08. november 2004 - 22:41Der er
16 kommentarer og 1 løsning
Lønafregning?
hejsa
Jeg skal til at igang med at lave en hjemmeside for et lille firma. Derfor,- hvor meget kan jeg tillade mig at tage i timen for arbejdet? (det er sort)
Lige en anden ting, hvor meget tager en webdesigner i timen for sit arbejde?
I dette særtema ser vi på, hvordan cloud og AI bliver fundamentet for virksomhedernes digitale forretning, og hvordan de nye muligheder for automatisering og forretningsværdi kan udnyttes uden at miste overblik, sikkerhed og menneskelig kontrol.
Ja men det er ikke det samme som sort arbejde. Du har et personfradrag (størrelsen afhænger af om du er fyldt 18). Efter det fyldte 18. år er det ca. på 36.000,-/år. Dvs. du kan tjene 36.000,- før du skal begynde at betale skat.
Men det har ikke noget med sort arbejde at gøre. Sort arbejde oplyses ikke til skattevæsenet, og så er det ligegyldigt om du stadig har fradrag tilbage, hvis ikke det oplyses kan de jo ikke holde styr på hvornår du har brugt dit fradrag.
pfp -> Men det kan vel heller ikke være sort arbejde, når jeg IKKE har eget firma. Jeg har vel lov til at lave en hjemmeside for en bekendt, og så få lidt penge for det.
Sort arbejde har intet at gøre med om du har et firma eller ej. Alt hvad du tjener skal oplyses til Told&Skat - også selvom du bare laver en hjemmeside for en bekendt og får få hundrede kroner for det.
Ja gør du bare det :) Nu er jeg ved at være udtømt for viden på skatteområdet, men så vidt jeg ved er det fortjenesten man betaler skat af...så hvis ikke du har købt den dyrere (altså hjemmesiden) end du sælger den, og dermed ikke har nogen fortjeneste skal der ikke betales skat :)
Hvis en virksomhed køber en vare hjem til kr. 10,00 pr stk, og sælger den til kr. 9,00 (fx hvis de ender med, ikke at kunne sælgeden grunden mættet marked), så skal de da stadig betale skat...
Nej det skal de ikke, måske skal virksomheden betale skat, men så er det fordi de har solgt noget andet som har givet overskud.
Hvis et firma f.eks. har købt varer for 10.000,- og i alt kun har skrabt 5.000,- hjem ved salget af varerne skal de ikke betale skat. De har altså et underskud på 5.000,-; dem skal der ikke betales skat af, og et underskud er desuden fradragsberretiget.
Tilladte BB-code-tags: [b]fed[/b] [i]kursiv[/i] [u]understreget[/u] Web- og emailadresser omdannes automatisk til links. Der sættes "nofollow" på alle links.