Avatar billede dr0zie Nybegynder
31. december 2004 - 15:18 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Tape til cd

hVAD SKAL JEG BRUGE for at overspiller et bånd til cd?
Og hvordan gør jeg
Avatar billede kalp Novice
31. december 2004 - 16:14 #1
Du skal bare bruge en ledning og et program som kan optage lyd.. ledningen skal være samme type som den man bruger fra mic til computer..

Du tager så og sætter den ledning i din båndoptagers output for lyd.. fx den til høretelefonerne. hvis det er en båndoptager. og så kan du faktisk optage det på din pc.. selv om du ikke nødvendigvis kan høre lyden imens den optager.. bagefter skal du bare brænde filen!
Avatar billede kalp Novice
31. december 2004 - 16:15 #2
windows egen recorder duer ikke for den kan vist kun optage et minut af gangen
Avatar billede kalp Novice
31. december 2004 - 16:24 #3
http://www.abyssmedia.com/mp3recorder/

måske dette software.. og forresten skal den der lednig sidde i din pc der hvor der står "Mic" eller mikrofon symbolet...
Avatar billede halifax Nybegynder
31. december 2004 - 18:46 #4
Kan du få overførsel af lyd til at virke med en passende ledning fra båndoptagerens lyd-ud (output) og til dit lydkorts "Line-in" kan du bruge et program, som kan optage enhver lyd, der afspilles på din PC.

Et sådant (gratis) program er Audiograbber. Lyden kan gemmes i wav-format, som er uden kvalitetstab og hvor wav-filen kan renses (redigeres) for evt. støj og sus.
Eller det kan gemmes i mp3 format såfremt lame mp3 encoderen er installeret. Eller de gemte wav-filer kan efterfølgende konverteres til mp3.

Denne danske guide om Audiograbber omhandler ikke lige din opgave, men der er links til alt du behøver at downloade og installere, og den giver en ret god indsigt i programmets anvendelse
http://www.siffan.dk/forum/forum_posts.asp?TID=961&PN=1

Der er yderlige en dansk guide om programmet her
http://www.abmedia.dk/video/audio.htm

Princippet er det samme hvad enten du skal optage fra båndoptager - eller fra en DVD eller fra Netradio. Er derfor et kik værd.

Skal du bruge et gratis program til redigering af wav-filer er Audacity sound editor et godt bud
http://audacity.sourceforge.net/
Avatar billede halifax Nybegynder
31. december 2004 - 18:54 #5
Nåja, dit spørgsmål var "at overspiller et bånd til cd?"

Når du har de ønskede numre gemt i tilfredsstillende wav kvalitet kan disse med bla. Nero Burning brændes til en musik-cd (audio).
Avatar billede dr0zie Nybegynder
31. december 2004 - 21:30 #6
Mmmm skal jeg bremse for vær sang og gemme den eller kan den selv gøre dettE?
Avatar billede dr0zie Nybegynder
31. december 2004 - 21:37 #7
man kan ikke bruge et stero anlæg med  kun aux væl det skal være en båndoptageR?
Avatar billede dr0zie Nybegynder
31. december 2004 - 21:44 #8
har fået det til at virke men lyden er ikke den fedeste?
Avatar billede dr0zie Nybegynder
31. december 2004 - 21:45 #9
virekde med en båndoptager sådan en rigtig en
Avatar billede dr0zie Nybegynder
31. december 2004 - 22:10 #10
Nu virker det dejligt efter at have installert Algorithmix deres plugins og sat alt støj fra osv nu  optager den og så vil jeg sige jer det endelig resultat men foræløbig lyder det godt med alle plugins sat til, for at fjerne støj så¨points til  halifax :)
Avatar billede dr0zie Nybegynder
31. december 2004 - 22:10 #11
Og rigtig godt nytår for nu vil jeg ud og fejre det, det er derfor jeg satte den til bare at kører :)