Avatar billede Jnsworth Novice
23. december 2004 - 19:58 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Rens min computer (Hijackthis log)

Du får simpelthen 200 point hvis du kan fortælle mig hvilke ting i denne hijackthis log, der er snavs!

Logfile of HijackThis v1.99.0
Platform: Windows XP  (WinNT 5.01.2600)

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccSetMgr.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccEvtMgr.exe
C:\WINDOWS\system32\LEXBCES.EXE
C:\WINDOWS\system32\LEXPPS.EXE
C:\Programmer\Fælles filer\Autodesk Shared\Service\AdskScSrv.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Microsoft Shared\VS7DEBUG\MDM.EXE
C:\Programmer\Norton AntiVirus\navapsvc.exe
C:\Programmer\Norton AntiVirus\AdvTools\NPROTECT.EXE
C:\WINDOWS\System32\nvsvc32.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\CCPD-LC\symlcsvc.exe
C:\Programmer\Messenger Plus! 3\MsgPlus.exe
C:\Programmer\Logitech\iTouch\iTouch.exe
C:\PROGRA~1\Logitech\MOUSEW~1\SYSTEM\EM_EXEC.EXE
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccApp.exe
C:\Programmer\Dell AIO Printer A920\dlbkbmgr.exe
C:\WINDOWS\SOUNDMAN.EXE
C:\Programmer\Fælles filer\Real\Update_OB\realsched.exe
C:\Programmer\QuickTime\qttask.exe
C:\Programmer\Java\j2re1.4.2_06\bin\jusched.exe
C:\Programmer\Logitech\Video\LogiTray.exe
C:\Programmer\Winamp\winampa.exe
C:\WINDOWS\System32\rundll32.exe
C:\Programmer\Dell AIO Printer A920\dlbkbmon.exe
C:\WINDOWS\System32\LVComS.exe
C:\valve\steam\steam.exe
C:\WINDOWS\sptsupd.exe
C:\WINDOWS\System32\ctfmon.exe
C:\Programmer\Sony Ericsson\Mobile\audevicemgr.exe
C:\WINDOWS\System32\rundll32.exe
C:\PROGRA~1\SONYER~1\Mobile\CONNEC~1\CONNMN~1.EXE
c:\Programmer\Intuwave Ltd\Shared\mRouterRunTime\mRouterRuntime.exe
C:\PROGRA~1\SONYER~1\Mobile\CONNEC~1\CapMan.exe
C:\PROGRA~1\SONYER~1\Mobile\CONNEC~1\ElogErr.exe
C:\PROGRA~1\SONYER~1\Mobile\CONNEC~1\BROADC~1.EXE
C:\PROGRA~1\SONYER~1\Mobile\CONNEC~1\SCRFS.exe
C:\PROGRA~1\SONYER~1\Mobile\MOBILE~1\EPMWOR~1.EXE
C:\WINDOWS\explorer.exe
C:\Programmer\FirstClass\Fcc32.exe
C:\Programmer\MSN Messenger\msnmsgr.exe
C:\Programmer\eMule\emule.exe
C:\Programmer\Windows Media Player\mplayer2.exe
C:\Documents and Settings\Jens\Dokumenter\HijackThis.exe

