Avatar billede pcp8 Nybegynder
01. november 2004 - 16:54 Der er 5 kommentarer

Internettet stopper!

Hej allesammen
Jeg har et højest irriterende problem.
Hvis min computer, står tændt i et længere stykke tid, uden den er i brug, stopper internettet pludselig med at virke, og jeg blvier nød til at reboote før det virker igen! Hvordan kan det dog være, og hvordan kan jeg råde bod på det? Jeg har AVG antivirus og Zonealarm (og windows xp's egen firewall) slået til. Mit operativsystem er Windows xp Home. På forhånd tak!
Avatar billede xodeus Novice
01. november 2004 - 17:05 #1
Prøv at slå en af de firewalls fra.
Avatar billede haverslev Novice
01. november 2004 - 17:21 #2
Start > Kontrolpanel > Sikkerhedscenter.
Har du en firewall installeret, klikker du på linien ”Windows firewall” nederst på siden,under feltet "Administrer sikkerhedsindstillinger for"

Her klikker du på: Slået fra. – klik OK

Nu er der kommet en ”brunlig” linie i Firewall og en knap med teksten: "Anbefalinger".

Klik på knappen Anbefalinger og sæt flueben i:
Jeg har en Firewall løsning, som jeg selv overvåger. – klik OK.

Firewall linien har nu skiftet farve og har følgende tekst:
"Ikke overvåget".

Hvis man også har sig eget antivirusprogram, gøres følgende:
Linien ”Virusbeskyttelse” er med en brunlig farve og med teksten: "Kontroller status".
Klik på knappen "Anbefalinger" og Sæt flueben i:
Jeg har et antivirusprogram, som jeg selv vil overvåge – klik OK.

Linien Virusbeskyttelse har nu skiftet farve og er med teksten:
”Ikke overvåget”

Luk hele boksen på X i øverste højre hjørne, og du har en pc, der ikke er i konflikt med dit eget firewall/antivirus program.
Avatar billede pcp8 Nybegynder
01. november 2004 - 17:25 #3
har ikke Service pack 2...
Avatar billede milter Ekspert
01. november 2004 - 17:34 #4
Hvad med

"Kontrolpanel > Netværksforbindelser > Højreklik din forbindelse > Egenskaber > Generelt > Klik på "konfigurer" ved dit netværkskort > Strømstyring > Fjern mærket i "Tillad computeren at slukke - - " hvis der er et sådant > OK
Avatar billede haverslev Novice
01. november 2004 - 17:35 #5
Det er bedst kun at køre med en Firewall, så brug kun Zonealarm`s og deaktiver windows firewallen-

klik lige en gang på Funktioner i IE, klik på internetindstillinger, klik på "slet cookies" og "slet filer" – anvend

Det er en rigtig god idé at lade pc'en selv tømme mappen "Midlertidige Internet Filer" (Temporary Internet Files) når webbrowseren lukkes. Det gør du sådan:  Start > Internet Explorer, klik på > Funktioner, klik på >Internetindstillinger, klik på >Fanebladet "Avanceret" og sæt flueben ved "Slet mappen Temporary Internet Files, når webbrowseren lukkes"
Prøv dette i første omgang:
Måske er det noget spyware, installer programmet Spybot:
http://www.safer-networking.org/en/download/index.html
og opdatere det, kører programmet ved at klikke på "Check for problems". Den finder helt sikkert en del "snavs", hvis det er første gang, det bliver kørt på pc`en.

Det Spybot finder af "snavs", klikker du på "fix selected problems", klik "Yes" og der vil komme grønne flueben udfor hver enkelt linie, efterhånden som den "fixer" dem.
Der kommer så en boks "XX antal fixed" - Klik OK.
Herefter klikkes på knappen "Immunize" i venstre side, og den checker alle "bad products", klik på "+ imunnize", og du kan lukke programmet spybot.
http://www.spywareinfo.dk/download/mwav.exe - Virusscanner.
Aktiver det hele i opsætningen derinde, så den kan skanne alt igennem