Avatar billede rkhdk Nybegynder
29. december 2004 - 21:11 Der er 17 kommentarer og
1 løsning

Ad-ware og firefox, ingen fjernelse af cookies/spyware

Jeg bruger firefox og har lagt mærke til at ad-aware KUN finder IE cookies.
Selvom jeg sætter den på full system scan så finder den IKKE firefox cookies/spyware.

Jeg er ikke interesseret i at bruge flere spyware removers, så hvilken spyware remover kan tage IE OG FireFox cookies/cache og fjerne spyware.
Avatar billede bufferzone Praktikant
29. december 2004 - 21:19 #1
Mig bekendt (og ret mig endeligt hvis jeg tager fejl) er en cookie en cookie og der findes ikke særlige cookies for den ene eller den anden browser (det er her jeg kan tage fejl)

Grunden til at du finder mindre, kunne simpelthend være fordi de fleste spyware udnytter huller og funktionalitet i IE og derfor ikke virker i firefox.
Avatar billede rkhdk Nybegynder
29. december 2004 - 21:25 #2
bufferzone (og andre) => prøvede at fjerne spyware med nyeste ad-aware filer, kørte en full system scan og fjernede hvad der måtte være.
Gik der efter ind på eksperten.dk UDEN (med IE) at logge ind og trykkede på flere spm (non hijackthis/spyware), og fik minium 2 så kaldte spyware filer (ifl. ad-aware) men med firefox melder den at min PC er spywarefri (så ligger firefox's cookies/cache et andet skjult sted) siden ad-aware ikke kan finde dem.
Hvis jeg kigger på cookies i firefox, så ligger de "spyware" filer som ad-aware fjerne ved IE, men ikke finder på firefox
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
29. december 2004 - 21:33 #3
Cookies er browser specifikke. Undskyld afbrydelsen, for jeg kan ikke svare på spørgsmålet.
Avatar billede rkhdk Nybegynder
29. december 2004 - 21:37 #4
hvor ligger firefox sine cookies/cache, da den gemmer de filer som ad-aware normalt finder som adaware (jeg kan ikke finde en mappe hvor firfox gemmer disse ting).
Uanset om det er IE eller firefox, så er spyware, vel spyware?
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
29. december 2004 - 21:41 #5
Det kan ligge i C:\documents and settings\ditbrugernavn\application data\mozilla\firefox  sådan ca.
og i et underkatalog ligger der en cookies.txt
Avatar billede rkhdk Nybegynder
29. december 2004 - 21:50 #6
erik => det korrekte er: X:\Documents and settings\[brugernavn]\Applications data\mozilla\firefox\profiles\[underligt navn af forskellig bogstaver]\cookies.txt
x => drev bogsav
men det forklare ikke hvorfor ad-aware ikke scanner/genkender den del og fjerne dem uanset om det er IE eller Firefox (spyware, er vel spyware uanset browser)
Avatar billede bufferzone Praktikant
29. december 2004 - 21:54 #7
Et lille afklarende spørgsmål.

Når nu cookies er browserspecefikke, så går jeg ud fra at den applikation der laver disse cookies, skal lave dem til den enkelte browser, da de jo ellers ikke kan hentes igen.

Jeg klender heller ikke svaret, men jeg gør selv det at jeg en gang imellem ryder op i mine cookies, og her sørger jeg for at dem jeg slettet manuelt for fremtiden bliver blokkeret
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
29. december 2004 - 22:01 #8
Øh, cookies er cookies. Browserne opbevarer dem bare forskellige steder.
Avatar billede rkhdk Nybegynder
29. december 2004 - 22:05 #9
"problemet" i firefox er at man enten sletter alt og/eller tillader visse cookies.
Hvis jeg tillader eksperten.dk / www.eksperten.dk og vælger clear cookies så ryger eksperten.dk cookies med, da jeg ikke kan undlade dem (selvom de står som allowed)

erik (22:01:39) cookies er cookies, men det betyder vel at en spyware cookie er en spyware cookie, uanset browser, aå ad-aware bør fjerne den?
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
29. december 2004 - 22:09 #10
Bør og bør ... du kan (og bør *g*) slå 3.de parts cookies fra i Firefox, det tager
vel det meste.
Og hvem ved hvad betalingsudgaverne af ad-aware kan? Der skal vel være en grund til
at punge ud ... ;)
Avatar billede rkhdk Nybegynder
29. december 2004 - 22:11 #11
erik => Du antyder at ad-aware (betalings versionen) kan klare de firefox cookies?
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
29. december 2004 - 22:13 #12
Du overfortolker - det er rent gætværk.
Avatar billede rkhdk Nybegynder
29. december 2004 - 22:15 #13
erik => gætværk er ikke pengene værd (min holdning) ;o)
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
29. december 2004 - 22:18 #14
Nej, selvfølgelig ikke. Det var ikke en opfordring til køb. Men spørg dem selv.
De har da vist en hjemmeside - og vist også et forum. Og check også vores allesammens
spywarefri.dk og deres forum.
Avatar billede soreno Praktikant
30. december 2004 - 10:13 #15
Min low-tech løsning på uønskede cookies er:

1 Fjern alle, ikke ønskede, cookies manuelt
  (dvs. dem som husker mine passwords er tilbage), det kan f.eks. gøres via:
  options->privacy->cookies->view cookies

2 Lav en kopi af cookies.txt kaldes cookies.org

3 Ved passende lejlighed (f.eks. boot) kopieres cookies.org over i cookies.txt
  Dermed starter jeg på en "frisk" hver gang
Avatar billede rkhdk Nybegynder
30. december 2004 - 18:47 #16
Lægger I nogle svar, tak ;o)
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
30. december 2004 - 18:52 #17
Ingen point til mig, tak.
Man kunne også bare trække netstikket ud: ingen cookies. ;)
Avatar billede soreno Praktikant
30. december 2004 - 20:00 #18
Jeg er meget glad for cookies,
specielt dem med smag af chokolade ;-)