Avatar billede kvadrat Nybegynder
26. december 2004 - 22:33 Der er 20 kommentarer og
1 løsning

ad aware finder regedit.exe som virus / spy

Windows Object Recognized!
    Type              : RegData
    Data              : "regedit.exe" "%1"
    Category          : Vulnerability
    Comment            : Possible virus infection, REG file extension compromised
    Rootkey            : HKEY_CLASSES_ROOT
    Object            : regfile\shell\open\command
    Value              :
    Data              : "regedit.exe" "%1"

gir det mening... .. .. har aldrig set regedit.exe blive infiseret
Avatar billede kalp Novice
26. december 2004 - 22:38 #1
Der burde ikke være problemer med den.... man fjerner den ikke.. giver den problemer da?
Avatar billede kvadrat Nybegynder
26. december 2004 - 22:43 #2
nææ tror jeg ikke.. det er ikke min com. .. men der skal jo ikke være noget som helst i vejen med regedit.exe det er da vildt noia!!!!???
Avatar billede kalp Novice
26. december 2004 - 22:50 #3
Jeg har aldrig slettet den før... så ved ikke om det er en god ide.. men ellers kan du prøve følgende

slå systemgendannelse fra..

genstart i fejlsikret tilstand.. søg efter regedit.exe slet den...
genstart.. slå systemgendannelse til igen og scan din pc for spyware igen
Avatar billede kvadrat Nybegynder
26. december 2004 - 23:02 #4
du ved godt hvad regedit.exe er ikk??????

så det skal jeg nok ikke gøre...
Avatar billede kalp Novice
26. december 2004 - 23:05 #5
Ja det ved jeg (Windows Registry Editoren!!!)

Sagde også hvis du tør;)

ellers kan du alternativt prøve at scanne din pc med en andet program.. og se om det også siger det samme
Avatar billede kalp Novice
26. december 2004 - 23:05 #6
Avatar billede kvadrat Nybegynder
26. december 2004 - 23:19 #7
er igang med eScan(kaspersky)

spybot siger intet.....

hørte om lavasoft lavede en brøler med at ad-aware fant nogle system filer som adware (som jo så var en kæmpe fejl) men det burde ikke kunne ske IGEN...eller hvad???
Avatar billede kalp Novice
26. december 2004 - 23:27 #8
Jeg har før anvendt adware og den slettede tit dll filer som var ufarlige hvilket resultere i at jeg måtte geninstallere nogen programmer...

Så man bør kigge igennem de ting der bliver fundet og se om det ser fornuftigt ud
Avatar billede kvadrat Nybegynder
26. december 2004 - 23:37 #9
hmm jeg har nu brugt ad-aware i nogle år nu.. og på rigtig mange com. men har aldrig fundet noget som ikke skulle fjernes... SLET ikke noget i stil med regedit...
men nu ser jeg lige hvaad eScan siger ... og måske noget panda/trendmicro/housecall/bitdefender... og ellers lukker jeg bare spørgsmålet.. og håber på det bedste....

du skal sælfølgelig nok få dine point, eller ihvertfald nogen af dem!!hehe...
Avatar billede kalp Novice
26. december 2004 - 23:38 #10
Det okay:) men regedit burde ikke fejle noget og en scanning med et andet program burde vise dette: )
Avatar billede aovergaard Nybegynder
26. december 2004 - 23:57 #11
Der findes mange forskellige regedit.exe som er inficeret og skal væk. Du kan jo komme med en log som vi kan kigge på for at se hvilken fil det er du har liggende som der er snavs i.

Følg lige den anvisning her punkt 1-4 http://www.spywarefri.dk/hjtanv.htm og kopier så resultatet ind i denne tråd.

