Avatar billede sbarfoed Nybegynder
17. oktober 2004 - 12:26 Der er 8 kommentarer

Kan ikke lave floppydisks til at boote XP

Hej. Har prøvet at finde svaret i alle de andre spørgsmål, men det gik ikke. Jeg har fået en ny harddisk, som jeg skal have installeret Windows XP Pro på. Har tidligere gen-installeret XP på min gamle harddisk, pga. for mange problemer. Dengang lavede jeg de 6 bootdiske, og det gik bare fint, men jeg var dum at smide dem ud bagefter! Har nu downloaded programmet fra Microsoft for at lave 6 nye, men så kommer følgende meddelelse:
C:\DOCUME~1\SIDSEL~1\LOCALS~1\Temp\IXP000.TMP\makeboot.exe
C:\WINDOWS\SYSTEM32\AUTOEXEC.NT. The system file is not suitable for running MS-DOS and Microsoft Windows applications. Choose “Close” to terminate the application.
Hvad gør jeg nu?
Jeg tør ikke rode for meget med fdisk og DOS-disk fra Windows, jeg kan ikkeforstå det.
Mvh. S. Barfoed
Avatar billede bredker Nybegynder
17. oktober 2004 - 12:29 #1
kan du ikke boote op på din cd , det er meget nemmere
Avatar billede sbarfoed Nybegynder
17. oktober 2004 - 12:30 #2
Niks.
Avatar billede bredker Nybegynder
17. oktober 2004 - 12:34 #3
så leder det som om det en et af 2 årsager
enten er det en pirartkopi ( hvilket vi udelukker i første omgang )
eller du ikke har sat den til at boote op på cd
gå i bios og sæt 1 boot til cd
når den booter skriver den i bunden noget med  , tryk på en tast for at boote fra cd , her skal du være hurtig til at trykke på en vilkårlig tast
Avatar billede sbarfoed Nybegynder
17. oktober 2004 - 12:36 #4
OK, det prøver jeg. Tak for hjælpen
Avatar billede bredker Nybegynder
17. oktober 2004 - 12:44 #5
bare sig til hvis der er mere du vil have hjælp til
det er trodsalt nemmere på denne måde
Avatar billede hcma Novice
17. oktober 2004 - 13:19 #6
Avatar billede halifax Nybegynder
17. oktober 2004 - 17:15 #7
En dansk vejledning med bileder til install af XP
http://www.eaid.dk/eaid.php?action=vis&id=294
Avatar billede bredker Nybegynder
17. oktober 2004 - 17:16 #8
har du fået det til at virke