Avatar billede koldskaal Praktikant
04. januar 2005 - 06:21 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Stifinder - umuligt at gendanne mappeindstillinger

Jeg tilføjede en funktion i mappeindstillinger der skulle virke således at man ved at højreklikke på en mappe kunne vælge command, hvorefter komandopromten åbnes i det aktuelle bibliotek(Efter et tip fra et hæfte udgivet af MS).

PROBLEMET der opstod var at man kun kunnne åbne komandoprompter fra stifinderen. når man dobbeltklikker på en folder i stifinderen åbner den IKKE folderen.

ved at åbne folder tools options - faneblad: file types, vælge file folder eller folder, og herefter klikke advanced, får man listet de funktionaliteter man kan vælge imellem når man dobbeltklikker på folderen. ingen af disse muligheder får skidtet til at virke som før. Det som er ekstra irriterende er at der er en knap der hedder edit, som bare ikke bliver aktiv, så man kan ikke se hvad de forskellige funktioner gør.
Avatar billede gratis Nybegynder
04. januar 2005 - 08:18 #1
hent denne reg fil http://www.kellys-korner-xp.com/regs_edits/opendefault.reg ,dobbeltklik på den og svar ja til at tilføje den til din registreringsdatabase, genststart computeren,se om det hjælper.
Avatar billede koldskaal Praktikant
06. januar 2005 - 15:08 #2
Desværre ingen forskel.
Avatar billede gratis Nybegynder
06. januar 2005 - 16:28 #3
du ka bruge systemgendannelse og vælge et punkt fra før problemet opstod,minuset ved det er,at programmer der er installeret efter det valgte punkt, skal installeres igen du finder systemgendannelse her  Start-->Alle Programmer-->Tilbehør-->Systemværktøj-->Systemgendannelse
Avatar billede koldskaal Praktikant
06. januar 2005 - 16:50 #4
Jeg kendte ikke den del af WIN XP. Ellers Rigtig smart. Desværre er det længe siden, problemet opstod, så jeg kommer til at miste nogle gode programmer jeg ikke har adgang til længere. Men ellers 1000 tak for tippet. Den kommer jeg til at bruge meget!
Avatar billede gratis Nybegynder
06. januar 2005 - 16:55 #5
ok en anden ting du kan prøve, skriv denne commando i promt eller kør , sfc /scannow (bemærk mellemrum mellem sfc og scannow) det scanner for manglende eller beskadiget system filer,du skal ha din cd i drevet,genstart maskinen når det er gjort.
Avatar billede koldskaal Praktikant
09. januar 2005 - 10:06 #6
Det var også nyt for mig, men desværre virker det heller ikke.
Avatar billede gratis Nybegynder
09. januar 2005 - 13:33 #7
ok,så er der er en repair installation af windows, der er en go guide her
http://www.hcma.dk/tips&tricks.htm#install_repair
Avatar billede gratis Nybegynder
09. januar 2005 - 13:39 #8
Avatar billede koldskaal Praktikant
09. marts 2005 - 13:14 #9
hvordan giver jeg dig point for dine svar? Jeg kan ikke rigtig se hvor på siden man kan vælge at acceptere et svar.
Avatar billede gratis Nybegynder
09. marts 2005 - 17:02 #10
du ka ikke gi point fordi jeg ikke har svaret men kommenteret og da jeg ikke samler på point, lægger du selv et svar og acceptere dette :) her er en faq om Eksperten
http://expfaq.1go.dk/
Avatar billede koldskaal Praktikant
08. april 2012 - 08:11 #11
Jeg lukker