Du må ikke selv slette noget, vi skal nok hjælpe dig med at fortælle hvad der er galt.
Avatar billede kalp Novice
27. december 2004 - 00:00 #12
kvadrat... du kan egentlig gøre noget smart... kig i c:/ og se om der er en fil som hedder ie.reg ... er der? så genstart i fejlsikret tilstand og slet den
Avatar billede aovergaard Nybegynder
27. december 2004 - 00:12 #13
hmm kalp det er jo bare en af mange som der er snavs i, så hvor smart er det.

Det bedste vil være at kvadrat kommer med en log, så vi kan se hvad der ligger i loggen, og så give et svar ud fra det.
Avatar billede kvadrat Nybegynder
27. december 2004 - 00:14 #14
hijackthis log...
hvis i vil ha startdreck-log også så sig til...

Logfile of HijackThis v1.99.0
Scan saved at 23:13:39, on 26-12-2004
Platform: Windows XP SP2 (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v6.00 SP2 (6.00.2900.2180)

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
C:\WINDOWS\system32\services.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccSetMgr.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccEvtMgr.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccProxy.exe
C:\Programmer\Norton Internet Security\Norton AntiVirus\navapsvc.exe
C:\WINDOWS\system32\nvsvc32.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\SNDSrvc.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\Security Center\SymWSC.exe
C:\Programmer\Norton Internet Security\Norton AntiVirus\SAVScan.exe
C:\WINDOWS\BCMSMMSG.exe
C:\Programmer\Java\j2re1.4.2_03\bin\jusched.exe
C:\Programmer\Dell\AccessDirect\dadapp.exe
C:\Programmer\Dell\QuickSet\quickset.exe
C:\Programmer\Dell\AccessDirect\DadTray.exe
C:\Programmer\Synaptics\SynTP\SynTPLpr.exe
C:\Programmer\Synaptics\SynTP\SynTPEnh.exe
C:\Programmer\Dell\Media Experience\PCMService.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccApp.exe
C:\WINDOWS\system32\dla\tfswctrl.exe
C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
C:\PROGRA~1\Symantec\LIVEUP~1\LUALL.EXE
C:\PROGRA~1\Symantec\LIVEUP~1\LUCOMS~1.EXE
C:\Programmer\Internet Explorer\iexplore.exe
C:\Programmer\Spybot - Search & Destroy\SpybotSD.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\NMain.exe
C:\Programmer\Internet Explorer\iexplore.exe
C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
C:\Documents and Settings\marie østergaard\Skrivebord\KØR EN GANG OM UGEN\hijackthis.exe