R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer,SearchURL = http://www.begin2search.com/sidesearch.html
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,SearchAssistant = http://www.begin2search.com/sidesearch.html
R3 - URLSearchHook: (no name) - _{20EC3D2D-33C1-4C9D-BC37-C2D500688DA2} - (no file)
O2 - BHO: AcroIEHlprObj Class - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Programmer\Adobe\Acrobat 5.0\Reader\ActiveX\AcroIEHelper.ocx
O2 - BHO: (no name) - {53707962-6F74-2D53-2644-206D7942484F} - C:\PROGRA~1\SPYBOT~1\SDHelper.dll
O2 - BHO: Google Toolbar Helper - {AA58ED58-01DD-4d91-8333-CF10577473F7} - c:\programmer\google\googletoolbar1.dll (file missing)
O2 - BHO: CHungryBHO Object - {BCF96FB4-5F1B-497B-AECC-910304A55011} - C:\WINDOWS\neti.dll
O2 - BHO: NAV Helper - {BDF3E430-B101-42AD-A544-FADC6B084872} - C:\Programmer\Norton AntiVirus\NavShExt.dll
O3 - Toolbar: Norton AntiVirus - {42CDD1BF-3FFB-4238-8AD1-7859DF00B1D6} - C:\Programmer\Norton AntiVirus\NavShExt.dll
O3 - Toolbar: &Google - {2318C2B1-4965-11d4-9B18-009027A5CD4F} - c:\programmer\google\googletoolbar1.dll (file missing)
O4 - HKLM\..\Run: [NvCplDaemon] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\System32\NvCpl.dll,NvStartup
O4 - HKLM\..\Run: [NvMediaCenter] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\System32\NvMcTray.dll,NvTaskbarInit
O4 - HKLM\..\Run: [DAEMON Tools-1033] "C:\Programmer\D-Tools\daemon.exe"  -lang 1033
O4 - HKLM\..\Run: [MessengerPlus3] "C:\Programmer\Messenger Plus! 3\MsgPlus.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [zBrowser Launcher] C:\Programmer\Logitech\iTouch\iTouch.exe
O4 - HKLM\..\Run: [EM_EXEC] C:\PROGRA~1\Logitech\MOUSEW~1\SYSTEM\EM_EXEC.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [ccApp] "C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccApp.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [Advanced Tools Check] C:\PROGRA~1\NORTON~1\AdvTools\ADVCHK.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [Dell AIO Printer A920] "C:\Programmer\Dell AIO Printer A920\dlbkbmgr.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [SoundMan] SOUNDMAN.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [TkBellExe] "C:\Programmer\Fælles filer\Real\Update_OB\realsched.exe"  -osboot
O4 - HKLM\..\Run: [SunJavaUpdateSched] C:\Programmer\Java\j2re1.4.2_06\bin\jusched.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SSC_UserPrompt] C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\Security Center\UsrPrmpt.exe
O4 - HKLM\..\Run: [LogitechVideoRepair] C:\Programmer\Logitech\Video\ISStart.exe
O4 - HKLM\..\Run: [LogitechVideoTray] C:\Programmer\Logitech\Video\LogiTray.exe
O4 - HKLM\..\Run: [WinampAgent] C:\Programmer\Winamp\winampa.exe
O4 - HKLM\..\Run: [bjxzngl] C:\WINDOWS\System32\qclizk.exe
O4 - HKLM\..\Run: [WebSpecials] rundll32 "C:\Program Files\WebSpecials\webspec.dll",run
O4 - HKLM\..\Run: [SurfBuddy] rundll32 "C:\Program Files\SurfBuddy\sbuddy.dll",run
O4 - HKLM\..\Run: [imekrmig7.0] "C:\Programmer\Fælles filer\Microsoft Shared\IME\IMKR7\IMEKRMIG.EXE"
O4 - HKLM\..\Run: [IMSCMig] C:\PROGRA~1\FLLESF~1\MICROS~1\IME\IMSC40A\IMSCMIG.EXE /Preload
O4 - HKLM\..\Run: [CJIMETIPSYNC] C:\Programmer\Fælles filer\Microsoft Shared\IME\IMTC65\CHANGJIE\CINTLCFG.EXE /CJIMETIPSync
O4 - HKLM\..\Run: [PHIMETIPSYNC] C:\Programmer\Fælles filer\Microsoft Shared\IME\IMTC65\PHONETIC\TINTLCFG.EXE /PHIMETIPSync
O4 - HKLM\..\Run: [IMJPMIG9.0] C:\PROGRA~1\FLLESF~1\MICROS~1\IME\IMJP9\IMJPMIG.EXE /Preload /Migration32
O4 - HKLM\..\RunOnce: [Index Washer] C:\Program Files\Webroot\Washer\WashIdx.exe "Jens"
O4 - HKCU\..\Run: [MessengerPlus3] "C:\Programmer\Messenger Plus! 3\MsgPlus.exe" /WinStart
O4 - HKCU\..\Run: [Steam] "c:\valve\steam\steam.exe" -silent
O4 - HKCU\..\Run: [PrivacyScanner] C:\Programmer\Privacy Champion\pscan.exe
O4 - HKCU\..\Run: [Window Washer] C:\Program Files\Webroot\Washer\wwDisp.exe
O4 - HKCU\..\Run: [WebSpecials] rundll32 "C:\Program Files\WebSpecials\webspec.dll",run
O4 - HKCU\..\Run: [Clock] C:\WINDOWS\ntvdm.exe
O4 - HKCU\..\Run: [SurfBuddy] rundll32 "C:\Program Files\SurfBuddy\sbuddy.dll",run
