Avatar billede pcr Nybegynder
03. januar 2005 - 15:59 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

ipaq1940 på internet via mobil

Jeg har fået en Ipaq1940 i julegave. En ganske dejlig ting - men nu vil jeg gerne på internettet via mobiltlf. Jeg har en Nokia6100i og en Nokia6310, begge med ir og 6100 også med bluetooth. Det lykkes mig også via ir at få 6100 til at ringe op på 16101 (TDC), men det lykkes ikke at komme på internettet. Jeg har prøvet på HPs hjemmeside at finde en modemdriver, men de findes åbenbart ikke pocketpc. Er det helt umuligt, eller der én der kan hjælpe mig?
Avatar billede lonepeter Novice
03. januar 2005 - 18:28 #1
Det du skal gøre er at oprette en gprs forbindelse via din mobil. Dette kræver at du har en mobil med indbygget modem, ir-da og at dit abonnement understøtter gprs. Jeg har selv en nokia 6100 som jeg bruger til at gå på nettet via fra min ipaq 1930. Lige som du foreslår bruger jeg ir-porten.

Fordelen ved at bruge gprs er at du ikke betaler for den tid du er på nettet men derimod for det forbrug du har, altså hvor meget data du overfører.

Hvordan du opsætter din mobiltelefon afhænger af hvilket teleselskab du har, er det tdc/telmore har de en udførelig guide, som jeg i givet fald muligvis kan finde til dig.
Avatar billede lonepeter Novice
03. januar 2005 - 18:35 #2
Prøv at se på følgende link, der er der en masse nyttig information om opsætning

http://www.tdcmobil.dk/portal/privat/brug_mobil/telefonmanualer/index.jsp
Avatar billede lonepeter Novice
03. januar 2005 - 18:41 #3
Her er så den guide jeg har brugt, den er som sagt beregnet på telmore/tdc men med enkelte justeringer kan den sikkert også bruges til andre teleselskaber...

http://download.tdc.dk/pub/tdc/erhverv/mobilitet/opsaetning/Compaq_Ipaq_(PocketPC)_via_GPRS.pdf
Avatar billede pzycho Nybegynder
04. januar 2005 - 13:02 #4
Du kan også bruge den Nokia 6310, da den har bluetooth, så behøver telefonen og iPAQ'en ikke at kunne "se" hinanden.

her er endnu en guide til hvordan man sætter det hele op...
http://www.pocketfreak.dk/guides/onlinetelmore.html
Avatar billede kasperhyllested Nybegynder
04. januar 2005 - 15:01 #5
Du skal som pzycho ganske rigtigt skriver ind og finde vores guide på PocketFreak.dk.

Forudsætningen for denne guide er, at du har oprettet GPRS-abonnement hos din udbyder. Har du ikke det, så skal du have fat i en internet-udbyder, der tillader dial-in via mobiltelefon (GSM). Det gør TDC, men kun på deres betalings-abonnementer. Og har du ikke det, så kan du lige så godt bruge pengene på at få GPRS.

Det vil jeg under alle omstændigheder anbefale. GPRS giver en hastighed på ca. 45-50 kbps. Har du ikke GPRS, så er hastigheden helt nede på 9,6 kbps. Og så tager det en krig selv at hente et par mails. Og det er afsindigt dyrt!

Så det korte af det lange: Husk at have GPRS, og følg så guiden på PocketFreak.dk: http://www.pocketfreak.dk/guides/onlinetelmore.html
Avatar billede kasperhyllested Nybegynder
04. januar 2005 - 15:01 #6
Damn, det skulle naturligvis have været et svar ovenfor :-)
Avatar billede pcr Nybegynder
04. januar 2005 - 20:05 #7
Nu har jeg efter en del del bøvl fået Nokia6100 til at kommunikere med min ipaq, og komme på nettet og læse e-mail. 6310 vil absolut ingenting. Jeg kan dog allerede nu se, at det kun er i bitter nød man bruger ipaqen til at gå på nettet med, men e-mail er da ok.
Jeg vil give alle points til lonepeter, da det egentlig var ved hjælp af disse oplysninger det lykkedes for mig.
Avatar billede lonepeter Novice
04. januar 2005 - 23:12 #8
Tak for points...

Jah, hastigheden er da lige til at følge med i... :-)

Måske ville det gå lidt hurtigere med en bluetooth forbindelse mellem ipaqen og telefonen, men reelt tror jeg at problemet ligger fra telefonen og ud i verden...
Avatar billede rasmus9 Nybegynder
05. januar 2005 - 14:36 #9
Ved ikke om du har fået dette oplyst. men hvis du vil koble op til TDC via en opkaldforbindelse og ikke via GPRS, kan du bruge opkaldsnummeret 21210000 sammen med dit normale brugenavn og adgangskode. 21210000 er deres mobil opkaldsnummer.