Avatar billede bluestrike Nybegynder
13. januar 2005 - 10:20 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Reloade window uden toolbar og statusbar.

Hej, jeg er ved at lave et infosystem.

For at komme ind på systemet skal brugeren logge ind.
Når han er i logind vinduet skal browseren se normal ud med statusbar og toolbar.

Men når han er logget ind skal siden være uden statusbar og toolbar. Hvordan gør jeg det. Jeg vil ikke lave det som et pop-up med window.open, jeg vil reloade samme browser vindue og ændre på hvilke barer der vises.

Håber I kan hjælpe.
På forhånd tak.
Avatar billede keysersoze Guru
13. januar 2005 - 10:26 #1
det kan ikke lade sig gøre medmindre du laver et popup - brugerens indstillinger kan ikke ændres på den måde.

så vil du have de ting væk er der ingen anden mulighed end popup
Avatar billede bluestrike Nybegynder
13. januar 2005 - 10:35 #2
Okay. :-/ Hvis jeg så skal gøre det med window.open, hvordan lukker jeg så mit login vindue, sikre mig det nye er maximized??
Avatar billede keysersoze Guru
13. januar 2005 - 10:43 #3
window.close - men du kan ikke gøre det uden at brugeren bliver promptet for om man virkelig vil lukke det når vinduet ikke er dannet vha javascript.
Avatar billede bluestrike Nybegynder
13. januar 2005 - 10:45 #4
Kan det slet ikke lade sig gøre?? Jeg vil jo ikke have at de skal spørges... det vil virke enormt irriterende. :-(
Avatar billede keysersoze Guru
13. januar 2005 - 10:49 #5
før servicepack2 kunne du bruge nedenstående script - men det bliver blokeret nu.

<html>
<head>
<SCRIPT type="text/javascript">
function hest(){
      e = window.self;
      e.opener = window.self;
      e.close();
}
</script>
</head>

<body onload="hest();">
<a href="#" onclick="hest();">Luk</a>
</body>
</html>

har ikke umiddelbart set noget nyt der kan klare det.