Avatar billede karga Nybegynder
29. oktober 2004 - 19:30 Der er 1 kommentar

JavaScript - hvorfor laver den ikk html-koden istedet for at skri

Jeg har lært mig lidt JavaScript for nylig, så self ska jeg li lege lidt med det
Mit problem er at når jeg med document.write() skriver et eller andet tag i html, så laver den ikk det input jeg ber den om, men i stedet skriver den html-tagget med <> om

Koden:
If Request.cookies("Brugernavn") <> "" then
Response.write "<input type='text' name='Brugernavn' value='" & Request.cookies("Brugernavn") & "' class='textfelt' style='width:90%;'>"
Else
Response.write "<input type='text' name='Brugernavn' value='Brugernavn' class='textfelt' style='width:90%;' onclick='document.Login.Brugernavn.value=""""'>"
Response.write "<a name='PasswordBoks'><input type='text' value='Password' name='Password' class='textfelt' style='width:90%;' onclick='document.getElementById(""PasswordBoks"").innerText = ""<input type=password name=Password class=textfelt style=width:90%;>""' onfocus='document.getElementById(""PasswordBoks"").innerText = ""<input type=password name=Password class=textfelt style=width:90%;>""'></span>"
End if

Der er lidt ASP i det, men det, det samme i andre scripts med html-tags..

Scriptet ska lave <input type=text' value='Password'> om til <input type='password'> da man jo ikk ka læse valueen i et password felt..

I ka se det "live" på www.frip.dk/geeks
Avatar billede olebole Juniormester
31. oktober 2004 - 02:49 #1
<ole>

Når du bruger 'innerText', beder du browseren om at skrive strengen som tekst.
Bruger du i stedet 'innerHTML', skrives den som HTML  :)

/mvh
</bole>