Avatar billede streetboy Nybegynder
05. januar 2005 - 17:34 Der er 26 kommentarer og
1 løsning

Driver til CompactFlash USB Port

Hej Godt Nytår

dårligt køb hos BilTema :0(

har et stort problem, med at få min CompactFlash USB Port Reader/Writer til at virke, hvergang slukker min putter ned, når jeg vil installere vedlagte driver derefter starten den op igen og finder nyt hardware, har haft kontakt med Biltema hvor den er købt Deres svar er bare at det er min computer der er noget galt med...:0/
men jeg mener at det er Deres driver der er forkert, og de passer ikke til CompactFlash USB Port Reader/Writer, jeg kan ikke få at vide hvem der har leveret deres Reader.
Desuden skal De sgu også se Kassebon inden De vil hjælpe  øvvvvvv
jeg har prøvet at søge på Windows CDèn men uden resultat
Avatar billede tumben Novice
05. januar 2005 - 18:16 #1
Avatar billede streetboy Nybegynder
05. januar 2005 - 18:40 #2
Hej
Det er art 23-920 eller den nederst som på din link
Avatar billede halifax Nybegynder
05. januar 2005 - 20:06 #3
Du kan læse .pdf-filen om produktet her - kør frem til den danske tekst
http://www.biltema.dk/Archive/Documents/Technical_docs/all/23/23-920.pdf

"Vigtigt: Tilslut ikke udstyret (hardwaren) inden programmet (softwaren) er instaleret."

Ind med cd-rom'en, dobbeltklik på Setup.exe osv......    Genstart computeren og tilslut kortlæseren. Så skulle det virke.    ....ifølge vejledningen.
Avatar billede streetboy Nybegynder
05. januar 2005 - 20:33 #4
Halifax ;0)

Det har jeg prøvet men det der sker computren lukker, ned og starter op igen og skriver, at der er fundet nyt hartware Reader/Writer ....Ja så kan jeg starte forfra får jeg denne meddelse "Hvis du fortsætter installationen af softwaren, kan systemet blive eller ustabilt og vil muligvis ikke fungere korrekt. Microsoft anbefaler krafigt, at du afbryder installationen, kontakter leverandøren for at få software

har ringet til Dem, det De kan tilbyde er at teste den på Deres egen computer, men det hjælper jo ikke på min, har nu forsøgt via af mail for at få oplyst Deres leverandør eller om De vil sende en ny driver som understøtter Windows XP

;0/
Avatar billede ole_madsen Ekspert
05. januar 2005 - 22:02 #5
Det skyldes formentlig en "fatal fejl" - også kendt som en "blue screen of death".

Det får maskinen til at gå ned, og som standard er XP sat til at genstarte automatisk.

For at finde ud af, hvad den går ned på, så skal du højreklikke på "denne computer", vælge egenskaber, "avanceret" faneblad, og klikke på "indstillinger" under "oplysninger om systemstart, systemfejl og fejlfinding". Fjern hakket i "genstart automatisk".

Det kan ske det ser anderledes ud, hvis du ikke kører WinXP pro DK. Så må du gætte dig lidt frem :-)

Når du har slået automatisk genstart fra, kan du forsøge dig igen. Det vil ikke hjælpe installationen, men du får formentlig at vide, hvad den præcis går ned på.
Avatar billede halifax Nybegynder
06. januar 2005 - 13:48 #6
Da du i dit spørgsmål taler om "driver" har jeg skrevet mit indlæg ud fra, at du benytter Windows 98, som kræver produktspecifik driver - det gør Windows XP IKKE (samt ME og 2000), da driver til "Mass Storage Device" er indbygget i styresystemet.

Det er oplagt at følge ole_madsens råd. Ved ny fejl i f.m. genstart er der god mulighed for, at der fremkomer en fejlmeddelelse på blå skærm. Skriv den fejlmeddelelse ind her - som ledetråd til fejlsøgning.

Det er som om oplysning om "Ny hardware" hænger i systemet - med mindrer du allerede har cardreaderen tilsluttet en USB port.
Prøv tillige følgende

1. Gå i Enhedshåndtering. Er der nogle fejl (gul markering) så højreklik og vælg Fjern. Fjern også forekomster af "Flytbar medie", "USB cardreader" eller hvilken tekst, der måtte stå so kan henføres til cardreaderen.
2. Gå i Tilføj-/fjern programmer og slet programmet (driveren) såfremt den optræder der. Muligvis gør den ikke.
3. Genstart computeren og tilslut kortlæseren for at se om den fortsat genstarter. Hvis ja - skriv fejlmeddelelse ind her.
Avatar billede streetboy Nybegynder
06. januar 2005 - 21:06 #7
Ole M

Har prøvet alt nu :0/
også det du har anbefalet.