O4 - HKCU\..\Run: [ctfmon.exe] C:\WINDOWS\System32\ctfmon.exe
O4 - HKCU\..\Run: [msnmsgr] "C:\Programmer\MSN Messenger\msnmsgr.exe" /background
O4 - Global Startup: Phone Connection Monitor.lnk = C:\Programmer\Sony Ericsson\Mobile\audevicemgr.exe
O6 - HKCU\Software\Policies\Microsoft\Internet Explorer\Control Panel present
O8 - Extra context menu item: &Google Search - res://C:\Programmer\Google\GoogleToolbar1.dll/cmsearch.html
O8 - Extra context menu item: Backward &Links - res://C:\Programmer\Google\GoogleToolbar1.dll/cmbacklinks.html
O8 - Extra context menu item: Cac&hed Snapshot of Page - res://C:\Programmer\Google\GoogleToolbar1.dll/cmcache.html
O8 - Extra context menu item: E&ksporter til Microsoft Excel - res://C:\PROGRA~1\MICROS~2\OFFICE11\EXCEL.EXE/3000
O8 - Extra context menu item: Si&milar Pages - res://C:\Programmer\Google\GoogleToolbar1.dll/cmsimilar.html
O8 - Extra context menu item: Translate into English - res://C:\Programmer\Google\GoogleToolbar1.dll/cmtrans.html
O9 - Extra button: (no name) - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Programmer\Java\j2re1.4.2_06\bin\npjpi142_06.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Sun Java Console - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Programmer\Java\j2re1.4.2_06\bin\npjpi142_06.dll
O9 - Extra button: Adgangforalle.dk fjernbetjening - {0AD5A451-967F-46BD-9F5E-39247D7FC77F} - C:\Documents and Settings\Jens\Dokumenter\Mærkelige Programmer\Oplæsningsprogram\adgangforalle.exe
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Adgangforalle.dk fjernbetjening - {0AD5A451-967F-46BD-9F5E-39247D7FC77F} - C:\Documents and Settings\Jens\Dokumenter\Mærkelige Programmer\Oplæsningsprogram\adgangforalle.exe
O9 - Extra button: Opslag - {92780B25-18CC-41C8-B9BE-3C9C571A8263} - C:\PROGRA~1\MICROS~2\OFFICE11\REFIEBAR.DLL
O16 - DPF: {0EC4C9E3-EC6A-11CF-8E3B-444553540000} (WaveTab Control) - file://F:\setup\RiffLick.cab
O16 - DPF: {14B87622-7E19-4EA8-93B3-97215F77A6BC} (MessengerStatsClient Class) - http://messenger.zone.msn.com/binary/MessengerStatsPAClient.cab30149.cab
O16 - DPF: {2917297F-F02B-4B9D-81DF-494B6333150B} (Minesweeper Flags Class) - http://messenger.zone.msn.com/binary/MineSweeper.cab30149.cab
O16 - DPF: {56336BCB-3D8A-11D6-A00B-0050DA18DE71} (RdxIE Class) - http://software-dl.real.com/3164e135add36b642719/netzip/RdxIE601.cab
O16 - DPF: {8E0D4DE5-3180-4024-A327-4DFAD1796A8D} (MessengerStatsClient Class) - http://messenger.zone.msn.com/binary/MessengerStatsClient.cab30149.cab
O16 - DPF: {B8BE5E93-A60C-4D26-A2DC-220313175592} (ZoneIntro Class) - http://messenger.zone.msn.com/binary/ZIntro.cab30149.cab
O16 - DPF: {C4660846-8760-4852-8154-82438E33E383} (FileSharingCtrl Class) - http://appdirectory.messenger.msn.com/AppDirectory/P4Apps/FileSharing/es/filesharingctrl.cab
O23 - Service: Autodesk Licensing Service - Unknown - C:\Programmer\Fælles filer\Autodesk Shared\Service\AdskScSrv.exe
O23 - Service: Symantec Event Manager - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccEvtMgr.exe
O23 - Service: Symantec Password Validation - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccPwdSvc.exe
O23 - Service: Symantec Settings Manager - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccSetMgr.exe
O23 - Service: LexBce Server - Lexmark International, Inc. - C:\WINDOWS\system32\LEXBCES.EXE
O23 - Service: Norton AntiVirus Auto Protect Service - Symantec Corporation - C:\Programmer\Norton AntiVirus\navapsvc.exe
O23 - Service: Norton Unerase Protection - Symantec Corporation - C:\Programmer\Norton AntiVirus\AdvTools\NPROTECT.EXE
O23 - Service: NVIDIA Display Driver Service - NVIDIA Corporation - C:\WINDOWS\System32\nvsvc32.exe
O23 - Service: SAVScan - Symantec Corporation - C:\Programmer\Norton AntiVirus\SAVScan.exe
O23 - Service: ScriptBlocking Service - Symantec Corporation - C:\PROGRA~1\FLLESF~1\SYMANT~1\SCRIPT~1\SBServ.exe
O23 - Service: Symantec Core LC - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\CCPD-LC\symlcsvc.exe
O23 - Service: SymWMI Service - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\Security Center\SymWSC.exe

