Avatar billede noerden123 Praktikant
08. november 2004 - 14:51 Der er 7 kommentarer

Den vil ikke starte op

Har Win xp prof. Jeg har fjollet med boot indstillingerne tror jeg. Når den skal starte op står der noget i stil af: ULTRA DMA MODE-6 S.M.A.R.T., sammen med den alm. tekst på skærmen - så går den i sort i ca 15 sek, og så starter den forfra - og det bliver den ved med.
F2 og F11 reagerer den ikke på.
Vil gerne formatere HD og lægge ny xp ind.
Hvad gør jeg ?
Avatar billede juggalo Nybegynder
08. november 2004 - 14:54 #1
Find en XP CD du kan boote på - og installer fra den :o)
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
08. november 2004 - 15:20 #2
Reset bios ved at fjerne batteriet fra bunkortet i et minuts tid og sæt det så i igen. Gå herefter ind i bios og kør menupunktet "load setup defaults" eller "load optimal settings" afhængigt af bios.
Avatar billede noerden123 Praktikant
08. november 2004 - 15:55 #3
Hvordan fjernes batteriet på bundkortet. Lyder måske som en brugbar metode....tror også den skal nulstilles for det med at lade den boote på cd eller disk duer ik' for den når ikke så langt før den starter forfra.
Avatar billede gl.k. Nybegynder
08. november 2004 - 17:39 #4
Hvis du stadig kan jo komme ind i bios, så prøv i første omgang kun "load setup defaults" eller "load optimal settings" i bios.
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
08. november 2004 - 18:07 #5
Udmærket forslag fra k.
Det kan være det er nok. Skulle det være nødvendigt med batteriet, så er der et lille sølv batteri i en sokkel på bundkortet. Her er en tap på den ene side som du kan trække til side, og så kan batteriet vippes ud.
Når du så sætter det i igen, gør du det bare i modsat rækkefølge.
Avatar billede noerden123 Praktikant
09. november 2004 - 08:18 #6
Prøver altså lige det med batteriet............
Avatar billede gl.k. Nybegynder
26. december 2004 - 01:54 #7
Fortæl evt. lige, om du fandt ud af det og afslut så evt. spørgsmålet, tak.