R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL = http://www.euro.dell.com/
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL = http://www.euro.dell.com/
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.euro.dell.com/
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Connection Wizard,ShellNext = http://www.euro.dell.com/
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName = Hyperlinks
O2 - BHO: AcroIEHlprObj Class - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Programmer\Adobe\Acrobat 6.0\Reader\ActiveX\AcroIEHelper.dll
O2 - BHO: (no name) - {53707962-6F74-2D53-2644-206D7942484F} - C:\PROGRA~1\SPYBOT~1\SDHelper.dll
O2 - BHO: DriveLetterAccess - {5CA3D70E-1895-11CF-8E15-001234567890} - C:\WINDOWS\system32\dla\tfswshx.dll
O2 - BHO: Web assistant - {9ECB9560-04F9-4bbc-943D-298DDF1699E1} - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\AdBlocking\NISShExt.dll
O2 - BHO: NAV Helper - {BDF3E430-B101-42AD-A544-FADC6B084872} - C:\Programmer\Norton Internet Security\Norton AntiVirus\NavShExt.dll
O3 - Toolbar: Web assistant - {0B53EAC3-8D69-4b9e-9B19-A37C9A5676A7} - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\AdBlocking\NISShExt.dll
O3 - Toolbar: Norton AntiVirus - {42CDD1BF-3FFB-4238-8AD1-7859DF00B1D6} - C:\Programmer\Norton Internet Security\Norton AntiVirus\NavShExt.dll
O4 - HKLM\..\Run: [NvCplDaemon] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\system32\NvCpl.dll,NvStartup
O4 - HKLM\..\Run: [nwiz] nwiz.exe /installquiet
O4 - HKLM\..\Run: [BCMSMMSG] BCMSMMSG.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SunJavaUpdateSched] C:\Programmer\Java\j2re1.4.2_03\bin\jusched.exe
O4 - HKLM\..\Run: [DadApp] C:\Programmer\Dell\AccessDirect\dadapp.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Dell QuickSet] C:\Programmer\Dell\QuickSet\quickset.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SynTPLpr] C:\Programmer\Synaptics\SynTP\SynTPLpr.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SynTPEnh] C:\Programmer\Synaptics\SynTP\SynTPEnh.exe
O4 - HKLM\..\Run: [PCMService] "C:\Programmer\Dell\Media Experience\PCMService.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [ccApp] "C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccApp.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [URLLSTCK.exe] C:\Programmer\Norton Internet Security\UrlLstCk.exe
O4 - HKLM\..\Run: [dla] C:\WINDOWS\system32\dla\tfswctrl.exe
O4 - HKLM\..\Run: [BuildBU] c:\dell\bldbubg.exe
O4 - HKLM\..\Run: [MSConfig] C:\WINDOWS\PCHealth\HelpCtr\Binaries\MSConfig.exe /auto
O4 - HKLM\..\Run: [Symantec NetDriver Monitor] C:\PROGRA~1\SYMNET~1\SNDMon.exe
O4 - HKCU\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
O4 - HKCU\..\Run: [MSMSGS] "C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe" /background
O4 - HKCU\..\Run: [Symantec NetDriver Warning] C:\PROGRA~1\SYMNET~1\SNDWarn.exe
O9 - Extra button: (no name) - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Programmer\Java\j2re1.4.2_03\bin\npjpi142_03.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Sun Java Console - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Programmer\Java\j2re1.4.2_03\bin\npjpi142_03.dll
O9 - Extra button: Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Windows Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
O18 - Filter: application/x-internet-signup - {A173B69A-1F9B-4823-9FDA-412F641E65D6} - C:\Programmer\Tiscali\Tiscali Internet\dlls\tiscalifilter.dll
O23 - Service: Symantec Event Manager - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccEvtMgr.exe
O23 - Service: Symantec Network Proxy - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccProxy.exe
O23 - Service: Symantec Password Validation - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccPwdSvc.exe
O23 - Service: Symantec Settings Manager - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccSetMgr.exe
O23 - Service: Norton AntiVirus Auto Protect - Symantec Corporation - C:\Programmer\Norton Internet Security\Norton AntiVirus\navapsvc.exe
O23 - Service: NVIDIA Display Driver Service - NVIDIA Corporation - C:\WINDOWS\system32\nvsvc32.exe
O23 - Service: SAVScan - Symantec Corporation - C:\Programmer\Norton Internet Security\Norton AntiVirus\SAVScan.exe
O23 - Service: ScriptBlocking Service - Symantec Corporation - C:\PROGRA~1\FÆLLES~1\SYMANT~1\SCRIPT~1\SBServ.exe
O23 - Service: Symantec Network Drivers Service - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\SNDSrvc.exe
O23 - Service: SymWMI Service - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\Security Center\SymWSC.exe
Avatar billede kvadrat Nybegynder
27. december 2004 - 00:18 #15
hov glemte og slå "hvis systemfiler" i får lige en ny log

Logfile of HijackThis v1.99.0
Scan saved at 23:17:53, on 26-12-2004
Platform: Windows XP SP2 (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v6.00 SP2 (6.00.2900.2180)

