Avatar billede elav Nybegynder
29. december 2004 - 18:47 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Stretch af fullscreen-billede

Jeg har en Dell Inspiron 8600 (bærbar) som kører Debian...

Når jeg vil afspille en divx, en dvd eller lignende, har jeg et problem med at billedet ikke bliver stretchet ud på hele skærmen...

Selvom f.eks. mplayer eller okle går i fullscreen-tilstand, vises der blot en sort kant rundt om filmen... (filmen bibeholder sin oprindelige størrelse)

Hvad gør jeg galt?
Avatar billede vialli09 Praktikant
29. december 2004 - 19:00 #1
Er det hele vejen rundt, eller bare i bunden og toppen?
Avatar billede elav Nybegynder
29. december 2004 - 19:39 #2
hele vejen rundt...
Avatar billede Slettet bruger
29. december 2004 - 20:17 #3
Prøv at skifte output mode. Man kan bla. vælge xv. Kan ikke lige huske flere. Heller ikke hvilken en der er den bedste, men prøv dig frem
Avatar billede rkhdk Nybegynder
29. december 2004 - 20:21 #4
Har du oplevet denne ramme om skærmbilledet før, når du ikke kører i den optimale opløsning?
Hvis du har, så prøve at kik på dine F taster og se om en hedder Font
på min I8100 kan jeg via Fn+F7 (FONT) ændre skæmens måde at håndter mindre opløsninger