Avatar billede krukken Juniormester
20. oktober 2004 - 17:30 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Redirekt til anden side - men først skal frames resættes

Hej,

Jeg bruger frames i en løsning jeg er ved at lave.

Jeg vil gerne vide om der findes noget som matcher target="_top", altså hvor det links åbnes i hele siden og alle frames "nustilles". Jeg kan nemlig ikke bruge et links så det skal ske automatisk, og i php.
Avatar billede nocs Nybegynder
20. oktober 2004 - 17:35 #1
Den må du gerne uddybe... :D
Avatar billede krukken Juniormester
20. oktober 2004 - 17:40 #2
Hvis en bruger slettet sin egen konto - mens man så og sige er logget "ind". Jeg har derfor brug for at når jeg kalder denne funktion som sletter brugeren i databasen så kan redirectes til en side som ikke åbnes inde i de flames som hele hjemmesiden består af. Hvis man bruger links hedder det target="_top", kan man gøre noget ligende i php?
Avatar billede and_ Nybegynder
20. oktober 2004 - 17:48 #3
Ligesom alle andre server-side sprog, får brugeren aldrig fat i php'en... den bliver udført før siden bliver sendt til klienten...

men du kan lave noget a'la:

<body onload="top.location = 'noget.php';">

for at loade framesettet på ny
Avatar billede krukken Juniormester
20. oktober 2004 - 19:32 #4
det virker ikke.

Der bliver kaldt en funktion. Denne funktion er ligenu header("location: side.php").

Men problemet er at siden side.php åbnes inde i de eksisterende frames, istedet for at nulstille alle frames og blive åbnes "alene" i hele browseren.
Avatar billede and_ Nybegynder
20. oktober 2004 - 19:36 #5
jeg er ikke sikker på at du bruger php's header location til dette... Der kan jeg ikke følger med da jeg er m$ kodeabe ;)

Men du kan jo vælge at udskrive den istedet for....
Avatar billede krukken Juniormester
20. oktober 2004 - 19:39 #6
udskrive?

header har da vist ikke noget med MS at gøre - det kan vist både bruges til Linux og MS:-)
Avatar billede and_ Nybegynder
21. oktober 2004 - 10:49 #7
øøhhhh... jeg aner ikke hvad du snaakker om?

Som sagt er php serverside-kode. Dette bliver afviklet på serveren.

Du kan bruge en header(bla bla bal) i php.... I ASP er det response.redirect(bla bla bla) man bruger. Men igen! Fælles for disse 2 scripting-sprog er at det er serverside.

Dit script aner ikke hvordan det resterende site er bygget op fordi det aldrig kommer i nærheden af klienten.

Når man bruger en header-location skifter du kun den eksisterende side/frame ud, da den ikke ved at der findes et frameset.

Det er derfor at du skal udskrive (Læs: udskrive på skærmen!) en javascript-funktion som resetter hele dit frameset.
Avatar billede krukken Juniormester
22. oktober 2004 - 02:58 #8
Okay - og hvordan gør man lige det?
Avatar billede and_ Nybegynder
22. oktober 2004 - 09:15 #9
Jeg tør ikke sige det for php, da jeg som sagt er aspnørd, men i asp kan man fx. gøre således:

<%
if noget = "noget_andet" then
%>
<script language="javascript">
top.location = 'en_anden_side.php';
</script>
<%
end if
%>
Avatar billede krukken Juniormester
22. oktober 2004 - 13:17 #10
Jeps - og det var præcist hvad jeg skulle bruge. Du må gerne ligge et svar.
Avatar billede and_ Nybegynder
22. oktober 2004 - 13:36 #11
svar ;)

glad for at kunne hjælpe :p
Avatar billede krukken Juniormester
22. oktober 2004 - 13:42 #12
Hmm - du skal lige huske at trykke på svar:-)
Avatar billede and_ Nybegynder
22. oktober 2004 - 13:45 #13
D'OH.... Sorry... i'm only a duck without my wings and feathers ;)
Avatar billede krukken Juniormester
24. oktober 2004 - 02:40 #14
Okay - jeg kan ikke få det til at virke.

Jeg har to frames - en der hedder"show" og en der hedder "meter"

"Show" skal hente nogle værdier i framen meter.

Framen meter indeholde et form element som hedder "sels", og i dette form element er der to selection "CON" og "Meter". Hvordan får jeg hentet værdierne fra CON og Meter i show-framen?