Avatar billede michaelg Nybegynder
10. november 2004 - 15:34 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Jeg kan ikk åbne en fil

jeg har fået en fil af min ven som fylder 780 mb, men jeg kan ikke åbne den, den kører i dos, og der står følgene: Programmet er for stort til at passe ind i hukommelsen.........hva skal jeg gører når win-zip ikke kan åbne den, win-rar vil pakke den ind i stedet for ud...........
Avatar billede gratis Nybegynder
10. november 2004 - 15:42 #1
hvad er fil navnet ?
Avatar billede screem_brille Novice
10. november 2004 - 15:42 #2
Slette den ? du skriver jo intet om hvilken type fil det er (burde) være og derfor kan man unden ingen omstændigheder sige noget om det

Men hvorfro ikke spørge din kammerat som du har fået den af, han ved det jo nok.
Avatar billede shb Nybegynder
10. november 2004 - 15:45 #3
kan du ikke lave filtypenavnet om til .rar i stedet og så højreklikke p åfilen og tryk extract here eller extract to...?

for at se filtypenavnet kan du gå ind i mappeinstillinger -> vis -> [ ] skjul filtypenavne for kendte filtyper.... tror jeg nok, har selv engelsk win xp, så je kan ikke lige huske om dette er præcis hvad der står
Avatar billede shb Nybegynder
10. november 2004 - 15:46 #4
det kunne også være en film i avi eller mpg, prøv at omdøb filen til noget lign. og afspil den med dine standard afspillere til filtyperne
Avatar billede michaelg Nybegynder
10. november 2004 - 15:57 #5
det er en program fil
Avatar billede trekkies Juniormester
10. november 2004 - 16:44 #6
Hej michaelg
Du har 2 spørgsmål åben samtidligt, luk det andet spørgsmål.

Det som shb skriver på dansk:
Åben en mappe eller "Denne computer" -> Funktioner -> Mappeindstillinger... -> Klik på fanebladet "Vis", se billedet får at fjerne det rigtige flueben:
http://www.darkskies.dk/filtyper.jpg
Avatar billede screem_brille Novice
10. november 2004 - 16:46 #7
hvorfor ikke bare kontakte vedkommende som du har fået filen af ? det er du tåbeligt at forsøge at åbne en fil hvis man ikke aner hvad det er....
Avatar billede trekkies Juniormester
10. november 2004 - 16:48 #8
Den fil du har fået, hvor gammel er den, da der er meget få filer som bruger dos i dag.
Er du sikker på at den skal åbens i dossen?
Avatar billede michaelg Nybegynder
10. november 2004 - 17:00 #9
nu har jeg fundet ud af at ændre filtypen, men den virker stadig ikk som Win-rar.....og den hedder bare .exe
Avatar billede trekkies Juniormester
10. november 2004 - 17:02 #10
Du skal bare dobbelt klikke på filen, så skulle den kører selv...
Avatar billede michaelg Nybegynder
10. november 2004 - 17:05 #11
ja, men det gør den ikk...!!!! der står oss at den er beskadigt vis man laver den til en zip fil, så jeg tror den er ødelagt
Avatar billede trekkies Juniormester
10. november 2004 - 17:07 #12
Har du spurgt din ven om hans virker?

Hvis den virker, så prøv at få den igen.
Avatar billede michaelg Nybegynder
10. november 2004 - 17:09 #13
han har ikk brugt den i lang tid, men jeg tror heller ikk hans virker
Avatar billede screem_brille Novice
10. november 2004 - 17:56 #14
hvis du ikke tror hans virker, hvorfor skulle din så virke ? og endnu engang hvorfor ikke spørge ham om hvilken type fil det er, det andet er rent gætteri. (elers kan du forsøge at åbne den i en hex editor, så burde man kunne finde ud af hvilken type fil det er, men er nok tvilsomt med den fil størrelse)
Avatar billede shb Nybegynder
12. november 2004 - 07:59 #15
det kunne også været et cd-image, eks. bin, iso eller nrg. prøv mount den med daemon-tools eller lign.