Avatar billede matz Nybegynder
06. januar 2005 - 18:09 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Fortrydelsesret på barbermaskine

Jeg har købt en Braun 7015 barbermaskine med Syncro system i til 999 kr i sidste uge. Jeg er meget utilfreds med produktet og fordi den laver en ujævn barbering, som den ikke skulle da den skærer 4-vejs (jeg fik afvide den ville skærer perfekt og ikke ujævnt i butikken).

Så er spørgsmålet om der er en fortrydelsesret så jeg kan få pengene tilbage, da produktet ikke lever op til de krav jeg skal bruge og fik afvide. Jeg har jo åbnet emballegen og brugt den 1 gang før, men jeg kan jo ikke vide om den skærer ujævnt eller fint før jeg har prøvet den.
Avatar billede Slettet bruger
06. januar 2005 - 18:21 #1
Klag hurtigst muligt hvis du har købt en vare med en fejl, eller hvis sælgeren har givet dig forkerte oplysninger" Kilde: 9 vigtige klageråd fra Forbrugerstyrelsen.
Og i dit tilfælde har du jo åbenbart fået forkerte oplysninger.
Læs evt mere på www.forbrug.dk
Avatar billede matz Nybegynder
06. januar 2005 - 18:27 #2
mezoi >> Hvad hjælper det og klage? Jeg har ikke været nede i butikken for at høre endnu, men ville høre her om man kunne give den retur når man har åbnet den og dne ikke lever op til de krav jeg fik afvide i butikken.

Eller har Braun måske en 30 dages fortrydelsesret hvis man ikke er tilfreds?

jeg aner intet om det.
Avatar billede Slettet bruger
06. januar 2005 - 18:29 #3
Ovenstående citat stammer fra købeloven, så hvid den ikke gør hvad de har lovet dig, så skal de tage den retur. Står det ikke i manualen hvor/om de har en fortrydelsesret...?
Avatar billede lonepeter Novice
06. januar 2005 - 19:00 #4
Hvor er den købt og står der ikke noget på bonnen?
Avatar billede matz Nybegynder
06. januar 2005 - 21:19 #6
John stigers >>

Det vil sige at jeg kan gå ned til butikken og få mine penge tilbage selvom jeg har brugt den 1 gang?

Og hvad med den her tekst der står på den hjemmeside du henviser til:

Det er en betingelse, for at du kan fortryde, at sælger kan få varen tilbage i væsentlig samme stand og mængde, som den var, da du modtog den. (§) 

Du må gerne prøve varen, medmindre det er klart, at afprøvningen forringer varens salgsværdi.
Avatar billede matz Nybegynder
06. januar 2005 - 21:41 #7
John stigers >>

Min varer er heller ikke købt via internettet, men i en butik.
Avatar billede johnstigers Seniormester
06. januar 2005 - 22:08 #8
Du har ret....
http://www.dr.dk/forbrug/rettigheder/FH/efter_koeb.htm

men du kan slå på at din vare har en mangel, og kræve handlen annuleret.
Avatar billede matz Nybegynder
06. januar 2005 - 22:14 #9
John stigers >>

Men vil den holde hvis jeg siger den barbere ujævnt og han sagde til mig den ville barbere perfekt - Så kan han jo bare sige at det har han aldrig sagt eller?

Og hvis jeg siger det kan jeg få pengene tilbage. For det produkt er meget skuffende når man tænker på det er med det bedste skærersystem fra Braun.
Avatar billede johnstigers Seniormester
06. januar 2005 - 22:16 #10
Det opfylder ikke dit behov - det mener jeg er nok.
Avatar billede matz Nybegynder
06. januar 2005 - 22:18 #11
John stigers >>

Jeg prøver og gå ned til butikken imorgen og se om jeg kan få pengene tilbage :)

Så jeg vender lige tilbage.
Avatar billede Slettet bruger
07. januar 2005 - 09:17 #12
Det bør lige nævner at en mundtlig aftale er sidestillet med en skrevtlig aftale
Avatar billede Ny bruger Nybegynder

Din løsning...

Tilladte BB-code-tags: [b]fed[/b] [i]kursiv[/i] [u]understreget[/u] Web- og emailadresser omdannes automatisk til links. Der sættes "nofollow" på alle links.

Loading billede Opret Preview
Kategori
Computerworld tilbyder specialiserede kurser i database-management

Log ind eller opret profil

Hov!

For at kunne deltage på Computerworld Eksperten skal du være logget ind.

Det er heldigvis nemt at oprette en bruger: Det tager to minutter og du kan vælge at bruge enten e-mail, Facebook eller Google som login.

Du kan også logge ind via nedenstående tjenester