Avatar billede victor-1 Nybegynder
23. januar 2005 - 04:41 Der er 40 kommentarer og
1 løsning

Farvel E

Ja – det måtte jo komme.
Jeg har ganske enkelt mistet lysten til at deltage mere i det her forum og da der er mere brug for min hjælp andre steder, vælger jeg nu at lægge mine kræfter der. Jeg sletter ikke min profil her på E og vil da også benytte mig af den, hvis jeg selv får brug for hjælp.

Flere gange har jeg deltaget i diskussioner omkring karma da jeg absolut ikke bryder mig om den totalt latterlige måde den fungerer på. Og hvad har man så fået ud af det?
Joh – alle ved det jo godt … dårlig karma. Hvor latterligt og useriøst af et forum som Eksperten, IKKE at få noget gjort ved det. Men den kamp for retfærdighed er vidst efterhånden opgivet af de fleste.

Til brugere som har tildelt mig karma under halvtreds procent, uden begrundelse og Deres egen underskrift:
REND MIG I R**** og gid I må sove dårligt, med de problemer I åbenbart har.

Nye brugere kommer til, - seriøse som useriøse.
En af de brugere som har fået mig til at overveje at trække mig, er langt mere end aktiv herinde. Siden vedkommende blev ”hyperaktiv” i sikkerhedskategorien, samt jeg ved ikke hvor mange andre kategorier, har jeg været nødsaget til, at framelde nogle af de abonneringer jeg havde tidligere. Jeg druknede i mails og en voldsom stor del af dem, stod den bruger for næsten helt alene. Vi har alle forskellige måder at håndtere tingene på og sådan skal det også være, men jeg synes der er grænser.

Jeg vil dog meget gerne hjælpe færdigt i de tråde hvor jeg deltager og hvor min hjælp stadig er ønskelig efter dette.

Slutteligt vil jeg sige tusind tak til de mange brugere, med hvem jeg har delt gode, saglige, sjove og seriøse tråde. Heldigvis har der været mange af dem også.
Vi ses måske i en tråd en anden go’ gang – hygge og god vind fremover til Jer *S*

Hilsen victor-1
Avatar billede bredker Nybegynder
23. januar 2005 - 08:19 #1
victor-1
du vil blive savnet
Avatar billede freehelp Praktikant
23. januar 2005 - 08:53 #2
FOR POKKER Henrik!! :(

Kan dog til fulde forstå din beslutning, og respektere den 110 %

Jeg håber at støde på dig igen - men om ikke andet snakkes vi vd på msn min ven :D

God vind fremover Henrik

//Freehelp

PS. Gjorde selv dette for et stykketid siden nu
http://eksperten.dk/bruger.phtml?navn=freehelp
Avatar billede norbert Nybegynder
23. januar 2005 - 09:14 #3
Det var dog en kedelig nyhed, du kommer med, Victor, selv om jeg udmærket forstår dig. Vi har alle engang imellem brug for en pause fra E, ligsesom man udenfor eksperten har brug for ferie osv. Jeg har selv været millimeter fra at slette min konto ved årsskiftet, men en pause på 14 dage hjalp for mit vedkommende. Så jeg håber vi ses igen, når du er faldet ned og har fået din "ferie".
Pøj pøj
Norbert
Avatar billede nordicwolf Nybegynder
23. januar 2005 - 09:57 #4
Det var dog en kedelig nyhed, du kommer med, Victor, selv om jeg udmærket forstår dig.
Go vind fremover
Avatar billede triple-x Nybegynder
23. januar 2005 - 10:08 #5
take care victor
Avatar billede bennylarsen Nybegynder
23. januar 2005 - 10:34 #6
Absolut en trist meddelelse.
Avatar billede kenp Novice
23. januar 2005 - 11:29 #7
Hygge Victor aka Henrik, men vi ved jo hvor vi mødes alligevel ;)
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
23. januar 2005 - 11:56 #8
E har mistet en af sine store personligheder i viruskategorien i dig. Din ihærdighed, professionalisme og utrættelige vilje til at få løst brugernes problemer vil blive savnet.

Vi snakkes ved på SWF eller msn :)
Avatar billede Slettet bruger
23. januar 2005 - 15:32 #9
Sorry to see you go....

Det er synd at mange af de gamle og garvede trækker sig efter at eksperten er lagt i nye hænder, om det er derfor eller af andre grunde er jo egentlig lige meget.