På forhånd, tak!
Avatar billede johnstigers Seniormester
23. december 2004 - 20:05 #1
Kigger på den.
Avatar billede johnstigers Seniormester
23. december 2004 - 20:23 #2
Du får her et par ting du skal gøre, inden du smider en ny log:
1. Fjern messenger plus
2. kør en tur med cwshredder: www.arlet.dk/cwshredder.htm
Genstart -----> Fix dette ved at sætte vinge ud for hver enklet og klikke på fix checked:
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer,SearchURL = http://www.begin2search.com/sidesearch.html
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,SearchAssistant = http://www.begin2search.com/sidesearch.html
R3 - URLSearchHook: (no name) - _{20EC3D2D-33C1-4C9D-BC37-C2D500688DA2} - (no file)
O2 - BHO: CHungryBHO Object - {BCF96FB4-5F1B-497B-AECC-910304A55011} - C:\WINDOWS\neti.dll
O4 - HKLM\..\Run: [TkBellExe] "C:\Programmer\Fælles filer\Real\Update_OB\realsched.exe"  -osboot
O4 - HKLM\..\Run: [bjxzngl] C:\WINDOWS\System32\qclizk.exe
O4 - HKLM\..\Run: [WebSpecials] rundll32 "C:\Program Files\WebSpecials\webspec.dll",run
O4 - HKLM\..\Run: [SurfBuddy] rundll32 "C:\Program Files\SurfBuddy\sbuddy.dll",run

Genstart og ny log til gennemtjek.
Avatar billede haverslev Novice
23. december 2004 - 20:47 #3
Du skal også gøre dig selv den tjeneste, at opdatere dit windows til minimum SP1, ellers er det mere eller mindre spildt arbejde, det John er igang med.
Husk også updatering af Internet Explorer.

