Avatar billede jayo Nybegynder
28. oktober 2004 - 22:55 Der er 2 kommentarer

Valuta-omregning via session variabel

Hejsa,

Jeg er ved at arbejde på en e-commerce site, hvor alle priser som standard er vist i EURO. Jeg håber at kunne benytte en session variabel til at kunne omregne til DKK og GBP - dvs. hvis der ikke er nogen session variabel, vises alle priser i EURO - og hvis kunden vælger DKK eller GBP sættes en variabel som gør at priserne omregnes.

De forskellige valuta-kurser regner jeg med at gemme i an lille Access database på vores site.

Det er min plan at benytte et lille stykke kode øverst på hver asp-side... noget i stil med:

<%
If Session("currency") = "DKK" Then
  ' noget kode som henter DKK værdien fra Access databasen
Else
  ' kode som ikke gør andet en at vise EURO priser
End If
%>

Først og fremmest.... lyder det som en ok måde, at gøre det på - eller er der en anden måde, som er nemmere?  Og hvis dette er en ok metode, er der nogen der kan hjælpe lige med koden jeg skal sætte ind på siden?

Mvh
jayo
Avatar billede fennec Nybegynder
29. oktober 2004 - 08:49 #1
Du behøver ikke køre den funktion på alle sider, men kun når brugerne ændre valuta.

pr default sætter du session("omregn") til 1. Hvis en bruger skifter valuta henter du den nye værdi i databasen. Det gøres i samme funktion som skifter Session("currency").

Nu ved jeg ikke hvordan du gør det i øjeblikket, så dette er et gæt på hvordan det ser ud:

function ChangeCurrency()
  Session("currency") = request.form("currency")
  set rs = conn.execute("select * from currency where name='"& Session("currency") &"'")
  if not rs.eof then session("omregn") = rs("curr")
end function

Alle priser på dit site ganger du så bare med session("omregn").
Avatar billede jayo Nybegynder
29. oktober 2004 - 13:51 #2
Mange tak, jeg kigger på det!