Avatar billede mhv Praktikant
10. januar 2005 - 20:43 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

net use commando

Hejsa

Jeg er ved at lave et system så alle mine medlemer på min netcafe kan komme på min linux server. når de bliver logget på en klient køres der en bat fil hvor jeg skriver:

%1 = brugernavn
%2 = adgangskode

net user %1 %2 /add

net use x: \\xxx.xxx.xxx.xxx\%1\dokumenter /user:%1

men virker ikke den sier adgagskoden er forkert, men henter den ikke den fra net user eller hvordan virker der ?
Avatar billede bertelbrander Praktikant
10. januar 2005 - 20:52 #1
Måske:

set foo=brugernavn
set bar=adgangskode

net user %foo% %bar% /add
Avatar billede mhv Praktikant
10. januar 2005 - 20:57 #2
undskyld %1 og %2 er parameter....

login.bat brugernavn adgangskode

så de er rigtige nok har også prøvet at skrive direkte i en dos prompt
Avatar billede lap Nybegynder
10. januar 2005 - 21:42 #3
net use x: \\x.x.x.x\%1\dokumenter /user:%1 %2
Avatar billede mhv Praktikant
10. januar 2005 - 22:41 #4
virker ikke
Avatar billede lap Nybegynder
11. januar 2005 - 09:44 #5
måske "net use x: \\x.x.x.x\%1\dokumenter /user:%1% %2%"

Men alle er åbenbart admins eftersom de kan oprette sig selv - derudover - hvad sikrer, at mappen \\x.x.x.x\%1\dokumenter eksisterer - som share ?

Jeg tror dit problem simpelthen er, at password er ok, men mappen eksisterer ikke.

net user kommandoen opretter en konto på domænet, hvis /dom tilføjes. Hvad er det egentlig du forsøger at gøre?
Avatar billede mhv Praktikant
11. januar 2005 - 11:45 #6
jeg har lige prøvet hjemme ved mig selv på min egen linux server og der virker det, så ved ikke lige hvad problemet er/var. men tak for hjælpen og lap hvis du vil have pint så svar lige.

tror det har noget at gøre med hvis man logger forkert ind med en bruger gemmer den nogen data så man er nød til at genstarte før man kan prøve igen...?

alle bru
Avatar billede lap Nybegynder
11. januar 2005 - 12:08 #7
ingen points til mig - du kan altid bruge dem til noget andet :-)
Avatar billede mhv Praktikant
11. januar 2005 - 12:54 #8
ok så tager jeg dem selv