Hent alle vigtige opdateringer på Windows update:
http://v5.windowsupdate.microsoft.com/v5consumer/default.aspx?ln=da
Eller her
http://intern.sdu.dk/it-service/tjenester/ftphotel/ftpindhold/
Avatar billede Jnsworth Novice
23. december 2004 - 21:12 #4
Undskyld forsinkelsen, men der var lige en julemiddag der skulle ordnes.. :)

jeg går i gang nu, og tak for jeres tid
Avatar billede Jnsworth Novice
23. december 2004 - 21:34 #5
Logfile of HijackThis v1.99.0
Platform: Windows XP  (WinNT 5.01.2600)

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccSetMgr.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccEvtMgr.exe
C:\WINDOWS\system32\LEXBCES.EXE
C:\WINDOWS\system32\LEXPPS.EXE
C:\Programmer\Fælles filer\Autodesk Shared\Service\AdskScSrv.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Microsoft Shared\VS7DEBUG\MDM.EXE
C:\Programmer\Norton AntiVirus\navapsvc.exe
C:\Programmer\Norton AntiVirus\AdvTools\NPROTECT.EXE
C:\WINDOWS\System32\nvsvc32.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\CCPD-LC\symlcsvc.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\Programmer\D-Tools\daemon.exe
C:\Programmer\Logitech\iTouch\iTouch.exe
C:\PROGRA~1\Logitech\MOUSEW~1\SYSTEM\EM_EXEC.EXE
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccApp.exe
C:\Programmer\Dell AIO Printer A920\dlbkbmgr.exe
C:\WINDOWS\SOUNDMAN.EXE
C:\Programmer\Java\j2re1.4.2_06\bin\jusched.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\Security Center\UsrPrmpt.exe
C:\Programmer\Logitech\Video\LogiTray.exe
C:\Programmer\Winamp\winampa.exe
C:\Programmer\Dell AIO Printer A920\dlbkbmon.exe
C:\valve\steam\steam.exe
C:\Program Files\Webroot\Washer\wwDisp.exe
C:\WINDOWS\System32\rundll32.exe
C:\WINDOWS\mshta.exe
C:\WINDOWS\System32\ctfmon.exe
C:\Programmer\Sony Ericsson\Mobile\audevicemgr.exe
C:\PROGRA~1\SONYER~1\Mobile\CONNEC~1\CONNMN~1.EXE
C:\WINDOWS\System32\rundll32.exe
C:\WINDOWS\System32\LVComS.exe
c:\Programmer\Intuwave Ltd\Shared\mRouterRunTime\mRouterRuntime.exe
C:\PROGRA~1\SONYER~1\Mobile\CONNEC~1\CapMan.exe
C:\PROGRA~1\SONYER~1\Mobile\CONNEC~1\ElogErr.exe
C:\PROGRA~1\SONYER~1\Mobile\CONNEC~1\BROADC~1.EXE
C:\PROGRA~1\SONYER~1\Mobile\MOBILE~1\EPMWOR~1.EXE
C:\PROGRA~1\SONYER~1\Mobile\CONNEC~1\SCRFS.exe
C:\Documents and Settings\Jens\Dokumenter\HijackThis.exe

