Avatar billede a_due Nybegynder
14. december 2004 - 14:11 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Blå Skærm

Jeg lider af enhver computer ejers mareridt, blå skærm.

Jeg har 2 spil på min computer, som den simpelhen nægter at åbne uden jeg får en blå skærm smidt lige i hovedet. Det værste af at jeg har spillet begge spil før, uden problemer.

Spillene "Sacred" og "World of Warcraft" har kørt uden problemer i lang tid og det eneste jeg lige umiddelbart kan komme i tanke om der er blevet ændret er at jeg har skiftet mit grafikkort ud. Men det virker stadig ikke som om det er hele, jeg har afinstalleret mine gamle Nvidia drivers og installeret de nyeste ATI driver og alle mine andre spil duer perfekt, bl.a. Half-Life 2 som også kan finde mit Radeon kort uden problemer.

Det sidste jeg kan huske jeg gjorde før problemerne kom, var at slette Realplayer, som jeg nu også har prøvet at installere igen.

Jeg er på bar bund, og har bl.a. prøvet at bruge registry mechanic uden held.

Det eneste jeg får af oplysninger fra den blå skærm er

STOP

0x0000008e efterfulgt af 4 talserier hele tiden af forskellige værdier, intet andet, hverken evt. driver eller program fil.

Alt hjælp vil blive værdsat, idet jeg virkelige savner at spille mine spil :).
Avatar billede peet-49 Novice
14. december 2004 - 14:29 #1
Gå i windows, se efter mappen minidump, fjern den
Avatar billede cawes Nybegynder
14. december 2004 - 14:31 #2
Har du prøvet at geninstallere det gamle grafikkort,  og er det kun ved spillene der er problemer?
Avatar billede peet-49 Novice
14. december 2004 - 14:35 #3
cawes>>hvorfor svarer du med et spørgsmål??
Avatar billede a_due Nybegynder
14. december 2004 - 14:42 #4
per56, fandt mappen slettede den, men hjalp desværre ikke, fik samme STOP 0x0000008E fejl. Jeg skiftede grafikkort fra TI-4200 Silver edition til Radeon 9600. Kan desværre ikke prøve mit gamle grafikkort igen, da jeg har solgt det.

Jeg gik ind i loggen, og fandt lidt mere.

"Tjenesten hmonitor kunne ikke starte pga. følgende fejl:
Den angivne fil blev ikke fundet. "

Denne fejl går igen ved alle mine genstarter.
Avatar billede peet-49 Novice
14. december 2004 - 14:44 #5
Der ligger sikkert rester fra Nvidia i reg.basen
Avatar billede peet-49 Novice
14. december 2004 - 14:45 #6
Du kan prøve dette: gå i KØR skriv sfc /scannow, husk mellemrum efter sfc, det tjekker og retter windows dllcashe
Avatar billede a_due Nybegynder
14. december 2004 - 14:54 #7
Av av av, ja tror problemer ligger der, den har allerede nu fundet over 20 filer som den skal kopieres, når jeg er færdig med installionen vender jeg tilbage med et svar om det har hjulpet og forhåbenligt et accepteret svar ;). Tak for hjælpen indtil videre.
Avatar billede peet-49 Novice
14. december 2004 - 15:13 #8
Selv tak.
Avatar billede hcma Novice
14. december 2004 - 15:18 #9
har selv samme problem og hos mig hjalp sfc-scanningen ikke.
Hælder mest til ramfejl eller driverfejl
se evt.:  http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;EN-US;Q315335  og
http://www.eksperten.dk/spm/569772
Avatar billede hcma Novice
14. december 2004 - 15:20 #10
tilføjelse: BSOD'en kommer tilfældigt, uden mønster, og har ikke et eneste spil installeret. Stopkoden er hver gang: 0x0000008E efterfulgt af forskellige parametre, forskellig fra gang til gang.
Håber du får det til at virke, og vil meget gerne høre hvordan.
Avatar billede a_due Nybegynder
14. december 2004 - 17:25 #11
jeg siger mange tak per56, med din løsning fandt jeg frem til at mit antivirus program åbenbart havde rodet lidt med nogen DLL filer, efter jeg fik min XP pro CD til at installere det jeg manglede har der ikke været problem, dog skal jeg lukke mit antivirus og firewall ned først, og det er selvfølgelig et irritations moment, men jeg har også sat dem helt forkert op.

Venter på et svar fra dig per56, så jeg kan acceptere dit svar, endnu engang tak.
Avatar billede hcma Novice
15. december 2004 - 15:33 #12
a_due >>  du kan nok ikke få et svar fra per56, da han har valgt at deaktivere sig selv.  Du må nok selv lægge et svar og acceptere det.
Avatar billede a_due Nybegynder
15. december 2004 - 17:20 #13
Hermed gjort, tak for oplysningen catbody.