Avatar billede krasmussen Nybegynder
03. december 2004 - 22:09 Der er 10 kommentarer og
2 løsninger

Jeg har fået deaktiveret USB 1.0

Alle mine enheder med 2.0 - webcam, tastatur, mus, printer osv. virker som de skal. Men min Sandberg CardReader & Creative MuVo TX virker ikke - Det har de tidligere gjort.

USB er enabled på bundkortet - i begge versioner og jeg har SP1 på. Jeg svarede "på et-eller-andet" tidspunkt - lidt forhurtigt til "noget" med en langsom enhed på en højhastighedsport

What to do ???
Avatar billede haverslev Novice
03. december 2004 - 22:23 #1
Klik på  start > kontolpanel > System > klik på faneblad Hardware > klik på knappen Ehedshåndtering
Klik på + udfor USB-Conrtollere og se om ikke du kan aktivere enhederne igen.
Avatar billede krasmussen Nybegynder
03. december 2004 - 22:26 #2
Alle er aktiverede - det skulle jeg selvfølgelig have skrevet. Også USB-HUB''en virker
Avatar billede milter Ekspert
03. december 2004 - 22:29 #3
Kobler du dem til den samme port, som du tidligere har gjort?
Avatar billede haverslev Novice
03. december 2004 - 22:34 #4
Prøv at først at fjerne dine USB enheder fysisk fra USB stikkene (dog ikke tastatur og mus) Derefter fjerner du Usb enhederne i Enhedhåndtering, start fra bunden og genstart pc`en. Den vil nu installere enhederne igen.
Når den er færdig med det, installere du Cardreader og lad den finde/installere den.
Herefter MP3 afspilleren, Printeren osv. osv.
Avatar billede krasmussen Nybegynder
03. december 2004 - 22:34 #5
Ja og nej - forstået sådan, at det gør ingen forskel. Jeg har også at fjerne alle andre enheder med samme resultat
Avatar billede milter Ekspert
03. december 2004 - 22:52 #6
Har du alle dine USB1 enheder på samme værts/host-controller? Måske er der en IRQ-konflikt.

Prøv det her: Højreklik din/dine "Standard openHCD USB-værtscontroller" > Egenskaber > Resourcer > Se, om der er nogen IRQ-konflikter.
Avatar billede krasmussen Nybegynder
04. december 2004 - 01:12 #7
Ingen konflikter..... jeg prøver at tage alle enheder fra (igen) osv. osv. .....i morgen
Avatar billede haverslev Novice
04. december 2004 - 11:57 #8
Nu skriver du ikke hvilken XP version du har - XP - XPSP1 - XPSP2 ?
Så det kunne jo være, at du skulle prøve denne ( er incl. i SP2 )
Husk Dansk / Engelsk udgave:
http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?displaylang=da&FamilyID=733dd867-56a0-4956-b7fe-e85b688b7f86

Ellers er der mere om USB problemer her:
http://search.microsoft.com/search/results.aspx?view=da-dk&st=b&na=82&qu=usb+
Avatar billede milter Ekspert
04. december 2004 - 20:13 #9
Et andet godt USB-link:

http://www.usbman.com/index.htm
Avatar billede krasmussen Nybegynder
14. december 2004 - 21:01 #10
Så lykkedes det endelig, med gud ved hvor mange kombinationer af reinst. tips fra begge jeres links.......

Vil i begge svare, så jeg kan fordele og lukke spm.

Tak for input.
Avatar billede haverslev Novice
14. december 2004 - 21:19 #11
Godt du fik det i orden ;)
Avatar billede milter Ekspert
15. december 2004 - 00:52 #12
Siger jeg også.. :)