O2 - BHO: AcroIEHlprObj Class - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Programmer\Adobe\Acrobat 5.0\Reader\ActiveX\AcroIEHelper.ocx
O2 - BHO: (no name) - {53707962-6F74-2D53-2644-206D7942484F} - C:\PROGRA~1\SPYBOT~1\SDHelper.dll
O2 - BHO: Google Toolbar Helper - {AA58ED58-01DD-4d91-8333-CF10577473F7} - c:\programmer\google\googletoolbar1.dll (file missing)
O2 - BHO: NAV Helper - {BDF3E430-B101-42AD-A544-FADC6B084872} - C:\Programmer\Norton AntiVirus\NavShExt.dll
O3 - Toolbar: Norton AntiVirus - {42CDD1BF-3FFB-4238-8AD1-7859DF00B1D6} - C:\Programmer\Norton AntiVirus\NavShExt.dll
O3 - Toolbar: &Google - {2318C2B1-4965-11d4-9B18-009027A5CD4F} - c:\programmer\google\googletoolbar1.dll (file missing)
O4 - HKLM\..\Run: [NvCplDaemon] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\System32\NvCpl.dll,NvStartup
O4 - HKLM\..\Run: [NvMediaCenter] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\System32\NvMcTray.dll,NvTaskbarInit
O4 - HKLM\..\Run: [DAEMON Tools-1033] "C:\Programmer\D-Tools\daemon.exe"  -lang 1033
O4 - HKLM\..\Run: [zBrowser Launcher] C:\Programmer\Logitech\iTouch\iTouch.exe
O4 - HKLM\..\Run: [EM_EXEC] C:\PROGRA~1\Logitech\MOUSEW~1\SYSTEM\EM_EXEC.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [ccApp] "C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccApp.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [Advanced Tools Check] C:\PROGRA~1\NORTON~1\AdvTools\ADVCHK.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [Dell AIO Printer A920] "C:\Programmer\Dell AIO Printer A920\dlbkbmgr.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [SoundMan] SOUNDMAN.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [SunJavaUpdateSched] C:\Programmer\Java\j2re1.4.2_06\bin\jusched.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SSC_UserPrompt] C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\Security Center\UsrPrmpt.exe
O4 - HKLM\..\Run: [LogitechVideoRepair] C:\Programmer\Logitech\Video\ISStart.exe
O4 - HKLM\..\Run: [LogitechVideoTray] C:\Programmer\Logitech\Video\LogiTray.exe
O4 - HKLM\..\Run: [WinampAgent] C:\Programmer\Winamp\winampa.exe
O4 - HKLM\..\Run: [imekrmig7.0] "C:\Programmer\Fælles filer\Microsoft Shared\IME\IMKR7\IMEKRMIG.EXE"
O4 - HKLM\..\Run: [IMSCMig] C:\PROGRA~1\FLLESF~1\MICROS~1\IME\IMSC40A\IMSCMIG.EXE /Preload
O4 - HKLM\..\Run: [CJIMETIPSYNC] C:\Programmer\Fælles filer\Microsoft Shared\IME\IMTC65\CHANGJIE\CINTLCFG.EXE /CJIMETIPSync
O4 - HKLM\..\Run: [PHIMETIPSYNC] C:\Programmer\Fælles filer\Microsoft Shared\IME\IMTC65\PHONETIC\TINTLCFG.EXE /PHIMETIPSync
O4 - HKLM\..\Run: [IMJPMIG9.0] C:\PROGRA~1\FLLESF~1\MICROS~1\IME\IMJP9\IMJPMIG.EXE /Preload /Migration32
O4 - HKLM\..\Run: [WebSpecials] rundll32 "C:\Program Files\WebSpecials\webspec.dll",run
O4 - HKCU\..\Run: [Steam] "c:\valve\steam\steam.exe" -silent
O4 - HKCU\..\Run: [PrivacyScanner] C:\Programmer\Privacy Champion\pscan.exe
O4 - HKCU\..\Run: [Window Washer] C:\Program Files\Webroot\Washer\wwDisp.exe
O4 - HKCU\..\Run: [WebSpecials] rundll32 "C:\Program Files\WebSpecials\webspec.dll",run
O4 - HKCU\..\Run: [Clock] C:\WINDOWS\mssetup.exe
O4 - HKCU\..\Run: [SurfBuddy] rundll32 "C:\Program Files\SurfBuddy\sbuddy.dll",run
O4 - HKCU\..\Run: [ctfmon.exe] C:\WINDOWS\System32\ctfmon.exe
O4 - Global Startup: Phone Connection Monitor.lnk = C:\Programmer\Sony Ericsson\Mobile\audevicemgr.exe
O6 - HKCU\Software\Policies\Microsoft\Internet Explorer\Control Panel present
O8 - Extra context menu item: &Google Search - res://C:\Programmer\Google\GoogleToolbar1.dll/cmsearch.html
O8 - Extra context menu item: Backward &Links - res://C:\Programmer\Google\GoogleToolbar1.dll/cmbacklinks.html
O8 - Extra context menu item: Cac&hed Snapshot of Page - res://C:\Programmer\Google\GoogleToolbar1.dll/cmcache.html
O8 - Extra context menu item: E&ksporter til Microsoft Excel - res://C:\PROGRA~1\MICROS~2\OFFICE11\EXCEL.EXE/3000
O8 - Extra context menu item: Si&milar Pages - res://C:\Programmer\Google\GoogleToolbar1.dll/cmsimilar.html
O8 - Extra context menu item: Translate into English - res://C:\Programmer\Google\GoogleToolbar1.dll/cmtrans.html
O9 - Extra button: (no name) - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Programmer\Java\j2re1.4.2_06\bin\npjpi142_06.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Sun Java Console - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Programmer\Java\j2re1.4.2_06\bin\npjpi142_06.dll
O9 - Extra button: Adgangforalle.dk fjernbetjening - {0AD5A451-967F-46BD-9F5E-39247D7FC77F} - C:\Documents and Settings\Jens\Dokumenter\Mærkelige Programmer\Oplæsningsprogram\adgangforalle.exe
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Adgangforalle.dk fjernbetjening - {0AD5A451-967F-46BD-9F5E-39247D7FC77F} - C:\Documents and Settings\Jens\Dokumenter\Mærkelige Programmer\Oplæsningsprogram\adgangforalle.exe
O9 - Extra button: Opslag - {92780B25-18CC-41C8-B9BE-3C9C571A8263} - C:\PROGRA~1\MICROS~2\OFFICE11\REFIEBAR.DLL
O16 - DPF: {0EC4C9E3-EC6A-11CF-8E3B-444553540000} (WaveTab Control) - file://F:\setup\RiffLick.cab
O16 - DPF: {14B87622-7E19-4EA8-93B3-97215F77A6BC} (MessengerStatsClient Class) - http://messenger.zone.msn.com/binary/MessengerStatsPAClient.cab30149.cab
O16 - DPF: {2917297F-F02B-4B9D-81DF-494B6333150B} (Minesweeper Flags Class) - http://messenger.zone.msn.com/binary/MineSweeper.cab30149.cab
O16 - DPF: {56336BCB-3D8A-11D6-A00B-0050DA18DE71} (RdxIE Class) - http://software-dl.real.com/3164e135add36b642719/netzip/RdxIE601.cab
O16 - DPF: {8E0D4DE5-3180-4024-A327-4DFAD1796A8D} (MessengerStatsClient Class) - http://messenger.zone.msn.com/binary/MessengerStatsClient.cab30149.cab
O16 - DPF: {B8BE5E93-A60C-4D26-A2DC-220313175592} (ZoneIntro Class) - http://messenger.zone.msn.com/binary/ZIntro.cab30149.cab
O16 - DPF: {C4660846-8760-4852-8154-82438E33E383} (FileSharingCtrl Class) - http://appdirectory.messenger.msn.com/AppDirectory/P4Apps/FileSharing/es/filesharingctrl.cab
O23 - Service: Autodesk Licensing Service - Unknown - C:\Programmer\Fælles filer\Autodesk Shared\Service\AdskScSrv.exe
O23 - Service: Symantec Event Manager - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccEvtMgr.exe
O23 - Service: Symantec Password Validation - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccPwdSvc.exe
O23 - Service: Symantec Settings Manager - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccSetMgr.exe
O23 - Service: LexBce Server - Lexmark International, Inc. - C:\WINDOWS\system32\LEXBCES.EXE
O23 - Service: Norton AntiVirus Auto Protect Service - Symantec Corporation - C:\Programmer\Norton AntiVirus\navapsvc.exe
O23 - Service: Norton Unerase Protection - Symantec Corporation - C:\Programmer\Norton AntiVirus\AdvTools\NPROTECT.EXE
O23 - Service: NVIDIA Display Driver Service - NVIDIA Corporation - C:\WINDOWS\System32\nvsvc32.exe
O23 - Service: SAVScan - Symantec Corporation - C:\Programmer\Norton AntiVirus\SAVScan.exe
O23 - Service: ScriptBlocking Service - Symantec Corporation - C:\PROGRA~1\FLLESF~1\SYMANT~1\SCRIPT~1\SBServ.exe
O23 - Service: Symantec Core LC - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\CCPD-LC\symlcsvc.exe
O23 - Service: SymWMI Service - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\Security Center\SymWSC.exe