Halifax
Det er muligt at Windows XP har indb. men der bliver spurgt om software ;0)

har prøvet det du omtaler men desværre uden resultat (også fra Biltema De går mere op i Kassebon)  :0(

det er hvad der sker*********

Der er fundet en fejl, og Windows er blevet lukket ned for at forhindre beskadigelse af computeren

*** BAD_POOL_HEADER***

Hvis det er første gang at har set denne stopfejl, skal du genstarte computeren hvis skærmbilledet vises igen.
Skal du gøre følgende: sørg for at al ny hardware eller software er korrekt installeret. Hvis dette er en ny installation, skal du spørge hardware elle softwareproducten om Windowsopsætering som er mulige.
Hvis problemet opstår igen skal du deaktivere eller fjerne hardware eller software, der er installeret for nylig, deaktivere indstillinger for BIOS – hukommelse, FX caching eller afskygning.
Hvis du skal bruge fejlsikret tilstand til at fjerne eller deaktivere komponenter, skal du genstarte computeren og trykke F8 for at vælge avanceret startindstillinger og derefter fejlsikret tilstand.

Tekniske Oplysning:

Stop: 0X00000019 (0X00000020,0XE12B8890,0XE12B88A0,0X0C02040F)

Starter lagring af den fysiske hukommelse
Kontakt systemadministrator
Avatar billede ole_madsen Ekspert
06. januar 2005 - 23:06 #8
Hmm - jeg kan se der er tonsvis af folk der får samme bluescreen, når man søger på "BAD_POOL_HEADER" på Google. Alle i forbindelse med WinXP og SP2 og noget USB udstyr...

Men jeg har ikke kunne finde en løsning endnu (nogen forslår geninstallation af XP - men jeg har ikke kunne se om nogen har forsøgt det).....

Men der er åbenbart et generelt problem i XP. Microsoft har indtil videre ikke noget om det.

D.v.s. at den eneste løsning jeg i øjeblikket kan komme i tanker om, er at afinstallere SP2 - og det er en dårlig løsning.

Vi må se om der ikke dukker noget andet op...
Avatar billede streetboy Nybegynder
06. januar 2005 - 23:25 #9
Min Windows XP er en 2002 ver. hvor SP2 er en del af den ??
jeg kan ikke se SP2 i Tilføj-/fjern

glemte at tilføje efter at fjerne alt usb.........

Softwaren, du installerer til følgende hardware

USB CF/SM READER/WRITER

Har ikke bestået testen til kontrol af kompatiliteten  med Windows XP, der kræves for at produktet bære Windows logo, hvis du fortsætter installationen af softwaren, kan systemet blive ustabilt og vil muligvis ikke fungere korrekt lige efter installationen eller senere, Microsoft anbefaler kraftigt at slutte installationen nu og kontakte hardwardleverrandøren for at få software, der kræves, for at produktet kan bære Windowslogoet

              Forsæt                      afbryd

Fortsætter jeg går putter med

;0)
Avatar billede halifax Nybegynder
07. januar 2005 - 03:27 #10
Det nærmeste jeg er kommet efter en Google søgning med fejl, som ligner din er denne (hvor 1. parameter er fejlen er 0X00000020)
http://www.iamnotageek.com/history/topic.php/78768-1.html

Det er driverfejl, men han skriver:
The disk WILL work when I plug it in before I startup my computer. But if I plug it in after I start up it will give me the BSOD.

Har du prøvet at sætte den til, inden computer startes op?
Avatar billede streetboy Nybegynder
07. januar 2005 - 14:33 #11
Halifax

Ja..op til flere gange, får meddelse om ny hardware er fundet...ja resten kender du

;0/
Avatar billede halifax Nybegynder
07. januar 2005 - 18:15 #12
Ja, jeg kender resten og forstår godt hvad du mener.

