Avatar billede miffe Nybegynder
04. november 2004 - 09:03 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

chmod'else af filer uden ftp-adgang

http://srkjr.dk/hat.php

Jeg har ikke ftp adgang endnu...
Så jeg connecter via frontpage eller andet..

Er der nogen mulig måde hvorpå jeg kan chmod'e mine filer uden ftp adgang?
Avatar billede detox Nybegynder
04. november 2004 - 10:23 #1
Hvis alt andet fejler, burde du hvert fald kunne bruge chmod() på filer du laver i et script. Så om ikke andet kan du lave en fil, chmode den, kopiere indholdet fra en anden fil og slette den anden fil.
Avatar billede mcp_dk Nybegynder
04. november 2004 - 10:38 #2
kan du få adgang gennem putty ? så kan du også ordne det derigennem
Avatar billede detox Nybegynder
04. november 2004 - 10:42 #3
Du kunne prøve med denne hjemmelavede funktion:

function min_chmod($fil, $mode) {
    $temp_fil = "min_temp_fil.dat";
    $indhold = file_get_contents($fil);
    $fp = fopen($temp_fil, "wb");
    chmod($temp_fil, $mode);
    fwrite($fp, $indhold, strlen($indhold));
    fclose($fp);
    unlink($fil);
    rename($temp_fil, $fil);
    return true;
}
Avatar billede Syska Mester
08. november 2004 - 12:17 #4
detox -> hvorfor ikke bare bruge chmod på den allerede oprettede fil??? det andet er da helt henne i skoven....

hvorfor ikke bare:
chmod($temp_fil, $mode);
Avatar billede istasi Nybegynder
08. november 2004 - 12:25 #5
oO

Lidt meget for saa lidt ?

function min_chmod($fil, $mode) {
    // Temp fil navn ? .. hvorfor vil du overhovedet oprette en ny fil ?
    $temp_fil = "min_temp_fil.dat";
    // henter indholdet fra filen over i en variable
    $indhold = file_get_contents($fil);
    // Opretter den nye fil, med de paa kraevet rettigheder
    $fp = fopen($temp_fil, "wb");

    // Nu kommer alt der i min mening er noedvendigt (den rent faktiske chmod)
    chmod($temp_fil, $mode);

    // Skriver indholdet ned i den nye fil, hvorfor bruge strlen ($indhold ) ... ingen point den bruges til at skaere din $indhold variable ned til noget kortere saa er du fri for at koere det af 2 gange med en substr ? og tro mig den kan godt selv finde ud af hvornaar variablen er slut
    fwrite($fp, $indhold, strlen($indhold));
    // Lukker filen
    fclose($fp);

    // Sletter den gamle fil ...
    unlink($fil);

    // Omdoeber den nye fil til den gammel's navn
    rename($temp_fil, $fil);

    // Return true ?? .. hvis nu du rent faktisk skulle hastigheds optimere dette ville den her vaere den foerste der skulle vaek ? ... det er jo ikke fordi den paa noget tidspunkt kunne returnere noget som helst andet ?
    return true;
}

men som buzzzzz skriver (som glemte \\ouT oO)
chmod ( filename, mode );

www.php.net/chmod <-
Avatar billede detox Nybegynder
08. november 2004 - 20:02 #6
Det er da nok muligt at den kan optimeres. Jeg kan bare ikke umiddelbart se nogen grund til det, medmindre det er mange filer den skal bruges på.
buzzz -> Problemet er jo netop, hvis man ikke har tilladelse til at bruge chmod() pga. safe_mode.
Avatar billede Syska Mester
08. november 2004 - 22:45 #7
LOL, hvad er det så lige din metode skulle hjælpe hvis han alligevel ikke har adgang til det?
Du bruger jo bare 20 linier på at gøre det samme man ligeså godt kunne gøre på 1, forskellen er jo den samme, hvis du alligevel ikke har lov til at chmod'e
Avatar billede detox Nybegynder
18. november 2004 - 23:25 #8
buzzz -> Fidusen er den at man kan bruge chmod på filer som scriptet opretter. Måske du skulle undlade dine nedladende kommentarer, når du ikke forstår dig på det alligevel.
Avatar billede miffe Nybegynder
04. januar 2005 - 14:23 #9
Ved sgu ikke hvem der har ret..

Nogle der vil have god samvittighed ved at tage det point?

Ellers gør jeg det nemlig selv.
Avatar billede Syska Mester
04. januar 2005 - 14:50 #10
detox -> Hvis webserveren opretter filen, er der jo automatisk skrive,læse,exec på den skulle jeg mene, men er ikke sikker.
Men kan stadig ikke se det smarte i det du laver der, hvis der i filen allerede er det der skal være....

Jeg vil da gerne tage point, hvis du har brugt min ( kun chmod($filnavn, $mode) ) og ikke andet, ellers kan jeg ikke have god samvittighed med det....

Men har du ellers fået det til at virke som det skulle?
Avatar billede Syska Mester
04. januar 2005 - 14:53 #11
svar hvis du havde brugt mit
Avatar billede Syska Mester
04. januar 2005 - 14:53 #12
Det kører bare skide godt for mig i dag, tror jeg vil til at hjem af
Avatar billede Syska Mester
09. marts 2005 - 13:31 #13
takker :-)

Håber du brugte the right way chmod()

:-P *hehhe*