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
C:\WINDOWS\system32\services.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccSetMgr.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccEvtMgr.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccProxy.exe
C:\Programmer\Norton Internet Security\Norton AntiVirus\navapsvc.exe
C:\WINDOWS\system32\nvsvc32.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\SNDSrvc.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\Security Center\SymWSC.exe
C:\Programmer\Norton Internet Security\Norton AntiVirus\SAVScan.exe
C:\WINDOWS\BCMSMMSG.exe
C:\Programmer\Java\j2re1.4.2_03\bin\jusched.exe
C:\Programmer\Dell\AccessDirect\dadapp.exe
C:\Programmer\Dell\QuickSet\quickset.exe
C:\Programmer\Dell\AccessDirect\DadTray.exe
C:\Programmer\Synaptics\SynTP\SynTPLpr.exe
C:\Programmer\Synaptics\SynTP\SynTPEnh.exe
C:\Programmer\Dell\Media Experience\PCMService.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccApp.exe
C:\WINDOWS\system32\dla\tfswctrl.exe
C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
C:\PROGRA~1\Symantec\LIVEUP~1\LUALL.EXE
C:\PROGRA~1\Symantec\LIVEUP~1\LUCOMS~1.EXE
C:\Programmer\Internet Explorer\iexplore.exe
C:\Programmer\Spybot - Search & Destroy\SpybotSD.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\NMain.exe
C:\Programmer\Internet Explorer\iexplore.exe
C:\Documents and Settings\marie østergaard\Skrivebord\KØR EN GANG OM UGEN\hijackthis.exe
C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe

R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL = http://www.euro.dell.com/
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL = http://www.euro.dell.com/
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.euro.dell.com/
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Connection Wizard,ShellNext = http://www.euro.dell.com/
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName = Hyperlinks
O2 - BHO: AcroIEHlprObj Class - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Programmer\Adobe\Acrobat 6.0\Reader\ActiveX\AcroIEHelper.dll
O2 - BHO: (no name) - {53707962-6F74-2D53-2644-206D7942484F} - C:\PROGRA~1\SPYBOT~1\SDHelper.dll
O2 - BHO: DriveLetterAccess - {5CA3D70E-1895-11CF-8E15-001234567890} - C:\WINDOWS\system32\dla\tfswshx.dll
O2 - BHO: Web assistant - {9ECB9560-04F9-4bbc-943D-298DDF1699E1} - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\AdBlocking\NISShExt.dll
O2 - BHO: NAV Helper - {BDF3E430-B101-42AD-A544-FADC6B084872} - C:\Programmer\Norton Internet Security\Norton AntiVirus\NavShExt.dll
O3 - Toolbar: Web assistant - {0B53EAC3-8D69-4b9e-9B19-A37C9A5676A7} - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\AdBlocking\NISShExt.dll
O3 - Toolbar: Norton AntiVirus - {42CDD1BF-3FFB-4238-8AD1-7859DF00B1D6} - C:\Programmer\Norton Internet Security\Norton AntiVirus\NavShExt.dll
O4 - HKLM\..\Run: [NvCplDaemon] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\system32\NvCpl.dll,NvStartup
O4 - HKLM\..\Run: [nwiz] nwiz.exe /installquiet
O4 - HKLM\..\Run: [BCMSMMSG] BCMSMMSG.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SunJavaUpdateSched] C:\Programmer\Java\j2re1.4.2_03\bin\jusched.exe
O4 - HKLM\..\Run: [DadApp] C:\Programmer\Dell\AccessDirect\dadapp.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Dell QuickSet] C:\Programmer\Dell\QuickSet\quickset.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SynTPLpr] C:\Programmer\Synaptics\SynTP\SynTPLpr.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SynTPEnh] C:\Programmer\Synaptics\SynTP\SynTPEnh.exe
O4 - HKLM\..\Run: [PCMService] "C:\Programmer\Dell\Media Experience\PCMService.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [ccApp] "C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccApp.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [URLLSTCK.exe] C:\Programmer\Norton Internet Security\UrlLstCk.exe
O4 - HKLM\..\Run: [dla] C:\WINDOWS\system32\dla\tfswctrl.exe
O4 - HKLM\..\Run: [BuildBU] c:\dell\bldbubg.exe
O4 - HKLM\..\Run: [MSConfig] C:\WINDOWS\PCHealth\HelpCtr\Binaries\MSConfig.exe /auto
O4 - HKLM\..\Run: [Symantec NetDriver Monitor] C:\PROGRA~1\SYMNET~1\SNDMon.exe
O4 - HKCU\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
O4 - HKCU\..\Run: [MSMSGS] "C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe" /background
O4 - HKCU\..\Run: [Symantec NetDriver Warning] C:\PROGRA~1\SYMNET~1\SNDWarn.exe
O9 - Extra button: (no name) - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Programmer\Java\j2re1.4.2_03\bin\npjpi142_03.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Sun Java Console - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Programmer\Java\j2re1.4.2_03\bin\npjpi142_03.dll
O9 - Extra button: Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Windows Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
O18 - Filter: application/x-internet-signup - {A173B69A-1F9B-4823-9FDA-412F641E65D6} - C:\Programmer\Tiscali\Tiscali Internet\dlls\tiscalifilter.dll
O23 - Service: Symantec Event Manager - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccEvtMgr.exe
O23 - Service: Symantec Network Proxy - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccProxy.exe
O23 - Service: Symantec Password Validation - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccPwdSvc.exe
O23 - Service: Symantec Settings Manager - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccSetMgr.exe
O23 - Service: Norton AntiVirus Auto Protect - Symantec Corporation - C:\Programmer\Norton Internet Security\Norton AntiVirus\navapsvc.exe
O23 - Service: NVIDIA Display Driver Service - NVIDIA Corporation - C:\WINDOWS\system32\nvsvc32.exe
O23 - Service: SAVScan - Symantec Corporation - C:\Programmer\Norton Internet Security\Norton AntiVirus\SAVScan.exe
O23 - Service: ScriptBlocking Service - Symantec Corporation - C:\PROGRA~1\FÆLLES~1\SYMANT~1\SCRIPT~1\SBServ.exe
O23 - Service: Symantec Network Drivers Service - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\SNDSrvc.exe
O23 - Service: SymWMI Service - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\Security Center\SymWSC.exe
Avatar billede kalp Novice
27. december 2004 - 00:30 #16
Kommentar: aovergaard