Tilbage står mistanke om, at sælger, Biltema, godt er klar over at produktet og driver ikke er kompatibel med Win XP og at de derfor vil se dokumentation i form af kassebon før de vil yde hjælp (= kunne være at tage produktet tilbage som ubrugeligt). Måske er de end ikke i god tro om at produktet virker, og derfor holder fast på at se kassebon. Det er s'følglig ren gisning fra min side.
Men jeg tror ikke du får det til at virke - bedømt ud fra, hvad du har prøvet og hvad du har fået af forslag her. Uden resultat.
Avatar billede streetboy Nybegynder
07. januar 2005 - 18:31 #13
Halifax

Ja en kassebon kan ikke løse mit problem, hvilket jeg også har forklaret Biltema der står endda biltema på alt man køber hos Dem ;0)
har enda sendt 5 e-mails siden den 03 01 05 desværre uden positivt resultat
fandt enda på Deres hp andre drivere med ikke på UBS Reader/writer 23-920
http://www.biltema.dk/index.asp

23-862 Forsynet med scrollhjul Win95 2004-01-09 Hent 938 kb
23-866 Forsynet med scroll-hjul  2004-01-09 Hent 938 kb
23-867 Optisk mus, USB Mouse Driver 2004-01-09 Hent 918 kb
23-889 Bredbåndsrouter Firmware v.0.59 2003-04-30 Hent 472 kB
23-892 Printer server Client & Administrator setup. 2004-01-09 Hent 2 944 kb
23-894 Nettverkskort 10/100Mbps, PCI, Realtek chipset. 2004-01-09 Hent 545 kb
23-894 Network card Support Win Xp 2004-01-09 Hent 20 kb
23-898 Broadband router firmware update v 1.18 2003-02-21 Hent 665 kB
23-898 Router Manual 2004-01-09 Hent 3 584 kb
23-898 Broadband router Quick start guide 2004-01-09 Hent 196 kb
23-899 Network Startkit Support Win Xp 2004-01-09 Hent

Nej du har ret idet du skriver....

Så fuld tilfreds eller pengene er spildt :0/

så er der ikke andet tilbage end at maile til der sker noget :0) he he

vi skal vel lukke her med tak for hjælpen ;0)
Avatar billede streetboy Nybegynder
07. januar 2005 - 21:56 #14
vedlæg et svar ;0)
Avatar billede halifax Nybegynder
08. januar 2005 - 04:09 #15
Tjek et par ting, hvis det ikke er gjort: Gå i Kontrolpanel - Administration, dbl.klik Computeradministration.

1. Klik på Enhedshåndtering. Marker og højreklik på mulige ting, der er markeret med gult over sig, vælg Fjern og OK til fjern.
Dernæst udvid +-tegn ud for USB Controlere og fjern hvis noget her er markeret med gult.

2. Udvid dernæst +-tegn i venstre side af Computeradministration ud for Tjenester og programmer. Klik på Tjenester og find Flytbare lagermedier. Se i kolonnen status om den er startet eller stoppet.
Hvis stoppet, højreklik og Egenskaber Sæt starttypen til automatisk eller manuelt (sådan står min). Klik OK og afslut.
Muligvis skal du nu genstarte.

Gør det nogen forskel med din cardreader?

A pro pos - under Info på Biltema står om den, at den er til 95 OSR 2, 98 og 2000. XP er ikke nævnt, og som det fremgår af tidl. indlæg er driveren ikke signeret til XP. De skulle have lov at teste den på deres egen Win XP makskine.
Avatar billede streetboy Nybegynder
08. januar 2005 - 14:09 #16
Det er nu forsøgt både med genstart med og uden Cardreader, desværre :0/
begge gange skrives "der er fundet nyt hardware"

Ja det svar, jeg fik var når den kunne køre på Win 2000, skal passer den også til Win XP det var bare, at tilslutte den så ville Win XP selv gøre resten
Avatar billede halifax Nybegynder
08. januar 2005 - 16:31 #17
Til din sidste bem: Ja, XP ville normalt "æde" den uden installation af særlig driver. Det svar du har fået, plus sidste to linier i mit forrige indlæg gør, at de selv skulle have lov at teste den. Endelig kan det ikke udelukkes, at der har været fejl ved produktet helt fra begyndelse = købet. Står der "Biltema" på embalage o.l. burde de kunne se bort fra kassebon.

