Avatar billede tjuko Novice
03. november 2004 - 16:31 Der er 1 kommentar

Tab af orddeling i word

Hej derude

Jeg arbejder ofte med ret store og komplekse tekster og støder ofte på det problem, at word ligesom taber orddelingerne i enkelte afsnit. Hvis jeg så sætter en blød bindestreg, deles resten af afsnittet pænt, som det skal. Også hvis jeg f.eks. vælger "ryd formattering". Men næste gang jeg f.eks. skal rette noget i afsnittet, er orddelingsstregerne igen forsvundet. Det ser bestemt ikke kønt ud, og resultatet er ofte, at den sidste linje i afsnittet går ind over første linje i næste afsnit.
Dansk/engelsk sprog er valgt, orddeling er slået til både under Funktioner og Formater/afsnit, og det meste af manus bliver da også orddelt, som det skal.
Er der nogen, der kan gøre mig til Danmarks lykkeligste menneske?
Avatar billede supertekst Ekspert
10. november 2004 - 10:17 #1
Hvilken skrifttype anvender du? Er det standarden?
Er der samme skrifttype i sidehoved/fod? - har selv haft en problem med forskellige orddelinger i et orignaldokument contra kopidokument - det blev løst da skrifttypen i sidehoved/fod blev sat til nøjagtig den samme som den egentlige tekst!

Hvis ovennævnte ikke hjælper -:
må du gerne at sende et eksempel på før og efter - så er det lettere at kunne hjælpe.
Evt.: Mail til pb@skivehs.dk

Hvilke Word version anvender du?

MVH