Avatar billede h-rytter Nybegynder
26. oktober 2004 - 12:16 Der er 1 kommentar

bluetooth headset med periodisk støj

Jeg har købt et bluetooth headset, som var meningen jeg skulle bruge til min pc (msn skype etc.) men der kommer volsom periodisk støj,
Forbindelsen er fin til at starte med, men efter få sekunder eller op til et minut, går det i "pink noice" for en periode, og forbindelsen bliver fin igen, hvorpå støjen gentager sig, og til sidst afbrydes forbindelsen.

Hvad er det ????? er det et trådløst netværk i nabolaget, eller er det noget jeg kan rette op på. for brugbart er det ikke pt.

Jeg har....
bluetooth til pc = logitech bluetooth hub (som skulle være cool til formålet)
headset = bluetrek-g2 (virker syverent med både nokia og SE telefoner)

har prøvet følgende: forlængerledning til huben så den kommer væk fra pcen. gå ind i et andet rum med headsettet.
det er ikke afstand eller signalstyrke der gør sig gælende.

håber der er en der kan hjælpe.
Avatar billede rapstar Nybegynder
26. november 2004 - 15:24 #1
hej.

Som du selv er inde på kan det være et trådløst netværk der gi'r støj. WLAN og bluetooth kører jo som bekendt på det samme frekvens område og der kan derfor opstå støj. har du prøvet at bruge headset et andet sted end i din lejlighed? Så længe huben ikke er trådløs, burde den ikke give problemer.

Jeg har Logitech BT Headset og Logitech BT-hub, og det fungere rigtig godt via FireFly, X-Lite og DIAX.
Tidligere havde jeg problemmer med lyden via en Usb-dongle og den medfølgende BT-software - tiltider overdøvende støj som du også er ude for. Nu er det væk, også via usb-donglen - eneste ændring er at jeg nu bruger BT-softwaren fra Logitech.