Avatar billede ingi76 Nybegynder
21. november 2004 - 16:50 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Hijack this log

venligst kig på denne log da min comp er blevet mystisk, nu har jeg fået en ny desktop baggrund som jeg kan ikke komme af med.

Logfile of HijackThis v1.98.2
Scan saved at 3:49:09 PM, on 11/21/2004
Platform: Windows XP  (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v6.00 (6.00.2600.0000)

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
C:\WINDOWS\system32\services.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\Program Files\Logitech\iTouch\iTouch.exe
C:\WINDOWS\System32\CTHELPER.EXE
C:\Program Files\Logitech\MouseWare\system\em_exec.exe
C:\Program Files\D-Tools\daemon.exe
C:\Program Files\USBToolbox\Res.EXE
C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgcc.exe
C:\WINDOWS\System32\ctfmon.exe
C:\Program Files\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe
C:\Documents and Settings\Ingi\Application Data\crcs.exe
C:\WINDOWS\System32\?hkntfs.exe
C:\Program Files\InterMute\SpySubtract\SpySub.exe
C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgamsvr.exe
C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgupsvc.exe
C:\WINDOWS\System32\CTsvcCDA.exe
C:\Program Files\Common Files\Microsoft Shared\VS7Debug\mdm.exe
C:\WINDOWS\System32\nvsvc32.exe
C:\WINDOWS\System32\MsPMSPSv.exe
C:\Program Files\Internet Explorer\IEXPLORE.EXE
C:\Shared\Programs and apps\hijackthis.exe

O4 - HKLM\..\Run: [zBrowser Launcher] C:\Program Files\Logitech\iTouch\iTouch.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Logitech Utility] Logi_MwX.Exe
O4 - HKLM\..\Run: [NeroFilterCheck] C:\WINDOWS\system32\NeroCheck.exe
O4 - HKLM\..\Run: [WINDVDPatch] CTHELPER.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [UpdReg] C:\WINDOWS\UpdReg.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [Jet Detection] "C:\Program Files\Creative\SBLive\PROGRAM\ADGJDet.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [CTStartup] C:\Program Files\Creative\Splash Screen\CTEaxSpl.EXE /run
O4 - HKLM\..\Run: [DAEMON Tools-1033] "C:\Program Files\D-Tools\daemon.exe"  -lang 1033
O4 - HKLM\..\Run: [NvCplDaemon] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\System32\NvCpl.dll,NvStartup
O4 - HKLM\..\Run: [NvMediaCenter] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\System32\NvMcTray.dll,NvTaskbarInit
O4 - HKLM\..\Run: [ResModify] C:\Program Files\USBToolbox\Res.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [AVG7_CC] C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgcc.exe /STARTUP
O4 - HKCU\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\System32\ctfmon.exe
O4 - HKCU\..\Run: [MsnMsgr] "C:\Program Files\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe" /background
O4 - HKCU\..\Run: [Rort] C:\Documents and Settings\Ingi\Application Data\crcs.exe
O4 - HKCU\..\Run: [Nvnfkc] C:\WINDOWS\System32\?hkntfs.exe
O4 - Global Startup: Microsoft Office.lnk = C:\Program Files\Microsoft Office\Office10\OSA.EXE
O4 - Global Startup: Adobe Gamma Loader.lnk = C:\Program Files\Common Files\Adobe\Calibration\Adobe Gamma Loader.exe
O4 - Global Startup: SpySubtract.lnk = C:\Program Files\InterMute\SpySubtract\SpySub.exe

på forhånd tak
Ingi
Avatar billede arlet Juniormester
21. november 2004 - 16:51 #1
tjekker den nu
Avatar billede arlet Juniormester
21. november 2004 - 16:54 #2
Du skal nu til at i gang med at fixe:

Deaktiver systemgendannelse:
http://www.arlet.dk/systemgendannelsen.htm

Kør Hijackthis, scan, sæt flueben ved linierne listet her, luk alle vinduer undtaget Hijackthis, klik på fix checked, luk hijackthis igen.
Dobbelttjek, så alt kommer med.

O4 - HKCU\..\Run: [Rort] C:\Documents and Settings\Ingi\Application Data\crcs.exe
O4 - HKCU\..\Run: [Nvnfkc] C:\WINDOWS\System32\?hkntfs.exe

--------------------------------------------------------------------

Åbn en tilfældig mappe, klik på Funktioner=>Mappeindstillinger=>Vis.
Fjern flueben ved "Skjul beskyttede operativsystemfiler".
Fjern flueben ved "Skjul filtypenavne for kendte filtyper".
Sæt prik i "Vis skjulte filer og mapper".