Her er den så!

Kan jeg derefter installere MSN Plus igen? Er glad for det program..
Avatar billede johnstigers Seniormester
23. december 2004 - 21:35 #6
Og hvis du opdaterer _SKAL_ det være SP1 da et spyware fyldt system ikke er godt for SP2 :)
Avatar billede haverslev Novice
23. december 2004 - 21:42 #7
john_stigers > godt point, gik selv udfra at loggen blev gjort færdig først og derefter update  ;-)
Avatar billede johnstigers Seniormester
23. december 2004 - 21:42 #8
der er liiiigge lidt mere der skal fixes med hijackthis:

O4 - HKCU\..\Run: [Clock] C:\WINDOWS\mssetup.exe
O4 - HKCU\..\Run: [SurfBuddy] rundll32 "C:\Program Files\SurfBuddy\sbuddy.dll",run
O16 - DPF: {0EC4C9E3-EC6A-11CF-8E3B-444553540000} (WaveTab Control) - file://F:\setup\RiffLick.cab

Start i fejlsikker tilstand - find og slet:
C:\WINDOWS\mssetup.exe -> filen mssetup.exe
C:\Program Files\SurfBuddy -> mappen surfbuddy
F:setup\RiffLick.cab -> mappen setup

genstart til normal og ny log.

(messenger plus er fyldt med spyware, og du kan risikere at få spyware selv om du siger nej til sponsorprogrammet, så min anbefaling er at du holder dig fra det, men vent til din log er ren, så kommer der lidt tips til hvordan du undgår det fremover)
Avatar billede Jnsworth Novice
23. december 2004 - 23:19 #9
Satans til juletraditioner.. de holder mig væk fra min computer.. men du får selvfølgelig dine point hvis du lige sender et svar :)

Der kommer en ren log lige om snart..
Avatar billede Jnsworth Novice
23. december 2004 - 23:37 #10
Nu skulle den så gerne være ren..

Logfile of HijackThis v1.99.0
Platform: Windows XP  (WinNT 5.01.2600)

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccSetMgr.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccEvtMgr.exe
C:\WINDOWS\system32\LEXBCES.EXE
C:\WINDOWS\system32\LEXPPS.EXE
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\Programmer\D-Tools\daemon.exe
C:\Programmer\Logitech\iTouch\iTouch.exe
C:\PROGRA~1\Logitech\MOUSEW~1\SYSTEM\EM_EXEC.EXE
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccApp.exe
C:\Programmer\Dell AIO Printer A920\dlbkbmgr.exe
C:\WINDOWS\SOUNDMAN.EXE
C:\Programmer\Java\j2re1.4.2_06\bin\jusched.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\Security Center\UsrPrmpt.exe
C:\Programmer\Dell AIO Printer A920\dlbkbmon.exe
C:\Programmer\Logitech\Video\LogiTray.exe
C:\Programmer\Winamp\winampa.exe
C:\valve\steam\steam.exe
C:\Program Files\Webroot\Washer\wwDisp.exe
C:\WINDOWS\System32\rundll32.exe
C:\WINDOWS\System32\ctfmon.exe
C:\Programmer\MSN Messenger\msnmsgr.exe
C:\Programmer\Sony Ericsson\Mobile\audevicemgr.exe
C:\WINDOWS\System32\LVComS.exe
C:\PROGRA~1\SONYER~1\Mobile\CONNEC~1\CONNMN~1.EXE
c:\Programmer\Intuwave Ltd\Shared\mRouterRunTime\mRouterRuntime.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Autodesk Shared\Service\AdskScSrv.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Microsoft Shared\VS7DEBUG\MDM.EXE
C:\Programmer\Norton AntiVirus\navapsvc.exe
C:\Programmer\Norton AntiVirus\AdvTools\NPROTECT.EXE
C:\WINDOWS\System32\nvsvc32.exe
C:\WINDOWS\System32\rundll32.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\CCPD-LC\symlcsvc.exe
C:\PROGRA~1\SONYER~1\Mobile\CONNEC~1\CapMan.exe
C:\PROGRA~1\SONYER~1\Mobile\CONNEC~1\ElogErr.exe
C:\PROGRA~1\SONYER~1\Mobile\CONNEC~1\BROADC~1.EXE
C:\PROGRA~1\SONYER~1\Mobile\MOBILE~1\EPMWOR~1.EXE
C:\PROGRA~1\SONYER~1\Mobile\CONNEC~1\SCRFS.exe
C:\Documents and Settings\Jens\Dokumenter\HijackThis.exe