Håber at se dig igen en dag, der går nok lidt før du falder langt ned ad rangstigen, men en plads i top 100 er jo rigtig godt. (Prøver selv at komme der op :D)
Avatar billede nopsen Ekspert
23. januar 2005 - 18:05 #10
kan kun sige at jeg fuldt ud forstår din beslutning om at stoppe.
Avatar billede victor-1 Nybegynder
23. januar 2005 - 18:58 #11
Tusind tak for de pæne ord alle sammen.
Jeg er på nuværende tidspunkt ret overbevist om, at jeg ikke længere vil hjælpe herinde - det er jo heldigvis heller ikke et krav for at kunne bibeholde sin profil *S*

Måske en gang, hvis systemet bliver ændret, så man kan undgå alle de forbistrede *tilsvininger, UDEN muligheden for at kunne forsvare sig, vil jeg igen optage kampen - IKKE før.

* = (sådan betragter jeg en useriøs karmatildeling)
Avatar billede aovergaard Nybegynder
24. januar 2005 - 00:07 #12
Hej Victor.

Mange kommer til at savne dine friske og nyttige svar herinde på E.
Mange er kede af dit farvel til E.
Jeg kan godt forstå du er træt af det karma system, det er ikke positivt effektivt.
Jeg forstår godt at det er med vemod du nu forlader E, som har betydet så meget for os alle.
Jeg glæder mig dog alligevel over dit farvel til E, så du kan være meget mere på i vores forum. *S*
God vind til dig.
Avatar billede ejvindh Ekspert
24. januar 2005 - 11:01 #13
Det er virkelig en skam det her!! Det reducerer ekspert-niveauet i Sikkerheds-kategorien væsentligt. Samtidig ser det også ud til at Andersenph har fået nok (jvf hans minisite):
http://www.eksperten.dk/bruger.phtml?navn=andersenph

Men det er da dejligt at vide, at det ikke betyder at I trækker jer fra "kampen", men arbejder videre ovre på Spywarefri.
Avatar billede kenp Novice
24. januar 2005 - 11:05 #14
ejvindh ->groft sagt kan du tage 8 af de øverste 18 i sikkerhedskategorien som nu hjælper på spywarefri.dk frem for exp.dk
Avatar billede ejvindh Ekspert
24. januar 2005 - 11:11 #15
kenp: Ja, det er jeg klar over :-)
Jeg mente også bare, at det er godt at victor-1 og andersenph ikke forsvinder HELT fra den danske kamp imod virus, mal- og spyware.
Avatar billede ejvindh Ekspert
24. januar 2005 - 11:20 #16
Faktisk tror jeg endda der er mindst 9 ud af de 18: :-)
andersenp, fromsej, aovergaard, tonnybrandt, resist, victor-1, forevernewbie, perhaps, magictouch

Spywarefri's forum er efterhånden et bedre sted at henvende sig hvis man som privat bruger har store virus-problemer. Fordi det kun er de "autoriserede" der må svare. Til gengæld er E måske godt på den måde at det kan være et udklægnings- og rekruterings-forum, hvor man kan opøve sine antivirus-egenskaber og vise sit værd, for så herefter at blive head-hunted til Spywarefri....

Det er vel også det, den ovenfor omtalte hyperaktive bruger forsøger at gøre. Måske burde vedkommende dog nok have øvet sig lidt mere, inden han/hun kastede sig på banen... Det er nok en temperaments-sag.
Avatar billede kenp Novice
24. januar 2005 - 11:23 #17
ja det er 9 jeg talte forkert ;)

Men du har helt ret i at der bliver rekruteret personer/medlemmer fra andre fora på nettet til at hjælpe til. og jeg syntes også de er en god idee at det kun er dem som ved noget om det som svare på logs derover.

Men ja kender ganske godt det forum, hjælper nemlig selv til der, dog ikke med spyware.
Avatar billede ejvindh Ekspert
24. januar 2005 - 12:03 #18
Nå, og forevernewbie røg også med i købet:
http://www.eksperten.dk/spm/584093

:-(
Avatar billede freehelp Praktikant
24. januar 2005 - 12:06 #19
Hopper helt med på den vogn så :D
Avatar billede victor-1 Nybegynder
24. januar 2005 - 17:44 #20
Blot for at huske, ikke at glemme, at jeg har en dårlig hukommelse *S*
Lægger svar så jeg kan få lukket.
Avatar billede kenp Novice
24. januar 2005 - 17:57 #21
øv det skulle jo have været mig som fik de point *G*
Avatar billede Slettet bruger
24. januar 2005 - 19:18 #22
Det var da trist victor-1 :-(
Avatar billede victor-1 Nybegynder
24. januar 2005 - 19:46 #23
Tja bertie - det synes jeg også.
Avatar billede kalp Novice
27. januar 2005 - 20:55 #24
Bare en kommentar... og kun en for det er sikkert mig der hentydes til angående de mange mails så skal nok lade være med at spamme dig mere!

