Avatar billede kelvin Nybegynder
20. oktober 2004 - 15:29 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Skak til internettet?

Hej!

Jeg har tænkt over dette et stykke tid. Det jeg vil have er på min egen server, have et skak spil kørende, altså at man kan gå ind på en bestemt side på min server og spille skak mod en modstander på nettet? ligesom inde på tv2 spil?
Det skal ikk være specielt vildt avanceret, men kan det lade sig gøre? findes der et sted hvor man kan hente sådan et?

Fordi hvis de forskellige spil steder har det, så kan man vel osse som privatperson få det?

kelvin
Avatar billede roenving Novice
20. oktober 2004 - 15:43 #1
Såvidt jeg kan gennemskue bruger de fleste java-applets til det, for der er to forskellige ting du skal:

-- sørge for en grafisk repræsentation af spillets udvikling og en registrering af brugerens træk/øvrige handlinger ...

-- kommunikation til serveren og opdatering, når den anden foretager sig noget !-)
Avatar billede alvion Nybegynder
21. oktober 2004 - 06:36 #2
Tja TV2 har betalt et firma for at udvikle deres forskellige online spil, bla. skak. Så med mindre du vil programmere det selv, så kommer du nok også til at betale for det. Jeg har ikke set nogen "færdig-til-at-downloade-og-installere-gratis" online skak programmer.
Avatar billede kelvin Nybegynder
21. oktober 2004 - 15:55 #3
osse det jeg tænkte :) men kunne være det måske var muligt at lave nemt, eller noget i den stil. :) prøver selv at søge videre