O2 - BHO: AcroIEHlprObj Class - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Programmer\Adobe\Acrobat 5.0\Reader\ActiveX\AcroIEHelper.ocx
O2 - BHO: (no name) - {53707962-6F74-2D53-2644-206D7942484F} - C:\PROGRA~1\SPYBOT~1\SDHelper.dll
O2 - BHO: Google Toolbar Helper - {AA58ED58-01DD-4d91-8333-CF10577473F7} - c:\programmer\google\googletoolbar1.dll (file missing)
O2 - BHO: NAV Helper - {BDF3E430-B101-42AD-A544-FADC6B084872} - C:\Programmer\Norton AntiVirus\NavShExt.dll
O3 - Toolbar: Norton AntiVirus - {42CDD1BF-3FFB-4238-8AD1-7859DF00B1D6} - C:\Programmer\Norton AntiVirus\NavShExt.dll
O4 - HKLM\..\Run: [NvCplDaemon] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\System32\NvCpl.dll,NvStartup
O4 - HKLM\..\Run: [NvMediaCenter] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\System32\NvMcTray.dll,NvTaskbarInit
O4 - HKLM\..\Run: [DAEMON Tools-1033] "C:\Programmer\D-Tools\daemon.exe"  -lang 1033
O4 - HKLM\..\Run: [zBrowser Launcher] C:\Programmer\Logitech\iTouch\iTouch.exe
O4 - HKLM\..\Run: [EM_EXEC] C:\PROGRA~1\Logitech\MOUSEW~1\SYSTEM\EM_EXEC.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [ccApp] "C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccApp.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [Advanced Tools Check] C:\PROGRA~1\NORTON~1\AdvTools\ADVCHK.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [Dell AIO Printer A920] "C:\Programmer\Dell AIO Printer A920\dlbkbmgr.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [SoundMan] SOUNDMAN.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [SunJavaUpdateSched] C:\Programmer\Java\j2re1.4.2_06\bin\jusched.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SSC_UserPrompt] C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\Security Center\UsrPrmpt.exe
O4 - HKLM\..\Run: [LogitechVideoRepair] C:\Programmer\Logitech\Video\ISStart.exe
O4 - HKLM\..\Run: [LogitechVideoTray] C:\Programmer\Logitech\Video\LogiTray.exe
O4 - HKLM\..\Run: [WinampAgent] C:\Programmer\Winamp\winampa.exe
O4 - HKLM\..\Run: [imekrmig7.0] "C:\Programmer\Fælles filer\Microsoft Shared\IME\IMKR7\IMEKRMIG.EXE"
O4 - HKLM\..\Run: [IMSCMig] C:\PROGRA~1\FLLESF~1\MICROS~1\IME\IMSC40A\IMSCMIG.EXE /Preload
O4 - HKLM\..\Run: [CJIMETIPSYNC] C:\Programmer\Fælles filer\Microsoft Shared\IME\IMTC65\CHANGJIE\CINTLCFG.EXE /CJIMETIPSync
O4 - HKLM\..\Run: [PHIMETIPSYNC] C:\Programmer\Fælles filer\Microsoft Shared\IME\IMTC65\PHONETIC\TINTLCFG.EXE /PHIMETIPSync
O4 - HKLM\..\Run: [IMJPMIG9.0] C:\PROGRA~1\FLLESF~1\MICROS~1\IME\IMJP9\IMJPMIG.EXE /Preload /Migration32
O4 - HKLM\..\Run: [WebSpecials] rundll32 "C:\Program Files\WebSpecials\webspec.dll",run
O4 - HKCU\..\Run: [Steam] "c:\valve\steam\steam.exe" -silent
O4 - HKCU\..\Run: [PrivacyScanner] C:\Programmer\Privacy Champion\pscan.exe
O4 - HKCU\..\Run: [Window Washer] C:\Program Files\Webroot\Washer\wwDisp.exe
O4 - HKCU\..\Run: [WebSpecials] rundll32 "C:\Program Files\WebSpecials\webspec.dll",run
O4 - HKCU\..\Run: [ctfmon.exe] C:\WINDOWS\System32\ctfmon.exe
O4 - HKCU\..\Run: [msnmsgr] "C:\Programmer\MSN Messenger\msnmsgr.exe" /background
O4 - Global Startup: Phone Connection Monitor.lnk = C:\Programmer\Sony Ericsson\Mobile\audevicemgr.exe
O6 - HKCU\Software\Policies\Microsoft\Internet Explorer\Control Panel present
O8 - Extra context menu item: &Google Search - res://C:\Programmer\Google\GoogleToolbar1.dll/cmsearch.html
O8 - Extra context menu item: Backward &Links - res://C:\Programmer\Google\GoogleToolbar1.dll/cmbacklinks.html
O8 - Extra context menu item: Cac&hed Snapshot of Page - res://C:\Programmer\Google\GoogleToolbar1.dll/cmcache.html
O8 - Extra context menu item: E&ksporter til Microsoft Excel - res://C:\PROGRA~1\MICROS~2\OFFICE11\EXCEL.EXE/3000
O8 - Extra context menu item: Si&milar Pages - res://C:\Programmer\Google\GoogleToolbar1.dll/cmsimilar.html
O8 - Extra context menu item: Translate into English - res://C:\Programmer\Google\GoogleToolbar1.dll/cmtrans.html
O9 - Extra button: (no name) - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Programmer\Java\j2re1.4.2_06\bin\npjpi142_06.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Sun Java Console - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Programmer\Java\j2re1.4.2_06\bin\npjpi142_06.dll
O9 - Extra button: Adgangforalle.dk fjernbetjening - {0AD5A451-967F-46BD-9F5E-39247D7FC77F} - C:\Documents and Settings\Jens\Dokumenter\Mærkelige Programmer\Oplæsningsprogram\adgangforalle.exe
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Adgangforalle.dk fjernbetjening - {0AD5A451-967F-46BD-9F5E-39247D7FC77F} - C:\Documents and Settings\Jens\Dokumenter\Mærkelige Programmer\Oplæsningsprogram\adgangforalle.exe
O9 - Extra button: Opslag - {92780B25-18CC-41C8-B9BE-3C9C571A8263} - C:\PROGRA~1\MICROS~2\OFFICE11\REFIEBAR.DLL
O16 - DPF: {14B87622-7E19-4EA8-93B3-97215F77A6BC} (MessengerStatsClient Class) - http://messenger.zone.msn.com/binary/MessengerStatsPAClient.cab30149.cab
O16 - DPF: {2917297F-F02B-4B9D-81DF-494B6333150B} (Minesweeper Flags Class) - http://messenger.zone.msn.com/binary/MineSweeper.cab30149.cab
O16 - DPF: {56336BCB-3D8A-11D6-A00B-0050DA18DE71} (RdxIE Class) - http://software-dl.real.com/3164e135add36b642719/netzip/RdxIE601.cab
O16 - DPF: {8E0D4DE5-3180-4024-A327-4DFAD1796A8D} (MessengerStatsClient Class) - http://messenger.zone.msn.com/binary/MessengerStatsClient.cab30149.cab
O16 - DPF: {B8BE5E93-A60C-4D26-A2DC-220313175592} (ZoneIntro Class) - http://messenger.zone.msn.com/binary/ZIntro.cab30149.cab
O16 - DPF: {C4660846-8760-4852-8154-82438E33E383} (FileSharingCtrl Class) - http://appdirectory.messenger.msn.com/AppDirectory/P4Apps/FileSharing/es/filesharingctrl.cab
O23 - Service: Autodesk Licensing Service - Unknown - C:\Programmer\Fælles filer\Autodesk Shared\Service\AdskScSrv.exe
O23 - Service: Symantec Event Manager - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccEvtMgr.exe
O23 - Service: Symantec Password Validation - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccPwdSvc.exe
O23 - Service: Symantec Settings Manager - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccSetMgr.exe
O23 - Service: LexBce Server - Lexmark International, Inc. - C:\WINDOWS\system32\LEXBCES.EXE
O23 - Service: Norton AntiVirus Auto Protect Service - Symantec Corporation - C:\Programmer\Norton AntiVirus\navapsvc.exe
O23 - Service: Norton Unerase Protection - Symantec Corporation - C:\Programmer\Norton AntiVirus\AdvTools\NPROTECT.EXE
O23 - Service: NVIDIA Display Driver Service - NVIDIA Corporation - C:\WINDOWS\System32\nvsvc32.exe
O23 - Service: SAVScan - Symantec Corporation - C:\Programmer\Norton AntiVirus\SAVScan.exe
O23 - Service: ScriptBlocking Service - Symantec Corporation - C:\PROGRA~1\FLLESF~1\SYMANT~1\SCRIPT~1\SBServ.exe
O23 - Service: Symantec Core LC - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\CCPD-LC\symlcsvc.exe
O23 - Service: SymWMI Service - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\Security Center\SymWSC.exe

Mappen "SurfBuddy" eksisterede ikke, og "RiffLick.cab" var uslettelig da den ligger på en (emuleret) CD

Men det virkede sku, da jeg nu igen kan browse internettet uden at det ikke svarer hvert andet minut.. jeg har lidt SurfBuddy mistænkt..

Men tusind tak John Stiger (og haverslev)! Giv et svar og jeg gir point!
Avatar billede haverslev Novice
23. december 2004 - 23:46 #11
John`s fortjeneste - ingen points til mig, kun lidt info fra min side.
GOD jul til jer begge. ;o)
Avatar billede Jnsworth Novice
23. december 2004 - 23:52 #12
Var egentlig også det jeg mente.. :) men man skal aldrig glemme nogen her til juletid..

God jul til dig også haverslev!
Avatar billede johnstigers Seniormester
24. december 2004 - 00:03 #13
O4 - HKCU\..\Run: [WebSpecials] rundll32 "C:\Program Files\WebSpecials\webspec.dll",run

fix lige denne :)
Avatar billede Jnsworth Novice
24. december 2004 - 00:41 #14
Den er fixet, og tak i øvrigt!

Sender du lige et svar?
Avatar billede Jnsworth Novice
08. september 2011 - 22:24 #15
Intet svar givet