Avatar billede zliber Nybegynder
07. januar 2005 - 11:43 Der er 21 kommentarer og
1 løsning

Get Data Back

Hej eksperter!

Jeg har et større problem...
Forleden dag ville jeg gerne formatere min harddisk jeg har Windows på. (Her kaldet Harddisk A)
Jeg har 2 andre harddiske, udover denne. (Harddisk B og C)
Harddisk A har jeg i sin tid oprettet 2 partitioner på, så de fungerer som C: drev på 20GB og D: Drev på 60 GB.
Jeg ville gerne gemme hvad jeg havde på D drevet og så nogle enkelte ting på C drevet.

Jeg oprettede derfor to mapper på Harddisk B (Mit E Drev). Disse mapper blev kaldt "C" og "D" (og ikke andet).

Jeg kopierede alle de ting jeg gerne ville gemme, jeg vil tro der var omkring 50 GB totalt. Det blev lagt i hver sin mappe så det var lige til at smide tilbage efter format og install.

Da kopieringen var færdig, slukkede jeg PC'en. For ikke at komme til at dumme mig, tog jeg alle andre harddiske ud af PC'en, så det KUN var den der skulle rodes ved, der var sluttet til. Og så naturligvis CD-rom drevet.

Jeg startede en Windows installation, for i XP kan man jo oprette og fjerne partitioner under installationen. Jeg fjernede alle partitioner og oprettede to nye igen på henholdsvis 20 og 60 GB. Jeg startede Windows installationen på 20GB partitionen.

Efter en smertefri installering, satte jeg så harddisk B og C i maskinen igen. Da jeg så skulle overføre de data der nu skulle bruges... så hov! Fik jeg en fejlmeddelse!

Mappen er ikke tilgængelig, der er en fejl (eller sådan noget).
Jeg kunne IKKE komme ind i mappen... INGEN af mapperne... Både C mappen og D mappen var beskadige.

Jeg startede CHKDSK for at se hvad det kunne gøre, og det begyndte at slette tabte dele i massevis.

Efter dette havde jeg kun min D mappe tilbage... I denne var der kun cirka 2 GB data... hvordan får jeg resten tilbage?

Egentlig må data'en jo ligge på den originale harddisk A endnu, da jeg aldrig fik lavet formateret partitionen? Eller hva'?

Håber der er nogle der kan hjælpe!

Mvh Zliber!
Avatar billede Slettet bruger
07. januar 2005 - 11:58 #1
Geninstaller Windows og sørg for at din backup cd også er monteret, hvad forventede du iøvrigt der skulle ske ved det
Avatar billede zliber Nybegynder
07. januar 2005 - 12:15 #2
Hvad mener du, hvad der skulle ske ved det?
Jeg vil gerne have min data tilbage, på den ene eller anden måde...
Hvorfor var filerne i netop de 2 mapper beskadige, på den anden harddisk, altså den harddisk jeg ikke havde gjort noget ved, som jeg brugte som backup.
Jeg har jo geninstalleret windows, og problemet var jo netop, da jeg skulle flytte mine data tilbage, så fandt jeg ud af den skrev mapperne var beskadige?
Avatar billede zliber Nybegynder
07. januar 2005 - 12:16 #3
Jeg havde jo ikke backup på en cd, men på en anden harddisk...
Avatar billede daki Juniormester
07. januar 2005 - 12:33 #4
Prøv GetDataBack fra runtime - den har hjulpet mig et par gange....
http://www.runtime.org
Avatar billede zliber Nybegynder
07. januar 2005 - 12:58 #5
#daki
Findes der en guide eller noget lign. på dansk? Altså til GetDataBack?
Avatar billede Slettet bruger
07. januar 2005 - 13:02 #6
1) der sker jo ikke noget ved din backup harddisk fordi du installerer windows på en anden harddisk
2)Windows siger der er fejl på din backup harddisk fordi den ikke var til stede under installationen
3) derfor geninstaller windows med din backup harddisk monteret
Avatar billede zliber Nybegynder
07. januar 2005 - 13:06 #7
#helgec
1) Det skulle jeg heller ikke mene!
2) Er det ikke nok at gå ind i BIOS og søge efter harddiskene og så starte op?

