Avatar billede susanne_larsen Nybegynder
15. januar 2005 - 14:44 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Skjul js menu når siden printes

Har en js menu som jeg ikke ønsker skal printes.
Har placeret den i en div (div id="navigation") og troede i min naivitet jeg bare kunne bruge display:none eller block i min css til print (print.css).
Men der skal åbenbart ændres i en i en js filerne i stedet for.

Jeg vil helst ikke placere et link på siden som bruger skal klikke på, og så skjule menuen på den måde.

Kan det virkelig passe at det ikke kan lade sig gøre at skjule menuen ?
Prøv at tag et kig i print preview..... link til test side her http://www.suza.dk/test/index.html
Avatar billede basementjack Nybegynder
15. januar 2005 - 14:59 #1
Det virker da fint med de andre elementer du skjuler i print.css...
Prøver du ikke at skrive #navigation {display:none;} i print.css..?
Avatar billede susanne_larsen Nybegynder
16. januar 2005 - 11:45 #2
Jo har jeg prøvet. Har også prøvet med display:block, men har pillet dem af igen, da manuen ikke skjules :(

Tror at der skal js kodning til før jeg kan skjule menuen, men har ikke rigtig nogen ideer.
Avatar billede susanne_larsen Nybegynder
16. januar 2005 - 11:51 #3
ups stavefejl :)

jeg  har dl menuen fra dynamicdrive og kan se at sp har været oppe i deres forum, men der er ikke kommet nogen løsning. Ex her
http://www.dynamicdrive.com/forums/archive/index.php/t-260.html

Men det er da for utroligt, hvis det ikke kan lade sig gøre ?
Avatar billede basementjack Nybegynder
16. januar 2005 - 14:58 #4
"The HV menu doesn't support this way of hiding <DIV></DIV> areas."

Har du forsøgt at smide en <span class="hideMe"></span> omkring din menu og så skjulet den istedet?.. Ellers ved jeg sørme heller ikke helt hva man skal gøre ved den..
Avatar billede susanne_larsen Nybegynder
17. januar 2005 - 17:02 #5
Jeg har fundet dette her link, og tror umiddelbart det er noget lignende jeg skal have fat i, men jeg ved skisme ikke nok om javascript til at kunne få det tilføjet. Anyone ?

http://www.milonic.com/mfa/2002-April/00526.html
Avatar billede susanne_larsen Nybegynder
17. januar 2005 - 17:03 #6
<<basementjack jeg har prøvet dit forslag og det hjælper desværre ikke :/
Avatar billede roenving Novice
17. januar 2005 - 17:59 #7
Hrm, mon ikke du kan lave et print-stylesheet sådan:

div{display:none;}
div.content{display:block;}

-- og så også tilføje dine indre divs fra indholdsområdet !-)
Avatar billede susanne_larsen Nybegynder
18. januar 2005 - 09:09 #8
øhmm ikke helt med hvor du vil henad ;)

jo
div{display:none;}
div.content{display:block;}
skjuler det hele incl menuen, men hvad så nu :D
Avatar billede roenving Novice
18. januar 2005 - 15:13 #9
div{display:none}/*Skjuler alle divs*/
div.content{display:block;}/*Men viser alligevel divs med klassen content (måske div#content !-) */
Avatar billede susanne_larsen Nybegynder
18. januar 2005 - 20:58 #10
ach so --- det der du vil hen S**
nope virker ikke - hverken med div#content eller div.content :(

har forsøgsvis smidt dem begge ind i print2.css på denne side:
har også prøvet dem enkeltvis. div#content burde jo egentlig virke da divén er tildelt denne id, men nixen.....
http://www.suza.dk/test/index2.html
Avatar billede susanne_larsen Nybegynder
18. januar 2005 - 21:08 #11
men ehhmm er løsningen ikke at at rette i selve js filen, så de div tags der genereres får tilknyttet et class-name ?

F.eks. class="hideme", og derefter kan man så manipulere den f"#¤%# menu yderligere OG dermed skjule den, hvis det er det man vil ??

Når menuen genereres ser det ud til at den tilføjer egne <div> tags i slutningen
af html siden, og det betyder vel at man ikke selv kan proppe tags udenom dem eller vodden ??.

Hvis man gør det bliver man så ikke nødt til at møffe om på den kode som
menuen indsætter ??

Møg jeg ikke er mere inden i js :/
Må se at få sat mig ind i sagen ;)
Avatar billede susanne_larsen Nybegynder
23. januar 2005 - 15:46 #12
Problem løst :D
I filen menu_com.js tilføjet en class kaldet noprint

Class sat på alle de DIV tag derindsættes.

I min css til print defineret en class kaldet noprint og sat den til display:none