Avatar billede bennylarsen Nybegynder
08. januar 2005 - 22:49 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Harddisc Vordingborg hjælp

Jeg ved godt, at der ikke er køb og salg her, men min datters pc er brudt ned, den kan ikke finde harddisken, hvilket er sket lige pludseligt. Jeg har prøvet i bios, men kan ikke få den til at acceptere hd-en. Så hvis der er en i vordingborgområdet der ligger inde med en gl. hd på ca. 2 GB, som jeg kunne prøve med (købe) vil jeg være meget glad.
Avatar billede htmlkongen Novice
08. januar 2005 - 23:33 #1
Er harddisken formaeteret?

og

Er den ny?

Hvis den ikke er - er det så sket pludseligt?

Sidder stikkene ordentlig i?

Sidder pindene ordentlig på harddisken?

Er det sat ordenligt op i BIOS?

Håber at jeg kan hjælpe dig :o)
Avatar billede bennylarsen Nybegynder
08. januar 2005 - 23:51 #2
alt er checket formatteret, har kørt, og skulle til at samle skidtet. En sidste afprøvning stopper med at den melder harddiskfejl. Det er en gammel hd.  win98se.
Jeg er ikke så vild med at prøve HD på min egen PC, som kører uden problemer.
Avatar billede htmlkongen Novice
09. januar 2005 - 00:10 #3
Så den er altså ny? Har du prøvet en killdisk?
Avatar billede htmlkongen Novice
09. januar 2005 - 00:10 #4
Og kablerne har du tjekket ikke?
Avatar billede bennylarsen Nybegynder
09. januar 2005 - 00:17 #5
det er en gammel hd. hvad gør killdisk?
kabler, stik, er kontrolleret flere gange.
Avatar billede bennylarsen Nybegynder
09. januar 2005 - 14:38 #6
der er kørt fdisk, og format inden installation af diverse programmer. Og det virkede upåklageligt indtil jeg skulle sætte låg på, og lige prøvede at tænde pc-en en sidste gang.
Avatar billede htmlkongen Novice
09. januar 2005 - 14:47 #7
Killdisk er et program der "dræber disken" helt... Det vil sige at selvom man har gjort alt man nu skal ha gjort så er det tit at den løser problemet. Den sletter absolute alt hvad der er på harddisken. På en anden måde end bare format c: :) Prøv at køre den - dog skal du jo indstallere styresystem igen mm.
Avatar billede bennylarsen Nybegynder
09. januar 2005 - 14:58 #8
Ok jeg har været inde og læse vejledningen, det undrer mig bare, at fejlen fremkom uden nogen påviselig grund. Nu har jeg lige downloadet powermax.exe og vil lige prøve, om det program kan fortælle noget. Men nu skal jeg lige ned og have mig en kop kaffe eller to. Så det varer lidt inden jeg er tilbage.
Avatar billede htmlkongen Novice
09. januar 2005 - 16:00 #9
http://www.killdisk.com/downloadfree.htm Her kan du downloade det. Det dræber alt på HD... Du skriver bare :)
Avatar billede bennylarsen Nybegynder
09. januar 2005 - 19:02 #10
Jeg har nu prøvet powermax.exe, som vist er noget, der ligner killdisk.
Det viste sig i øvrigt, at fladkablet var defekt, men jeg havde heldigvis et liggende. Harddisken bestod ikke alle test, så nu pprøver jeg low level format. Så tror jeg bagefter jeg vil prøve killdisk på en anden harddisk, jeg har liggende.
Du skal have tak for dine kommentarer, så læg lige et svar. :-)
Avatar billede htmlkongen Novice
09. januar 2005 - 19:15 #11
OK :) Super at du kunne bruge det. Killdisk er et super program med garanteret "dræbning" :)
Avatar billede htmlkongen Novice
09. januar 2005 - 19:48 #12
Det var mange point - du kunne bare ha givet 15 - vil du ikke ha dem tilbage?
Avatar billede bennylarsen Nybegynder
09. januar 2005 - 22:30 #13
nej tak, det er da helt ok.
Avatar billede htmlkongen Novice
09. januar 2005 - 22:33 #14
Tak :)