Avatar billede jurij Nybegynder
15. december 2004 - 22:08 Der er 21 kommentarer og
1 løsning

Fil-Deling

Jeg leder igen efter et program, jeg kan sende min ven et stor fil på.

Har prøvet at lave en server, men det er alt for besværligt(Vil dog gerne prøve andre programmer, selvom de kunne være besværlige!)

Sidst jeg spurgte om det, fik jeg et dårligt svar.

Hvis du har et program, som du ved virker, vil jeg gerne høre hvilket det er.
MSN Messenger er alt for langsomt!

Har hørt det er muligt på DC++...

Så hvis det altså findes.........
Avatar billede landlordma Nybegynder
15. december 2004 - 22:14 #1
Hvor stor er filen???
Avatar billede philip1804 Nybegynder
15. december 2004 - 22:16 #2
Hvis det bare er en stor fil en gang imellem, og du tager om en 20-50 mb - så kan i bare bruge gmail.com

/PBT
Avatar billede philip1804 Nybegynder
15. december 2004 - 22:16 #3
tager = taler :)
Avatar billede jurij Nybegynder
15. december 2004 - 22:19 #4
Den er over 700Mb!
Jeg kender gmail.com den er kun god til de "små" filer...

Søger faktisk et program som det MSN Messenger har indbygget, det er bare for langsomt.
Avatar billede landlordma Nybegynder
15. december 2004 - 22:19 #5
Brug evt. ftp server hvis det er større filer end det PBT beskriver ...

f.eks. http://www.bpftpserver.com/

Men du skal selvfølgelig have engen IP!!!

/MortenAgoda
Avatar billede philip1804 Nybegynder
15. december 2004 - 22:21 #6
Når messenger er langsom, så er det nok fordi der er en af jer der har forkert nat opsætning, eller bag en firewall.

/PBT
Avatar billede jurij Nybegynder
15. december 2004 - 22:23 #7
Jeg har ikke egen IP, derfor skrev jeg at jeg ikke gad at få en server.
Jeg har 5 af de der server-programmmer, men ingen af mine venner kan se mine filer fordi jeg har en router!

Så det skal ikke være en FTP-server!!!!
Avatar billede landlordma Nybegynder
15. december 2004 - 22:23 #8
I kan bruge bittorrent.. Skal bare lave en torrent fil til den pågældende fil, som i så f.eks. kan sende over almindelig mail. Det skulle teroretiskt kunne lade sig gøre...

/MortenAgoda
Avatar billede jurij Nybegynder
15. december 2004 - 22:25 #9
Jeg har tænkt på det. Men hvor hurtigt går det mon? Og hvilken side kan jeg uploade min torrent på?
Avatar billede jurij Nybegynder
15. december 2004 - 22:30 #10
Men der findes vel ikke et ordenligt program til det?

Har hørt om FTP-server, DC++, FileChute, torrent, MSN Messenger og andre, men de er vel alle ubruelige!
Avatar billede Slettet bruger
15. december 2004 - 23:19 #11
Prøv at se denne, men jeg ved ikke helt hvordan den virker og hastigheden på produktet:
http://www.safeip.dk/index.php?i0=1&lang=&detail=0
Avatar billede patrion Nybegynder
16. december 2004 - 09:01 #12
Hej
Du kan bruge netmeting.Husk at lave firewallregel.
Du har den i win98 til xp.
Gå til start-kør:skriv conf
Avatar billede kenp Novice
16. december 2004 - 09:38 #13
hvis du har en router sås kal du jo bare forwarde port 21 til din comp. så kan du lave en ftp server!
Avatar billede jurij Nybegynder
16. december 2004 - 14:08 #14
Jeg ved godt man skal forwarde. Det har jeg også gjort, men det virker alligevel ikke, det kan da godt være jeg har gjort noget galt, har en DI-604 router.

Men mange tak for alle de svar!
Jeg forstår ikke NetMeeting eller SafeIP, men det betyder vel der ikke findes et godt program til det. Det er for latterligt!

Nå men det gider ingen vel at lave, lig lige et svar hvis du synes du fortjener poing.

---patrion--"Bruger du selv NetMeeting? Hvis ja, kan du så ikke fortælle mig hvordan man sender filer."
Avatar billede patrion Nybegynder
16. december 2004 - 14:27 #15
Hej
Ja jeg bruger altid netmeting.
Du smider den bare i en map og så afsted.
Avatar billede patrion Nybegynder
16. december 2004 - 14:30 #16
Lide mere..
Der er 4 knapper forneden.
På den sidste knap,som hedder overføre filer,trykker du på.Så er du klar.
Avatar billede patrion Nybegynder
16. december 2004 - 14:33 #17
Lidt mere..nr2
Din ven skal jo også have programmet opstartet,men den gir vel sig selv.
Avatar billede jurij Nybegynder
16. december 2004 - 16:02 #18
Tak...Men hvordan adder jeg min ven?
Avatar billede jurij Nybegynder
16. december 2004 - 16:23 #19
Tror det er det samme som i MSN Messenger!
Nå, men smid lige et svar! Løsningen findes vist ikke.
Avatar billede patrion Nybegynder
16. december 2004 - 16:40 #20
Hvorfor ikke?
Giv ikke op!
Du ringer på hans i.p
Vi 2 kan teste det.
Avatar billede jurij Nybegynder
16. december 2004 - 17:54 #21
Jeg har da ikke givet op! Jeg siger bare at der ikke findes et godt program til det, på en god måde!!!

Min IP er 83.72.251.43 - Men skal jeg ikke forwarde en port?
Desuden, prøv MSN 7, der kan man det samme i Activities!
Jeg har beslutted mig for selv at afprøve programmer som DC++,mIRC og dem i Windows!
Fildeling mellem venner er vist ikke noget mange her kender noget til.

Min MSN er: jurij_gud@hotmail.com
Avatar billede mulden Nybegynder
19. december 2004 - 11:55 #22
Man kan da ikke se skoven, for bare træer, hvad angår fil-delings programmer.
BitTorrent
Kazaa
Kazaa lite
DC++
oDC
BearShare
LimeWire
SoulSeek

Jeg kunne blive ved.. Det tager ca. 3 minutter at installere DC++, og komme på en hub, hvor du vil kunne finde din ven, go sende filen.

Hvorfor så jamre i et topic i 24 timer?