Men jeg forstår det stadig ikke... Inden jeg formaterer WIN harddisken, så virkede alle mapper på BACKUP harddisken. Men efter jeg havde installeret WIN, så var det KUN de 2 BACKUP mapper der ikke virkede... Resten af mapperne virker fint. Findes der nogen logisk forklaring på det? (Backup mapperne virkede OGSÅ inden formateringen)
Avatar billede Slettet bruger
07. januar 2005 - 13:14 #8
Med forbehold for dette ikke er 100% korrekt, men det virker heller ikke destruktivt.
BIOS og Windows har ikke så pokkers meget med hinanden at gøre i dette tilfælde, det at BIOS fortæller dig at harddisken er fundet har intet med Windows at gøre, jeg er ret sikker på at grunden til at du får din fejlmelding er den at Windows af forståelige grunde ikke har omtallte harddisk med i sin partitions tabel, det tror jeg den vil få hvis disken er til stede under installationen
Avatar billede zliber Nybegynder
07. januar 2005 - 13:25 #9
Det kan jeg godt se, jeg forstår bare ikke hvorfor det kun lige var de 2 mapper på harddisken med backup den ikke kunne åbne... men de 7 andre mapper med spil, programmer og andet, dem kunne den godt åbne...
Avatar billede Slettet bruger
07. januar 2005 - 13:58 #10
Nej der kan jeg godt følge dig
Avatar billede zliber Nybegynder
07. januar 2005 - 14:21 #11
Oki så er jeg ikke helt dum!
På mandag tager jeg min computer med på arbejde, og prøver herude. Først sætter jeg alle harddiskene i, og reinstallerer windows, hvis det stadig ikke virker, så prøver jeg programmet GET DATA BACK hvis jeg ellers kan finde ud af dette... Jeg har aldrig prøvet "sådan noget" før, så jeg er lidt spændt på hvad man skal. Det er derfor jeg meget gerne vil have en dansk guide til programmet - mit engelsk er nemlig ikke så forfærdeligt godt. (Desværre).

Der er ikke nogen der har en guide til dette program?

Foreløbig siger jeg tak for hjælpen. Jeg vender sandsynligvis tilbage på mandag.
I ønskes alle en rigtig god week-end!
Mvh zliber
Avatar billede daki Juniormester
07. januar 2005 - 15:45 #12
Jeg kan ikke huske om der forefindes noget på dansk, jeg skal lige se når jeg kommer hjem....
Skulle der ikke være det, laver jeg en lille vejledning......
Avatar billede zliber Nybegynder
10. januar 2005 - 09:17 #13
#daki
Det lyder godt!

Jeg sidder på mit arbejde nu, og har min egen PC med. Så jeg går igang om her om en times tid.

Hvis du eller andre ligger inde med en lille vejledning så ville jeg blive glad (og helst på dansk, da mit engelsk ikke er særlig godt!)
Avatar billede zliber Nybegynder
10. januar 2005 - 09:30 #14
Udover alt det her, så har jeg lige et andet spørgsmål...
Hvor er chancen størt for at redde data'ne fra?

Den harddisk jeg reinstallerede, eller den jeg lagde backuppen over på, som så senere blev beskadigt.

På den første harddisk, satte jeg XP cd'en i og vha den fjernede alle partitioner. Derefter oprettede jeg 2 nye på samme størrelser som tidligere, og formaterede kun c: drevet.

På den anden harddisk lå alle de data jeg skulle bruge, men efter installationen var de beskadigt, og senere slettede scandisk dem.

Håber der stadig er nogle til at hjælpe!

Mvh Zliber!
Avatar billede zliber Nybegynder
10. januar 2005 - 11:07 #15
Hey eksperter!

Jeg mangler en hjælpende hånd!
Hvordan bruger jeg det program? GetDataBack??
Avatar billede Slettet bruger
10. januar 2005 - 16:02 #16
Det kan du næsten ikke være i tvivl om, start programmet,marker den / det partition / drev du ønsker at genskabe data fra, følg vejledningen på skærmen
Avatar billede zliber Nybegynder
02. februar 2005 - 19:03 #17
Jeg må nu indrømme jeg har prøvet, og ikke kunne finde ud af det. Så muligvis er jeg bare dum, eller også kunne den bare ikke genskabe data'erne.
Men nu har jeg givet op og slettet hele møjet.

Jeg forstår nu bare ikke hvad årsagen var... SÅdan er livet i computer verdenen. ;)
Avatar billede Friis77 Praktikant
04. oktober 2008 - 17:43 #18
Jeg mistet en masse data på min harddisk på et tidspunkt, som jeg ikke kunne finde igen, jeg prøvet alt og til sidst sendte jeg den til et firma der kunne finde slettet data og de fandt det for mig igen, de kan findes her http://www.kfp-service.dk/data
De var billige synes jeg....
Avatar billede zliber Nybegynder
05. oktober 2008 - 22:29 #19
Hvad gav du for det badboy24?
Avatar billede Friis77 Praktikant
05. oktober 2008 - 22:34 #20
jeg gav 1500,- jeg synes det var billigt og jeg fik alt tilbage fra disken.
Avatar billede Slettet bruger
06. oktober 2008 - 06:56 #21
Prisen er 400,00 kr ved www.helgec.dk
Avatar billede Slettet bruger
06. oktober 2008 - 07:50 #22
det her program man skal købe kan det let

http://www.recovermyfiles.com/data-recovery-software-download.php

her er video hvordan du gør

http://www.recovermyfiles.com/data-recovery-video.php

jeg ved det virker selv på en maskine der har fået fjernet partioner og oprettet nye.