Hvis det er mig du snakker om med hyperaktiv i diverse katagorier så kan jeg sige hvad årsagen er. Jeg har været medlem på eksperten i meget lang tid... sjovt nok.. længere tid end dig, men har i 2-3 år ikke anvendt eksperten før her for nyligt igen og det bare mit niveau du ser.. sådan kan jeg godt lide at være.. jeg kan godt lide at hjælpe til hvor jeg kan.. og jeg kan sagtens ordne hijackthis log's der hvor det går galt er typisk der hvor 10 andre spywarefri.dk supportere stormer ind og sprøjter spørgsmålet til med deres forslag og pas nu på og dit og dat hvilket kun forvirre mig.. Fra da jeg startede til nu er jeg blevet MEGET bedre til det!!
Du kunne fra start af lade være med at poste indlæg i de spørgsmål jeg deltager i så ville du slippe for mine spam mails som du kalder det.

Hvis det ikke er mig du hentyder til så ved jeg du stadig synes jeg er pisse irriterende!

Ps. Du forlader eksperten.dk fordi du hader karma.. annonymt.. komisk jeg får næsten en kilden i maven når jeg tænker over det for du går jo selv rundt og giver dårlig karma til folk.. annonymt! eller måske kun til mig? for jeg irritere dig vist godt og grundigt!

Jeg ved du har.. og det ved du vist også godt selv! Jeg havde en lang negativ annonym karma angående virus katagorien (som nu igen.. faktisk 2) som pludselig forsvandt lige efter du havde givet mig 100% karma... Den var der selvfølgelig ikke længe.. jeg fik den vist kun fordi jeg gav dig nogen point pga et spørgmål.. men den forsvandt igen ca 2-3 dage efter. Det okay.. for karma kan også rende mig i (ucensureret)RØVEN! min kan sgu ikke blive bedre kun dårligere... men det stopper mig sgu ikke i at forsætte her med at hjælpe! Bare fordi en person skider i din karma kan du høre resten af brugerne i denne katagori ikke er blevet påvirket af det.. så glem karma og fortsæt du bare på eksperten...

Jeg skal nok holde mig fra spørgsmål du deltager i så du kan slippe for denne type mails

Spørgsmål angående virus <http://exp.dk/spm/58500238#rid528009799>
Bruger Kalp <http://exp.dk/bruger.phtml?navn=kalp>
Handling Kommentar
Kategori Sikkerhed <http://exp.dk/spm/Sikkerhed/>  :: Virus <http://exp.dk/spm/Sikkerhed/virus/>  :: Generelt <http://exp.dk/spm/Sikkerhed/virus/Generelt/>

Til andre i denne katagori som pludselig skulle tænke anderledes om mig efter denne kommentar er velkomne til at fjerne deres karma til mig.. genere mig ikke overdrevet.. min karma kan sgu ikke blive meget værre hehe... men husk på en ting.. Jeres engel victor-1 brokker sig over annonym dårlig karma men giver selv dårlig karma ud! Og jeg ved et par andre "anerkendte" bruger som har gjort præcist det samme.
Avatar billede norbert Nybegynder
27. januar 2005 - 21:14 #25
Igen et af de utallige beviser på, at anonym karma kun er roden til alt ondt. Gad vide, hvornår eksperten/IDG får det fjernet, det giver ALT for meget ballade, beskyldninger og en dårlig karma på hele Eksperten. Jeg kan virkelig ikke se pointen i, at der skal være et sted, hvor man har lov til at svine folk til, som der er i karmasystemet. VÆK MED KARMASYSTEMET NU!
Avatar billede freehelp Praktikant
27. januar 2005 - 21:14 #26
Træk nu vejret kalp!

Er selv blevet anmeldt for injurier, da jeg OGSÅ var sikekr på hvem som havde givet mig anonym karma. Dette har jeg så erfaret ikke er vejen frem, og beklager overfor de forurettet.

ALLE kan tildele skvatnisse karma, men lad dem dog morer sig Kalp!

Fik selv nok langt om længe, og har stoppet min support som mange andre :(

Dertil kommer at fromsej nu OGSÅ har forladt E :(

Mit sidste diskutions indlæg hermed opretter :)

God vind fremover til mine tidligere "medkollegaer"

//Freehelp
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
27. januar 2005 - 23:06 #27
kalp > vil du sende en mail til tonnybrandt[at]gmail.com ? Erstat [at] med @
Avatar billede victor-1 Nybegynder
28. januar 2005 - 21:09 #28
Kalp > Klap nu lige hesten en gang - det er nogle temmelig hårde beskyldninger og påstande du fremtoner med her. Hvor i alverden har du fra, at jeg tildeler annonym karma ? Det må være noget du har grebet ud af den blå luft.

Den 100%-karma jeg gav dig på et tidspunkt, den slettede jeg igen fordi du efter min bedste overbevisning alligevel ikke fortjente den. Jeg vil ikke kommentere yderligere omkring hvorfor, for det har du vidst fået at vide til hudløshed - blot ikke af mig.