tjah ... hvis det kun var den... det overskriften drejer sig om jo og så var det smart at fjerne den på den måde...
Avatar billede kvadrat Nybegynder
27. december 2004 - 00:39 #17
hmm.. and the fight is on....!!!!!!!!

men for at slutte den hurtigt så findes der ikke andet end der burde i c:

og i \windows er regedit.exe uændret siden instaltionen
!!!!

men se hvad du kan finde aovergaard, jeg kan ikke selv se noget mistænktsomt omhandlene regedit
Avatar billede kalp Novice
27. december 2004 - 01:04 #18
Man tør næsten ikke åbne munden mere hehe men jeg kan ikke se noget i din log.. og fastholder stadig at din regedit.exe sikkert er ren...

hvad sagde din scanning med eScan(kaspersky) ?
Avatar billede aovergaard Nybegynder
27. december 2004 - 11:15 #19
kalp ;) men du har helt ret, jeg kan heller ikke se noget i loggen. Ingen fight herfra *G* Jeg hopper af igen.
Avatar billede kvadrat Nybegynder
27. december 2004 - 21:24 #20
intet------ så ja det er nok en fejl.-. men en lidt noia fejl.. men tak for hjælpen begge to... nu fik jeg da loggen tjekket... så hvem a jer der nu mener i fortjener point kan jo ligge et svar-...!!! man kan jo ogsaa dele :)

ha det rart!
Avatar billede kalp Novice
27. december 2004 - 23:25 #21
Jeg ligger i hvertfald svar for mine indlæg og så må du/I vurdere om der skal deles:)