Avatar billede rtkp Nybegynder
07. november 2004 - 19:44 Der er 22 kommentarer og
1 løsning

Hurtig hjælp tak! ang xp

Da jeg skal til a slette ALT på computeren! skal jeg lige vide, hvor det er jeg lavr en startsdiskette. jeg har den engliske windows xp

hurtig hjælp tak!

mvh rtkp
Avatar billede hundevennen Nybegynder
07. november 2004 - 19:47 #1
hvorfor booter du ikke bare op på din cd? efter en formattering altså
Avatar billede bredker Nybegynder
07. november 2004 - 19:47 #2
http://www.bootdisk.com/bootdisk.htm
du skal bruge 6 disketter
kan du ikke boote fra cd
Avatar billede bredker Nybegynder
07. november 2004 - 19:48 #3
husk at hente SP1 som det mindste og læg den på en cd , indstaler den FØR du går på nettet første gang (pil netstikket ud )
Avatar billede syvon Nybegynder
07. november 2004 - 19:49 #4
gå i my computer højreklik på A drev, klik på formater, sæt flueben i opret bootdisk
Avatar billede rtkp Nybegynder
07. november 2004 - 19:52 #5
Kan jeg ik bare geninstaller som hvis det var win 98?

Altså kun bruge en Diskette til det?
Avatar billede syvon Nybegynder
07. november 2004 - 19:54 #6
Avatar billede bredker Nybegynder
07. november 2004 - 19:54 #7
nej , enten skal du boote på cd eller er det 6 disketter
Avatar billede bredker Nybegynder
07. november 2004 - 19:56 #8
sæt første boot til cd i bios , så kan du vælge at boote op på cd
så går det hele af sig selv
Avatar billede majsmarken Nybegynder
07. november 2004 - 19:57 #9
Som flere skriver så Boot op på din officielle (?) XP CD og følg instruktionen; der står bla. noget om sletning/opretning af partion...

[Titel: Installation af Windows XP]:
http://riversen.dk/?side=instruktion.php

US udgave:
http://www.eaid.dk/eaid.php?action=vis&id=294

"What Else Do You Need.."
Avatar billede rtkp Nybegynder
07. november 2004 - 20:00 #10
Oki.. En der lige vil give mig en guide! hvordan jeg lavr den Boot cd!

Skær det ud i pap tak ;)
Avatar billede bredker Nybegynder
07. november 2004 - 20:02 #11
det er bare cin xp cd du skal boote op på
gå i bios , find der hvor der står første boot , ændre den til cd rom
Avatar billede rtkp Nybegynder
07. november 2004 - 20:08 #12
Når jeg så har gjort det! hva skal jeg så gøre?

Grunden til jeg skal slette alt på computeren, er at den viser den her besked! næsten lige meget, hvor jeg går hen på nettet

Den skriver så, at der er opstået en fej på siden (i kender vist den pop up der så kommer op på skærmen)

Hva kan grunden være? for så slipper jeg for a geninstaller det hele forfra!
Avatar billede bredker Nybegynder
07. november 2004 - 20:11 #13
så er det en repair du har brug for
her er en vejledning
http://www.fromsej.dk/html/repair.html
Avatar billede rtkp Nybegynder
07. november 2004 - 20:18 #14
altså der ståer det her:
:Det første du skal gøre er at boote op på din Windows XP/2000 CD, husk at din bios skal stå til at være first bootdevice cdrom. Når den har installeret nogle
foreløbige filer skal du;

Forklar lige hvordan jeg gør det tak!

Skær ud i pap!
Avatar billede rtkp Nybegynder
07. november 2004 - 20:27 #15
Ja folkens vil gå igang! med at repair! så skriver når det et overstået ;)
Avatar billede haverslev Novice
07. november 2004 - 20:45 #16
rtkp 07/11-2004 20:08:03, skriver du:
Grunden til jeg skal slette alt på computeren, er at den viser den her besked! næsten lige meget, hvor jeg går hen på nettet
Den skriver så, at der er opstået en fej på siden (i kender vist den pop up der så kommer op på skærmen)
Hva kan grunden være? for så slipper jeg for a geninstaller det hele forfra!

Har du SP2 installeret nu?
http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?familyid=17d997d2-5034-4bbb-b74d-ad8430a1f7c8&displaylang=en

eller:Start > Kontrolpanel > Sikkerhedscenter.
Har du en firewall installeret, klikker du på linien ”Windows firewall” nederst på siden,under feltet "Administrer sikkerhedsindstillinger for"

Her klikker du på: Slået fra. – klik OK

Nu er der kommet en ”brunlig” linie i Firewall og en knap med teksten: "Anbefalinger".

Klik på knappen Anbefalinger og sæt flueben i:
Jeg har en Firewall løsning, som jeg selv overvåger. – klik OK.

Firewall linien har nu skiftet farve og har følgende tekst:
"Ikke overvåget".

Hvis man også har sig eget antivirusprogram, gøres følgende:
Linien ”Virusbeskyttelse” er med en brunlig farve og med teksten: "Kontroller status".
Klik på knappen "Anbefalinger" og Sæt flueben i:
Jeg har et antivirusprogram, som jeg selv vil overvåge – klik OK.

Linien Virusbeskyttelse har nu skiftet farve og er med teksten:
”Ikke overvåget”

Luk hele boksen på X i øverste højre hjørne, og du har en pc, der ikke er i konflikt med dit eget firewall/antivirus program.
Avatar billede rtkp Nybegynder
08. november 2004 - 09:11 #17
Hei. ja ved ca halv 12 tiden igår aftes!! fik jeg geninstalleret det hele igen!

Mange tak for hjælpen alle sammen! havde jeg ik haft jer! var det nok gået helt galt ;)

Men skal jo give en pointene :)
Avatar billede rtkp Nybegynder
08. november 2004 - 09:12 #18
Tak allesamen!
Avatar billede rtkp Nybegynder
08. november 2004 - 09:13 #19
Haverslev, syns du skal have pointene!
Avatar billede rtkp Nybegynder
08. november 2004 - 09:16 #20
Hva sker der? hvordan giver jeg point?
Avatar billede htmlkongen Novice
08. november 2004 - 09:37 #21
Ber Haverslev om at svare også accepterer du hans svar når han har gjort det :o) http://www.ebruger.dk/faq/#hvordan_accepter_eller_afvis
Avatar billede rtkp Nybegynder
08. november 2004 - 10:22 #22
Haverslev svar lige ;)
Avatar billede haverslev Novice
08. november 2004 - 12:32 #23
jo, men er det ikke de andre, der skal have points, jeg skrev jo intet om formatering/geninstallation som spg. oprindeligt lød på ;)
Mit er/var mere et løsnings forslag til din fejl.