Avatar billede bedsize Novice
23. januar 2005 - 11:41 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Strømforsyning 24 pins

Jeg har lige købt er P5AD2 PREMIUM bundkort fra Asus.
Til dette bundkort skal der anvendes en 24 pins psu. Men Shg, som jeg købte det ved fortæller på deres side at man også kan anvende en alm 20 pins psu, blot man også anvender 4 pins stikket.

Mit spørgsmål er nu hvordan dette 20 pins stik skal sidde i 24 pins bøsningen... Da det jo både kan sidde til højre og venstre..? og så havde de 4 overskydende hullet til overs i en af siderne..?

på forhånd tak.!
Avatar billede levich Nybegynder
23. januar 2005 - 12:17 #1
Jeg er ikke sikker på at svaret er her, men prøv at læs: http://www6.tomshardware.com/howto/20041223/index.html
Avatar billede janius Nybegynder
23. januar 2005 - 12:44 #2
Umiddelbart ville jeg bruge 35 Kr på at købe 20->24 pins converteren fra SHG. Så er du også ude over, om bundkortet understøtter kun at bruge 20 ben fremfor 24 og dermed også fri for at eksperimentere med noget der er så vitalt for maskinen.
Avatar billede bedsize Novice
23. januar 2005 - 17:55 #3
nu er det jo den anden vej rundt. bundkortet understytter 24 pins, mens psu'en har 20 pins

Men som du siger "Janius", er det dyre sager at ekspermenterer med, problemet er jo bare min tålmodighed, da butikkerne jo har lukket idag. Men jo jeg burde nok vente til imorgen.
Avatar billede levich Nybegynder
23. januar 2005 - 18:21 #4
Ja, du kan vel kun sikre dig at 20 + 4 pins stikkene forbindes rigtige, hvis du ved hvilke spændinger der kommer i hver enkelt af de 24 ledninger fra strømforsyningen, og så matche det med de spændinger der er angivet i manualet til bundkortet.
Avatar billede janius Nybegynder
23. januar 2005 - 22:35 #5
jep, skrev måske forkert men det jeg mente. tror ikke de findes "den anden" vej rundt.
Avatar billede levich Nybegynder
04. februar 2005 - 10:23 #6
Har du fået svar?
Avatar billede levich Nybegynder
15. februar 2005 - 16:00 #7
pointfordeling?