegynder
14. oktober 2004 - 16:29 #12
Tak for hjælpen begge 2 giver pointene til den som jeg syns har givet mig de svar jeg ledte efter /

Håber det er forståeligt nok!
Avatar billede norbert Nybegynder
14. oktober 2004 - 16:33 #13
Det kan du tro - det er jo også det mest retfærdige :-)
Norbert :-)