Avatar billede timian Praktikant
24. november 2004 - 19:54 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

lydredigering af tvoptagelse

Når jeg optager fra tv på computeren er filen mpg. jeg har klippet og brændt optagelsen i powerpruducer som svcd. Billedsiden er fin,men lyden er dårlig (musikpogram)jeg har prøvet at åbne filen inden klipning i Nero Wave men det kan den ikke ? Hvilket program kan det ? lyd og billedsiden skal stadig hører sammen.
Avatar billede jenst Nybegynder
26. november 2004 - 11:58 #1
Du er nok nødt til at deinterlace lyden fra filmen først. Og så putte den tilbage igen efter du har rettet i lyden.
Tpmpeg kan både tage lyden ud af filmen og putte den tilbage igen.
Hvis du vil rode direkte i lyden mens den er i filmen, skal du nok have fat i noget Adobe (premiere/audition).
Avatar billede timian Praktikant
26. november 2004 - 17:15 #2
Ja, TMPGEnc virker fint,men jeg har så en lydfil mp2 ,den kan ikke læses ind i Nero Wave , findes der et plugin? eller konverteringsprogram ?
Avatar billede jenst Nybegynder
30. november 2004 - 12:39 #3
Find en trial af Adobe Audition eller cooledit-pro
Avatar billede timian Praktikant
30. november 2004 - 22:06 #4
jeg kunne få wav filer ud og ind af Tmpgenc , men hvis det er noget jeg vil bruge mere ,så skal jeg nok have et bedre redigeringsprogram - som du nævner.Giv et svar, så får du point for at lede mig på sporet.
Avatar billede jenst Nybegynder
01. december 2004 - 08:24 #5
Hvis du ikke ændrer i tiden (længden af lydklippet) i Wave filen kan du sagtens bruge Tmpgenc til at putte lyden tilbage i tvklippet. Men det SKAL være samme længde ellers bliver lyden forskudt i forhold til billederne.
Hvis du vil mere er du som nævnt nødt til at finde noget tungere skyts frem.
Avatar billede timian Praktikant
01. december 2004 - 19:40 #6
ok