Avatar billede djsanta Nybegynder
30. oktober 2004 - 12:17 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Gammel regnskab - Trumft - Backup?!

Hej alle

Jeg har nogle bekendte, som sidder med et meget gammel regnskabsprogram (trumf) som gennem lang tid har kørt på windows 98 - I starten af året, blev det instaleret på Windows XP, da den gammel computer blev skiftet ud og det er altid dejligt :)

Som jeg kan se, har flere haft problemer med at det gammel MSBackup program ikke findes i XP (den som laver QIC-filerne), men har også prøvet nogle andre programmer, men det er ligesom om Trumf ikke registerer der bliver taget backup, for når jeg vil lave årsafslutning, skriver den bare "der skal tages diskettebackup før der kan kører årsafslutning.

Er der nogle der kan fortælle hvad MSBackup gør "bedre" end f.eks. Stone's KopiKontrol - for den registerer jo ikke der bliver taget backup :(

Håber der er nogle der kan hjælpe!!!

Hilsen
Klaus
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
30. oktober 2004 - 12:27 #1
Et skud:
Mon ikke den blot resetter arkiv-bitten ?
Avatar billede djsanta Nybegynder
30. oktober 2004 - 12:37 #2
Det kan det godt være?! ... men hvor kan jeg se det?! :(
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
30. oktober 2004 - 12:40 #3
Højreklik på en af datafilerne, og se egenskaber. Her vil der være hak i arkiv hvis arkivbitten er sat.
Avatar billede djsanta Nybegynder
30. oktober 2004 - 12:48 #4
... kan se der er flueben i arkiv - skal det bare fjernes ved filerne? eller der er måske en nemmere løsning :) ... så ser det måske ud til det bliver en god lørdag:)
Avatar billede djsanta Nybegynder
30. oktober 2004 - 13:14 #5
Nu har jeg fundet løsningen :) :) ...
- vil gerne give dig point :) .. men du har jo kun lavet kommentar !
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
30. oktober 2004 - 17:41 #6
Så lægger jeg et svar *s*
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
30. oktober 2004 - 19:42 #7
Takker for point :)