--------------------------------------------------------------------

Find og slet manuelt i fejlsikret(f8 ved opstart):

C:\Documents and Settings\Ingi\Application Data\crcs.exe
C:\WINDOWS\System32\?hkntfs.exe

------------------------------------------------

Hent og kør ad-aware herfra: http://www.arlet.dk/spywarescanner.htm
slet alt hvad den finder

----------------------------------------------------------

Hent og kør denne scanner fra Kaspersky : http://www.arlet.dk/mwti.htm
Slet alt hvad den finder

----------------------------------------------------------

Derefter genstarter du og sender en ny log herind, for at se om vi har fået den helt ren.
Først når din log er endelig godkendt, må du aktiver din systemgendannelse igen.
Avatar billede ingi76 Nybegynder
21. november 2004 - 18:41 #3
ok nu har jeg gjort det hele, undtaget at denne fil kunne jeg ikke finde:
C:\WINDOWS\System32\?hkntfs.exe

men ny log her:
Logfile of HijackThis v1.98.2
Scan saved at 5:42:22 PM, on 11/21/2004
Platform: Windows XP  (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v6.00 (6.00.2600.0000)

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
C:\WINDOWS\system32\services.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\Program Files\Logitech\iTouch\iTouch.exe
C:\WINDOWS\System32\CTHELPER.EXE
C:\Program Files\D-Tools\daemon.exe
C:\Program Files\USBToolbox\Res.EXE
C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgcc.exe
C:\WINDOWS\System32\ctfmon.exe
C:\Program Files\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe
C:\Program Files\InterMute\SpySubtract\SpySub.exe
C:\Program Files\Logitech\MouseWare\system\em_exec.exe
C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgamsvr.exe
C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgupsvc.exe
C:\WINDOWS\System32\CTsvcCDA.exe
C:\Program Files\Common Files\Microsoft Shared\VS7Debug\mdm.exe
C:\WINDOWS\System32\nvsvc32.exe
C:\WINDOWS\System32\MsPMSPSv.exe
C:\Program Files\Internet Explorer\IEXPLORE.EXE
C:\Documents and Settings\Ingi\Desktop\hijackthis.exe

O4 - HKLM\..\Run: [zBrowser Launcher] C:\Program Files\Logitech\iTouch\iTouch.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Logitech Utility] Logi_MwX.Exe
O4 - HKLM\..\Run: [NeroFilterCheck] C:\WINDOWS\system32\NeroCheck.exe
O4 - HKLM\..\Run: [WINDVDPatch] CTHELPER.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [UpdReg] C:\WINDOWS\UpdReg.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [Jet Detection] "C:\Program Files\Creative\SBLive\PROGRAM\ADGJDet.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [CTStartup] C:\Program Files\Creative\Splash Screen\CTEaxSpl.EXE /run
O4 - HKLM\..\Run: [DAEMON Tools-1033] "C:\Program Files\D-Tools\daemon.exe"  -lang 1033
O4 - HKLM\..\Run: [NvCplDaemon] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\System32\NvCpl.dll,NvStartup
O4 - HKLM\..\Run: [NvMediaCenter] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\System32\NvMcTray.dll,NvTaskbarInit
O4 - HKLM\..\Run: [ResModify] C:\Program Files\USBToolbox\Res.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [AVG7_CC] C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgcc.exe /STARTUP
O4 - HKCU\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\System32\ctfmon.exe
O4 - HKCU\..\Run: [MsnMsgr] "C:\Program Files\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe" /background
O4 - Global Startup: Microsoft Office.lnk = C:\Program Files\Microsoft Office\Office10\OSA.EXE
O4 - Global Startup: Adobe Gamma Loader.lnk = C:\Program Files\Common Files\Adobe\Calibration\Adobe Gamma Loader.exe
O4 - Global Startup: SpySubtract.lnk = C:\Program Files\InterMute\SpySubtract\SpySub.exe
Avatar billede ingi76 Nybegynder
22. november 2004 - 13:51 #4
Det ser ud til at lortet er væk nu, men jeg venter med at tilslutte system gendannelsen indtil du har kigget den nye log igennem, men 200 point til dig.
tak for hjælpen

Ingi
Avatar billede arlet Juniormester
26. november 2004 - 21:57 #5
Har ikke været ved computeren, men...

Så er du ren og kan aktiver din systemgendannelse igen

For at beskytte dig mod snavs har jeg lavet en sikkerhedspakke,
som du kan hente her : www.arlet.dk/pakke.htm
Avatar billede resist Nybegynder
26. november 2004 - 22:04 #6
En meget vigtig sikkerhedsforanstaltning er at få opdateret Windows og IE med minimum Service Pack 1 m.m. Besøg Windows Update!
Uden opdateringer er computeren meget sårbar!
Avatar billede arlet Juniormester
26. november 2004 - 22:07 #7
Jeps..

Den glemte jeg lige...

Godt du er vågen, Resist..
Avatar billede resist Nybegynder
26. november 2004 - 22:41 #8
Næsten altid ;-)