Avatar billede Pia Novice
10. november 2004 - 10:20 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Stor skrift til mindre skrift - hjælp til handicappede

Hej - Fejlagtigt er Hjælp til handicappede blevet indstillet så den kører med stor skrift, hvilket bevirker at alle vinduer også er meget store og man ikke kan se felterne til at klikke ok eller annuller i. Samtidig kan jeg ikke se alle ikoner på skrivebordet da de ikke kan "være" der. Skærmopløsningen er 800x600. Hvordan får jeg sat den tilbage i "normal" tilstand. Håber der er hjælp på vej. Systemet er Windows 2000 Proff.
Avatar billede kalp Novice
10. november 2004 - 10:25 #1
højreklik på skrivebordet... vælge egenskaber.. vælge fanen indstillinger... og sæt skærmopløsningen op
Avatar billede kalp Novice
10. november 2004 - 10:25 #2
du kan også...

højreklik på skrivebordet... vælge egenskaber..vælge fanen udseende

og der finder du en boks hvor du kan sætte skriftstørrelsen til normalt
Avatar billede Pia Novice
10. november 2004 - 10:31 #3
Problemet er bare at når jeg går i egenskaber - kan jeg ikke komme ned i boksen og klikke ok for at acceptere de ændringer jeg foretager, da boksen simpelthen er for stor!!
Avatar billede kalp Novice
10. november 2004 - 10:35 #4
prøv at gøre dette

lav de ændringer du skal som før

når du er færdig vælge fanen indstillinger igen... prøv at trykke på "Tab" knappen 4 gange og så enter!
Avatar billede kalp Novice
10. november 2004 - 10:36 #5
tab knappen er den som ligger over den Knap der står  "Caps Lock" den har to pile

ligner dette

|<--
-->|

det er den du skal trykke på fire gange under indstillinger når du skal finde ok knappen
Avatar billede Pia Novice
10. november 2004 - 10:40 #6
Tak nu virker det
Avatar billede kalp Novice
10. november 2004 - 10:41 #7
nmn:

Cool... gælder om at kende smutvejen;)