Avatar billede munchenheimer Nybegynder
06. december 2004 - 13:00 Der er 12 kommentarer

Kopi DVD

hej , jeg ville høre hvis jeg skal tage en backup af en af mine dvd til mit sommerhus , kan det så ikke lade sig gøre at atge bare en KOPI som man eksempel vis kan gøre hvis man har en CD ???
Avatar billede norbert Nybegynder
06. december 2004 - 13:04 #1
Som regel fylder købeDVDerne mere, end hvad der kan ligge på en alm. 4 gb-skive, så derfor er du nødt til at "krympe" den en smule.
Men hvis du bruger denne guide
http://www.digitalempire.dk/convert/dvdshrinkmovie.shtml
så skulle det kunne nemt og hurtigt være muligt at lave en kopi til sommerhuset.
Norbert :-)
Avatar billede mnp Nybegynder
06. december 2004 - 13:04 #2
Ja '' det kan man !!
Avatar billede munchenheimer Nybegynder
06. december 2004 - 13:09 #3
Men hvis nu man har set .. at den kun fylder de ca 4 GB , kan man så og hvordan
Avatar billede norbert Nybegynder
06. december 2004 - 13:16 #4
Du kan sagtens bruge den guide alligevel - den krymper kun filmen, hvis den er for lang, det foregår ganske automatisk. Det er -efter min mening - den hurtigste måde at gøre det på. Men OK - når du har brugt DVD-decrypter og har fået den lagt ned på harddisken burde du kunne brænde den direkte i Nero som DVD-video i stedet for først at køre den gennem dvd-shrink. Nederst i guiden er der langt et link til, hvordan du brænder i Nero. Den guide kan du også bruge til at brænde den fil, der kommer fra DVD-dekrypter.
Avatar billede munchenheimer Nybegynder
06. december 2004 - 13:27 #5
Jo .. nobert .. men kan man ikke tage den direkte fra disk til disk .. kører direkte .. har både dvd drev og brænder ????
Avatar billede norbert Nybegynder
06. december 2004 - 13:28 #6
Jeg har ikke kunnet få det til fungere på den måde med direkte kopi - men hvis du har en sletbar disk, kan du jo prøve.
Avatar billede munchenheimer Nybegynder
06. december 2004 - 13:36 #7
Det må da kan lade sig gøre
Avatar billede Slettet bruger
06. december 2004 - 15:39 #8
Måske er det fordi DVD'en er kopisikret (CSS krypteret), og så er det faktisk ikke lovlidt at ta' en kopi hvis koden skal knækkes.
Avatar billede xprinsen Nybegynder
16. december 2004 - 14:23 #9
Jeg har stået med nøjagtigt samme problem som dig!
Men det kan IKKE lade sig gøre at tage en direkte kopi du skal
bruge http://www.dvdshrink.org, programmet er gratis og meget let at bruge!
DVDshrink undersøger først dvden hvorefter programmet deler din DVD op
i stykker, som ligges på harddisken, i denne proses forsvinder alle koder.
Derefter kan du brande DVDen på en 4,7Gb dvdskive og selve filmen vil fylde
ca. 4,35Gb. DVDshrink fås også på Dansk
Avatar billede norbert Nybegynder
16. december 2004 - 14:26 #10
Det er jo det jeg har svaret, læs mit link og min kommentar 06/12-2004 13:16:44 :-)Der er jo ingen grund til at give det samme svar.
Avatar billede norbert Nybegynder
16. december 2004 - 14:32 #11
Men nu jeg er her, er det måske en god ide lige at bede munchenheimer om at give lidt respons eller få lukket spørgsmålet :-)
Norbert :-)
Avatar billede norbert Nybegynder
31. januar 2005 - 14:47 #12
Hvad med at få lukket her?
Norbert :-)