Jeg vil dog så lige understrege, at den ikke efterfølgende er ændret til en dårlig karma og hvis den endelig var kan jeg garantere dig for, at den var både begrundet og undeskrevet. Jeg har i lang tid haft det princip, at jeg ikke vil sidde og bedømme, hvorvidt folk skal ha' 25, 50 eller 75% karma, og har derfor i den tid udelukkende uddelt 0 eller 100% karma - og ALTID med begrundelse og underskrift. Der er indtil videre af mig kun blevet til en enkelt O% karma og den var altså IKKE til dig ;-)

Hvis en i tråden vil lægge et par skærmskud ud på nettet af de tildelinger jeg gennem tiden har givet, skal jeg gerne ta' et par af dem og sende dem til vedkommende som det eneste bevis jeg kan gi' for min påstand. Aller helst ser jeg naturligvis gerne, at jeg endnu er så respekteret og troværdig, at jeg ikke behøver bevise det.
Avatar billede kalp Novice
28. januar 2005 - 21:21 #29
Hvad med vi binder knude på snoren og lader det ligge? Det ret underordnet det hele. Vi glæder os til at se dig tilbage i virus katagorien når IDG engang får styr på ekspertens karma funktioner. Du og alle andre fra spywarefri er velkomne til, at vejlede og guide så længe det gøres på en pæn måde for så genere det mig ikke. Mit aktivitetsniveau vil forblive det samme så længe jeg ikke bliver forstyrret af andre vigtigere ting i mit liv, men det burde heller ikke være det store problem.

Ps. jeg har heller ikke sagt du har givet mig dårlig karma efter du har fjernet den gode.
Avatar billede freehelp Praktikant
29. januar 2005 - 09:06 #30
LOL

Fik lige denne:

Al for meget uvedkommende og voldsom diskussion - farer op og bliver hurtigt ubehagelig og direkte personlig.

14 dage efter jeg er stoppet herinde. Endnu en tøsedreng ser lyset *GH*

See Ya E
Avatar billede c-holst Novice
10. februar 2005 - 20:05 #31
til Victor og Lars,

vis jer som mandfolk og kom tilbage i folden hvor i begge hører hjemme.
tag nogle af de andre "gamle" med hvis i møder dem.

så tager vi en ny omgang debat når den nye admin har meldt sig under faneren
http://www.eksperten.dk/spm/589721

finder alle de gode argumenter, og ignorerer karma fuldstændig
Avatar billede victor-1 Nybegynder
10. februar 2005 - 23:47 #32
Jeg kan oplyse, at freehelp ikke længere er at finde blandt brugerne herinde.
Han er kort og godt blevet deaktiveret - sørgeligt :-(

Jeg selv har ikke planer om at vende tilbage som hjælp herinde, før der sker markante ændringer af systemet.
Avatar billede arne_v Ekspert
11. februar 2005 - 08:21 #33
Tør man spørge om der er nogen som ved hvorfor han er blevet deaktiveret ?
Avatar billede johnstigers Seniormester
11. februar 2005 - 09:02 #34
Han havde skrevet noget på minisite som åbenbart ikke var tilladt...
Avatar billede kenp Novice
11. februar 2005 - 10:10 #35
hummm det kunne da så være rart at vide hvad det så var som ikke er tilladt at skrive der....
Avatar billede johnstigers Seniormester
11. februar 2005 - 11:16 #36
http://www.eksperten.dk/spm/588135:
Kommentar: freehelp
05/02-2005 16:43:10 Hold da kæft mand!!

Så tillader jeg mig at stikke næsen frem for at hjælpe herinde.

Straks bliver der smidt dette:

Her gik jeg og troede, at freehelp var en lille selvhævdende teenager, med store komplekser, men det er jo forkert, jeg har lige opdaget i en gammel tråd, at han er nærmere de 30 end de 10.

Eksperten og dets brugere .....Rend mig i min fede røv!

Farvel!!!!

men snart bliver kalp vel også deaktiveret: http://www.eksperten.dk/bruger.phtml?navn=kalp
Avatar billede johnstigers Seniormester
11. februar 2005 - 11:17 #37
Ovenstående var det han skrev i minisite.
Avatar billede kalp Novice
11. februar 2005 - 13:24 #38
nu har jeg fjernet den sidste linje i mit minisite.. men kan da ikke se at skulle fornærme nogen? generede kun karma
Avatar billede johnstigers Seniormester
11. februar 2005 - 13:26 #39
kalp> det var ikke for at hænge dig ud - men freehelp blev deaktiveret for noget lign.
Avatar billede kalp Novice
11. februar 2005 - 13:28 #40
jeg skal ikke deaktiveres;) hehe
Avatar billede kalp Novice
11. februar 2005 - 13:29 #41
man kan sjovt nok give deaktiverede brugere karma hehe