Avatar billede roadrunner38 Nybegynder
10. januar 2005 - 18:01 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

Køb af ny bærbar

Da jeg står og har ca 11000 kroner til en ny bærbar, og jeg kender asus kvaliteten er mit spørgsmål så om denne kvalitet opvejer det mere man får for pengenen hvis man køber en zepto eller en vega.

Har set på tre bærbare, som kunne være lækre. Nu ville jeg så lige høre, om der er nogen der har noget klogt at sige om disse tre, og hvilken en der skal vælges. Især er jeg intersseret i kvaliteten på vegaen.

http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=102724 (vega)

Zepto 4200 som konfigureres selv så den passer

eller

http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=104420
Avatar billede lord-klaus Nybegynder
10. januar 2005 - 19:35 #1
Avatar billede lord-klaus Nybegynder
10. januar 2005 - 19:36 #2
jeg syntes ikke vega er så godt....
Avatar billede roadrunner38 Nybegynder
10. januar 2005 - 19:56 #3
Ok kan du uddybe hvorfor du ikke kan lide VEGA og er M68ne ikke bedre end ASUS A4760GUP? hvad med zepto kender du noget til den?
Avatar billede kox Nybegynder
11. januar 2005 - 00:03 #4
vega 259 er en kanonmaskine!! det er faktisk en asus i forklædning. du bør vælge noget centrinobaseret maskineri, læs disse 2 artikler skrevet at freehelp, de belyser sagerne meget godt. når du har læst dem vil du se hvorfor dit sidste link nok ikke er det bedste valg!
bærbar: http://www.eksperten.dk/artikler/507
grafikkort i bærbar: http://www.eksperten.dk/artikler/508
Avatar billede kox Nybegynder
11. januar 2005 - 00:13 #5
sorry, det var ikke dit sidste link, det var den lord-klaus linkede til jeg ikke vil anbefale. begge de maskiner du linker er rigtig fine!
Avatar billede roadrunner38 Nybegynder
11. januar 2005 - 00:36 #6
hvilken ville du mene man kom længst med, kan det betale sig med 250mb ram på grafikkortet.
Avatar billede kox Nybegynder
11. januar 2005 - 10:42 #7
mjae for mig ville 256 være overkill, men det kommer vel helt an på hvad du vil bruge den til. mig bekendt er der endnu ikke ret meget der kan udnytte så meget videoram i en bærbar, måske de mest hardcore spil? der skal du hae input fra andre... men man tænker jo også altid lidt frem når man køber, for hvad nu hvis om 5 måneder, men sådan kan ma jo blive ved :o)

hvad skal du bruge den til? jeg tænker på om du skal bruge den meget som bærbar eller det mere er tænkt som erstatning for en stationær? jeg har en dell også med 15,4" skærm og det er jeg ret vild med, f.eks. har jeg lagt startmenuen som normalt er i bunden ud i højre side og opnår på den måde en optimal brug af skærmen, men den er altså ret stor og klodset at slæbe rundt på, men det har jeg ikke ret tit brug for.
kæresten har også en dell, men med en mindre 14" skærm og den er altså mere nuttet at bære på, men selvfølgelig er skærmen ikke så stor...

en fordel ved vega'en er at du kan få den med indbygget bluetooth, det kan man ikke med m68, mig bekendt. på den måde kan du tilslutte trådløst til din mobil, tilslutte eksternt tastatur, mus og meget andet godt. man kan godt nok få en såkaldt dongle som tilsluttes usb-porten og så kan bluetooth enheder tilsluttes den vej, men så har du en dims der rager ud af computeren, selvfølgelig med risiko for at knække den hvis du vipper computeren mens du sidder med den i sofaen og lige havde glemt donglen.

for mig ville det springende punkt være det med indbygget BT og så er der 256mb videoram som jeg godt nok ikke kan bruge (endnu :o)) så jeg ville falde over vega´en
Avatar billede roadrunner38 Nybegynder
11. januar 2005 - 15:50 #8
Hvis nu man skal bruge den til til 3d grafik, kommer de ca 200 mb så ikke til sin ret, eller er der noget jeg har misforstået? synes også at den vega ser lækker ud, men har bare hørt så meget godt om den asus, især her på siden. Og er zepto helt udelukket?
Avatar billede kox Nybegynder
11. januar 2005 - 15:59 #9
vegaen er en asus, der står bare vega på!
jeg tror ikke du kan mærke forskel på 64 og 256 hellerikke ved 3D arbejde. min kærestes har delt grafik, hvor grafikken deler hukommelse med den langsommere almindelige ram (skod siger man) og jeg har 128Mb på mit rigtige grafikkort og jeg kan ikke mærke forskel i dagligt brug. jeg er selv offer for specifikationsræset :o)
ville stadig vælge vega'en :o) (også pga. de 256mb jeg ikke har brug for)...
Avatar billede roadrunner38 Nybegynder
11. januar 2005 - 16:05 #10
mente nok at vegaen var en asus,´var bare ikke sikker med hensyn til dennne maskine. Nu skal du nok få fred og tak for hjælpen. Tror det bliver vegaen da man jo måske for på et tidspunkt for brug for 256 mb.

smid et svar, så du kan få lidt point, så lukker vi denne tråd, medmindre du har noget klogt at sige om zepto.
Avatar billede kox Nybegynder
11. januar 2005 - 16:15 #11
jeg synes ikke zepto er så godt.... :o)
nej jeg kender dem ikke rigtigt, men der er en her som gør: http://www.hardware-test.dk/test_show.asp?id=3031 (fås vist nok også med indbygget BT)
Avatar billede kox Nybegynder
11. januar 2005 - 16:16 #12
og et bette svar
Avatar billede roadrunner38 Nybegynder
11. januar 2005 - 17:25 #13
tak for hjælpen kox, nu er det jo bare at vælge.
Avatar billede kox Nybegynder
11. januar 2005 - 18:10 #14
velbekomme og tak for point.
ja det er ren luksus at have så meget at vælge mellem :o)
husk lige at skrive hvad du ender med at vælge.
Avatar billede roadrunner38 Nybegynder
15. januar 2005 - 15:55 #15
Det blev en zepto 4200 med en bedre skærm, kun én ram klods på 512, og en lynhurtig harddisk på 7200 omdrejninger. Men tak for hjælpen, dog vil jeg lige informere om, at vegaen 259 m3 og m5 er produceret af uniwill og ikke asus, derfor blev det ikke den http://www.uniwill.com/products/performance/259ia3/259ia.php?HL=1&P=1
Avatar billede freehelp Praktikant
15. januar 2005 - 16:13 #16
Good job kox :D

Undskyld for spam