Avatar billede 2-maz Nybegynder
18. oktober 2004 - 15:33 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

lsass.exe - systemfejl - windows genstarter

Hej,

Min bærbar har over natten taget skade af en eller anden mærkelig grund. Der sker flg.:

Windows starter op til lige før login skærmen med alle brugere hvor efter der kommer en fejlmeddelelse:

lsass.exe - systemfejl
Denne status meddelelse betyder, at den angivne værdi for den nuværende adgangskode er forkert.

Derefter genstarter maskinen 5 sekunder efter, og gentager samme procedure, også selvom jeg ikke trykker ok til fejlmeddelelsen.

Jeg har prøvet at starte den i alle former for fejlsikret tilstand og der oplever jeg den samme meddelelse, og computeren genstarter ligeledes. Dette gør den også i ”Sidst kendte fungerende tilstand”.

Hvad er det for en fejl?
Hvordan kan jeg reparere det?

Vigtigst overalt, hvordan får jeg taget backup af filerne?
Avatar billede 2-maz Nybegynder
18. oktober 2004 - 15:34 #1
Glemte at nævne jeg har alle de nyeste opdateringer til Windows XP incl. SP2 og bruger Sophos Antivirus beskyttelse.
Avatar billede haverslev Novice
18. oktober 2004 - 19:09 #2
Lav en repair af Windows XP:
Hvis du har din XP cd og din Cd-Key klar, kan du lave en repair.
Du mister ikke noget ved det.

1:Det første du skal gøre er at boote op på din Windows XP CD, husk at din bios skal stå til at være first bootdevice cdrom. (starte op på cd-rom drevet)

Når den har installeret nogle foreløbige filer skal du;

2: springe det første tilbud om repair i Consolemode over og fortsætte din installation (nyindstalation)

3: Nu kan du så vælge hvilket drev din nye installation skal ligge på og her er det gerne dit C drev.

4: Og nu fortæller den dig der er et styresystem på dette drev og om du vil slette det (L) eller du vil lave en repair (R)
det er her du skal trykke på R.

5: Og du vil nu se, at den laver en helt ny installation, men den beholder alle dine nuværende indstillinger, dokumenter, programmer og skrivebordet udseende er også intakt, men nu skulle du gerne være sluppet af med dine fejl og mangler.
Avatar billede 2-maz Nybegynder
19. oktober 2004 - 14:05 #3
Løste ikke problemet, men nu genstarter den ikke efter jeg har trykket ok den fryser bare...
Avatar billede vinskov Nybegynder
29. oktober 2004 - 17:52 #4
Du har fået virus! Der er flere typer der benytter sig af beskeden om at lsass.exe fejler, på trods af at det slet ikke er lsass.exe der fejler, prøv endelig ikke at slette lsass.exe så kører den slet ikke, taler af erfaring :-((
Avatar billede 2-maz Nybegynder
30. oktober 2004 - 03:09 #5
Har nu formateret maskinen og den virker perfekt. Tror nemlig ikke det kunne være Sasser, eller så er det en ny version af sasser. Alt antivirus plus updates havde jeg downloadet aftenen før... bare lidt mærkeligt... haverslev smider du ikke lige et svar som tak for din hjælp???
Avatar billede 2-maz Nybegynder
05. januar 2005 - 21:18 #6
Bliver lidt svært at lukke spørgsmålet, hvis I ikke smide et svar ... :)
Avatar billede 2-maz Nybegynder
22. juli 2005 - 15:15 #7
lukker...