Har du tjekket pkt. 1 og 2 i mit forrige indlæg?
Avatar billede streetboy Nybegynder
08. januar 2005 - 16:55 #18
Ja jeg har prøvet 1 - 2

Ja der står biltema med store typer, så selv svagtsene kan læse det, ligeledes har jeg embalagen i god stand, men som du selv skriver "#Biltema, godt er klar over at produktet og driver ikke er kompatibel med Win XP og at de derfor vil se dokumentation i form af kassebon"#

Desuden forstår jeg ikke at De bare kunne sende mig driver fra en anden CD
eller skrive tilbage via mail, det var jo ikke på tale, at jeg ville retunere den med pengene tilbage, så uanset Deres sk... kassebon kan Cardreader ikke installeres
da driver ikke eksistere......
men af skade bliver man klog ...jeg køber aldrig hardware hos Dem
;0/
Avatar billede halifax Nybegynder
09. januar 2005 - 01:34 #19
Har du en ven/bekendt med en XP maskine og prøve den på for at se om der er samme problem?
Avatar billede streetboy Nybegynder
09. januar 2005 - 16:58 #20
:0)

Jo det var da en mulighed, men det er jo min putter den skal køre på *s*

og det er da nedren hvis den kan det *G*
Avatar billede halifax Nybegynder
09. januar 2005 - 18:10 #21
Ja, vist er det nederen hvis den kan det. For så tyder det på noget hardware_kompatibilits_problemer på din puter.

Omvendt hvis den ikke kan køre på en anden XP puter. Så står du med yderligere et stærkt arugument over for Bilteme om at de har solgt et ubrugeligt produkt. Hvis du altså orker at bøvle mere med dem.

Jeg bliver selv så harm, hvis et firma sælger noget bras under falske eller mangelfuldt oplyste forudsætninger. Selv om det er en "tilbudsvare" til kr. 80,00, hvor de oplyser en himmelråbende "vild" normalpris på næsten kr. 450,00. Så dyr er en Compact Flash card reader slet ikke. Købte selv en ultimo november som kan læse fire korttyper for kr. 99,00.
Avatar billede streetboy Nybegynder
09. januar 2005 - 21:31 #22
Jeg håber da at hører fra mails, som jeg har sendt til "Biltema" hvilket jeg fortsætter med indtil De skriver tilbage..

Ja men som du selv skrev så burde De selv prøve den på en af Deres putter, men uanset om den virker eller ej, så har jeg stadigvæk et problem nemlig kassebonen
den er væk desuden er den købe først i november efter hvad min onkel sigerhan mener også han gav 80,00 kr for den? :0/

men hvis den kan fx kører på Deres eller en anden putter ja...så dur den jo hvilket jeg ikke kan bruge til noget.

men jeg syntes, der en mange der skriver i Deres købsbetingelser at hardware og software tages ikke retur, såfrem den det har været åbnet, jeg er også harm over det ikke mindst skuffet :0(
Avatar billede streetboy Nybegynder
11. januar 2005 - 08:54 #23
Hej Halifax :0)

Så fik jeg en mail fra Biltema

Hej

Drivrutiner finns innbyggt i Windoxs XP, det finns inte externa drivrutiner att tillgå.
Prova den om möjligt på en annan dator och se om den fungerar där.
Funkar den inte på en annan dator så måste det vara fel på den.
Reklamera den i butiken då.

Med vänlig hälsning
Fredrik Oden
Biltema Kundservice
kundservice@biltema.se
www.biltema.com

Desuden har jeg prøvet på 2 putter på Handelsskolen, desværre uden et godt resultat

:0/
Avatar billede streetboy Nybegynder
11. januar 2005 - 21:49 #24
Biltema har d.d. fundet ud af at, "CompactFlash USB Port Reader/Writer" IKKE virker på Windows XP

:0)

"Kunden har altid ret "

Så lukker nu, med tak for hjælpen
navnlig Halifax :0)

svar venligst
Avatar billede halifax Nybegynder
14. januar 2005 - 10:09 #25
Surt show med Biltema's produkt.

Lægger svar.
Avatar billede streetboy Nybegynder
14. januar 2005 - 21:03 #26
Ja det var en hård kamp :0)

men fik pengene retur
Avatar billede halifax Nybegynder
15. januar 2005 - 12:14 #27
Takker for point.  :)

Glæder mig mest at se, du fik pengene retur - den hårde kamp til trods.  -  Slut herfra.