Avatar billede toustrup Nybegynder
28. december 2004 - 19:39 Der er 18 kommentarer

Computer genstarter hele tiden

Hej.
Jeg har et problem: Når jeg lukker min computer - så starter den automatisk op igen. Hvis jeg slukker for strømmen når der på skærmen står windows lukkes er der ingen problemer, jeg kan så blot starte op normalt. Jeg har XP home.
Avatar billede dragonknight Juniormester
28. december 2004 - 22:08 #1
Boot på XP CD'en, og lav en repair.
Avatar billede psaicon Nybegynder
29. december 2004 - 11:10 #2
Hmm... lyder mystisk, kommer der sådan en system-nedlukning frem efter et stykke tid hvorefter systemet nedlukkes?
Avatar billede dragonknight Juniormester
29. december 2004 - 13:42 #3
Dette har jeg nippet fra en anden:

1:Det første du skal gøre er at boote op på din Windows XPCD, husk at din bios skal stå til at være first bootdevice cdrom.
Når den har installeret nogle foreløbige filer skal du;

2: springe det første tilbud om repair i Consolemode over og fortsætte din installation (nyinstallation)

3: Nu kan du så vælge hvilket drev din nye installation skal ligge på og her er det gerne dit C drev.

4: Og nu fortæller den dig der er et styresystem på dette drev og om du vil slette det (L) eller du vil lave en repair (R) - det er her du skal trykke på R.

5: Og du vil nu se at den laver en helt ny installation men det dejlige er bare den beholder alle dine indstillinger og dit skrive bord intakt men nu har du sluppet for alle dine fejl og mangler.

6:PS husk at have din CD-Key klar, denne skal bruges da det jo er en "nyinstallation"
Avatar billede toustrup Nybegynder
29. december 2004 - 17:13 #4
Hej.
Jeg tror ikke det hjælper at lave en repair - jeg har lige formatteret min pc og det var også galt før med en andens XP CD.
Windows lukker ned på normal vis og når man tror den slukker så starter den op på ny. Måske skal jeg bare leve med det og være klar til at trykke på afbryderen selv om det er lidt irriterende.
Kan det måske være en løs forbindelse indeni - det har jeg ikke selv så meget forstand på....
Avatar billede dragonknight Juniormester
29. december 2004 - 18:14 #5
Sidst du installerede XP, var den da på nettet inden du opdaterede med SP1 og/eller SP2. ? ?
En nyinstallation af XP har en gennemsnitlig levetid på nettet på ca. 20 sekunder, hvis der ikke er installeret Servicepacks.

At slukke på afbryderen er ikke en god løsning, da du risikerer at korrumpere dine diske.

Hvilket bundkort har du ? ?

Du skal forøvrigt ikke anvende SVAR, men KOMMENTAR, når du giver feedback. Svar er kun til svar på spørgsmålet, evt. til at du kan lukke og tage points selv.
Avatar billede dragonknight Juniormester
03. januar 2005 - 10:28 #6
Er programmet Roxio Easy CD Creator 5.0 eller Direct CD 5.0 installeret på computeren ? ? ?
Avatar billede dragonknight Juniormester
03. januar 2005 - 10:35 #7
toustrup, du skal ikke bruge svar, men kommentar. Du kan læse lidt om det her, også hvordan du lukker spørgsmål: http://expfaq.1go.dk/
Avatar billede dragonknight Juniormester
04. januar 2005 - 13:10 #8
Hallooooo !
Avatar billede toustrup Nybegynder
04. januar 2005 - 14:07 #9
Ja, undskyld.... men jeg er ikke den store nørd og sidder her ikke så tit, og så skal det selvfølgelig helst virke.
Jeg har ikke selv formatteret computeren men SP1 er installeret. De andre programmer Roxio og Direct CD har jeg ikke.
Det er en gammel computer jeg har - 3½ år gammel, så måske er den ved at være slidt - den larmer også en del i opstarten.
Det er en AMD Athlon 1100MHz med 128 MB RAM og 30 GB Harddisk.
Avatar billede dragonknight Juniormester
05. januar 2005 - 17:52 #10
1. Højreklik på Denne Computer, og klik derefter på Egenskaber.
2. Klik på Indstillinger under Start og Genoprettelse under fanen Avanceret.
3. Fjern markeringen i afkrydsningsfeltet Genstart automatisk under Systemfejl, og klik derefter på OK. Nu bør fejlmeddelelsen blive stående, så du kan registrere fejloplysningerne.

Skriv hvad den skriver !
Avatar billede mccookie Seniormester
05. januar 2005 - 17:53 #11
Directcd kan du finde på nettet ;o)
Avatar billede toustrup Nybegynder
06. januar 2005 - 10:55 #12
Der kommer ingen fejlmeddelelse, men jeg tror bare jeg lader det være som det er
Avatar billede dragonknight Juniormester
06. januar 2005 - 11:43 #13
mystisk !
Avatar billede dragonknight Juniormester
06. januar 2005 - 11:50 #14
Jeg kan altså ikke lide, at du bare slukker for de 220 V, da det kan være risikabelt for integriteten af dine harddiske.

I og med den genstarter, når "Genstart automatisk under Systemfejl" er deaktiveret, så er det ikke en systemfejl der får den til at genstarte.

Har den virket normal, og har du pillet inde i boksen siden den virkede normalt.??

det er måske ledningerne til kontakten der er forbundet forkert.

Hvad hedder bundkortet ? ?
Avatar billede dragonknight Juniormester
11. januar 2005 - 20:12 #15
Hva'så ?
Avatar billede toustrup Nybegynder
12. januar 2005 - 05:36 #16
Ja, den har virket normalt for længe siden, og der er ikke pillet inde i boksen, men derfor kan der måske godt være en løs forbindelse?
Bundkortet hedder 30 GB 5400rpm ATA66, og den er som sagt ca. 3½ år gammel.
Avatar billede Slettet bruger
12. januar 2005 - 06:06 #17
(Bundkortet hedder 30 GB 5400rpm ATA66) Det er din harddisk. :)
Avatar billede Slettet bruger
12. januar 2005 - 06:20 #18
Prøv at gå ind i Indstillinger, Kontrolpanel, Strømstyring, og deaktiver alt ang dvale.