Avatar billede tommypedersen Nybegynder
25. januar 2005 - 09:03 Der er 23 kommentarer og
1 løsning

Shopsystem i ASP

Er der nogen der kender eller forhandler et shopsysten skrevet i ASP der kører op mod en SQL server.
(har kigget på osCommerce, men det er PHP og mySQL - det kender vi ikke noget til)

Mine krav er:
- Shoppen skal leveres som en pakkeløsning, så vi selv kan bestemme hvor den skal hostes
- Sourcekode skal medfølge (vidreudvikling)
- Dankortbetaling
- Kunderegistrering og rabatstyring
- Lagerstyring (med minimumbeholdning)
- beregning af fragt (vægt på varer)
- eksport af kunder/omsætning mm. (CSV)
- og helst meget mere - måske modulopbygget

Vi skal bruge det til 1 site (licensmæssigt)

Det kan også være et udenlandsk produkt, så må vi finde en der kan lave Dankortbetling.

Jeg håber i har rigtig mange gode ideer!
Avatar billede tommypedersen Nybegynder
25. januar 2005 - 09:06 #1
Jeg har kigget på Q-SHOP www.quadcomm.com/qshop/ - er der nogen der kender det?
Avatar billede alister_crowley Nybegynder
25. januar 2005 - 09:14 #2
kigget på www.dandomains.dk ?
Avatar billede tommypedersen Nybegynder
25. januar 2005 - 10:04 #3
Det er løsninger de hoster, desværre.

Jeg har kigget på http://www.oneworldstore.com/compare.asp
Her er en liste over mange af de udenlandske shoppingsystemer der findes til ASP, men jeg kender dem ikke ov ved ikke om de benyttes i DK.
Avatar billede para7 Nybegynder
25. januar 2005 - 14:07 #4
Jeg har denne fra Activedeveloper kørende lokalt. Den er dansk og godt udbygget.
E-shop med administrations modul.
http://activedeveloper.dk/download/default.asp?mode=showdownload&id=705
Avatar billede para7 Nybegynder
25. januar 2005 - 14:08 #5
PS: Den er gratis.
Avatar billede triple-x Nybegynder
25. januar 2005 - 14:09 #6
tommypedersen, i skriver i ønsker at videre udvikle på det selv og i har nogle krav til det.
Har i overvejet at få en udviklet specielt til jeres behov?
Avatar billede tommypedersen Nybegynder
25. januar 2005 - 15:35 #7
Jeg ved ikke lige om jeg kunne overskue at få hele projektet udviklet fra bunden.
Så skal det være fra en person/firma, der har lavet ASP shops før, hvor man kan tage det som udgangspunkt!
Avatar billede sth Novice
25. januar 2005 - 19:28 #8
jeg har set lidt  på denne : http://activedeveloper.dk/download/default.asp?mode=showdownload&id=705

ser meget lovende ud
Avatar billede sth Novice
25. januar 2005 - 19:29 #9
hmmmm nå det var der andre en mig der have set
(Kommentar: para7 25/01-2005 14:07:45), jeg beklager
Avatar billede tommypedersen Nybegynder
25. januar 2005 - 21:59 #10
Jeg har kigget på dandomains webshop - jeg må indrømme at den funktionsmæssigt bare siger spar2. Det er en utrolig lækker administration (har de mon selv udviklet den?)
Avatar billede para7 Nybegynder
25. januar 2005 - 22:46 #11
osCommerce open source shop i PHP har jeg sat op for en bekendt. Det er langt mere udviklet end den ovenstående shop fra Activedeveloper. Er der mon noget gratis i ASP der kan måle sig med det?
Avatar billede tommypedersen Nybegynder
26. januar 2005 - 10:10 #12
Vi er Microsoft partner og jeg er selv MCP i MS-SQL så det er derfor jeg helst vil køre det på den platform.
Jeg har intet imod PHP og MySQL men kender bare ikke til det.
Oneworldstore er ved at blive oversat til dansk (www.oneworldstore.dk). Jeg har lige snakket med ham der skal sælge det i DK.
Avatar billede para7 Nybegynder
26. januar 2005 - 10:21 #13
PS: Ingen årsag sth :)
Avatar billede para7 Nybegynder
04. februar 2005 - 18:16 #14
Hvad blir det til?-)
Avatar billede triple-x Nybegynder
04. februar 2005 - 20:02 #16
du kan evt prøve at kontakte Pezzo Net, jeg arbejder ikke hos dem længere, men de har haft en ASP shop, som du evt kunne have interesse i. www.pezzo.net
Avatar billede para7 Nybegynder
05. februar 2005 - 18:18 #17
Hej tommypedersen
Fik du afprøvet den danske mest tjekkede helt igennem danske shop, efter min mening:
http://activedeveloper.dk/download/default.asp?mode=showdownload&id=705
Avatar billede tommypedersen Nybegynder
05. februar 2005 - 20:38 #18
Jeg har ikke prøvet den hos os - er måske bange for at det ikke er så gennemtestet. Nogle af de shopsystemer i ASP eller ASP.NET, jeg har set på er solgt mange tusinde gange og kører ret store shops og er dermed også testet igennem.

Lige nu kigger vi mest på http://www.aspdotnetstorefront.com/default.aspx der i løbet af kort tid kommer i en multilanguage version. I den version kan både sprog og skin skiftes "at runtime".

//Tommy
Avatar billede para7 Nybegynder
05. februar 2005 - 21:56 #19
Det ser da lovende ud. $199 er da OK. Man får dog nok ikke lov til at lave mere end een shop for den pris. Det ku være den er lige så god som osCommerce.
Avatar billede tommypedersen Nybegynder
05. februar 2005 - 22:10 #20
Jeg er ikke i tvivl om at osCommerce er meget gennemtestet, det er meget brugt kan jeg se. Jeg har haft en til at teste forskellige shopsystemer og han var ret begejstret for osCommerce.
Det firma der står bag aspdotnetstorefront vil gerne lave de tilpasninger og betalingsgateways der skal bruges til DK, og så er det jo de samme folk der har lavet selve shopsystemet. Hvis jeg skal finde en i DK der skal lave tilpasninger i osCommerce, ved jeg ikke hvor sikker jeg kan være på hvor professonelt det er. Jeg har bare set for mange shop-projekter gå skævt og blive alt for dyrt.

//Tommy
Avatar billede para7 Nybegynder
11. februar 2005 - 10:33 #21
osCommerce gateway pluginsene som dankortmoduler o.l. ligger til download. Jeg har prøvet at installere Ewire. Jeg synes bare ikke der sker noget. Måske jeg skal tilmeldes Ewire først.
Avatar billede para7 Nybegynder
11. februar 2005 - 10:36 #22
En ting jeg ikke er begejstret for ved osCommerce, er at hvis man skal ændre fx forsidens tekst - og det skal man jo tit når der kommer nyheder - skal det gøres manuelt i en .php konfigurationsfil. Det er for nørdet for almindelige mennesker. Sådan n9oget burde ligge i databasen.
Avatar billede tommypedersen Nybegynder
11. februar 2005 - 13:35 #23
Vi er ved at teste AceFlex B2C nu (faktisk er vi ved at oversætte det til dansk for AceFlex) - Det er en shop-løsning bygget sammen med en masse backoffice funktionalitet (lagerstyring, kreditorer osv.)

Se mere på www.aceflex.com

AceFlex B2C er lavet i ASP, men der kommer en .NET udgave her til sommer.
Avatar billede tommypedersen Nybegynder
17. juni 2005 - 08:06 #24
Vi lukker!