Avatar billede mansword Nybegynder
08. november 2004 - 20:21 Der er 2 kommentarer

Netvaerk i DOS via krydset netvaerkskabel?

Hej

Er det muligt at lave et netvaerk, hvor jeg kan overfoere filer, mellem 2 dos klienter med et ganske almindeligt krydset netvaerkskabel ? Jeg ved at det er muligt med et parralelkabel, men det ville vaere nemmere for mig at bruge et netvaerkskabel, da jeg saa ikke skal ud og koebe et parralelkabel.

Er det muligt? Software?
Avatar billede speedytech Nybegynder
08. november 2004 - 20:30 #1
Jeg vil gerne følger med ..
Avatar billede elsner Nybegynder
09. november 2004 - 00:02 #2
Skal det kunne ligge på en floppy eller?
Med MS Client 3.0 har man netværk under DOS og med lidt flere filer kan man share filer.

http://www.lpt.com/windowsnetworking/regusers/Dosservr.htm

Ellers er der jo stadig IPX og så finde en kopi af FastLynx som virker over både parallel kabel og IPX