Avatar billede dolphin Nybegynder
25. januar 2005 - 14:52 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

200 Gb SATA disk vil kun vise 133 GB

Jeg har købt en SATA 200GB disk og har installeret den i min PC men jeg kan kun finde 133Gb på den.

Er der nogle der har en løsning?

Jeg har Win 2000 Proff. DK installeret på maskinen.
BUNDKORT:
DFI KT600-AL 400MHz FSB, CPU temperature protection, AGP 8x, DDR
CPU
BIOS
Award BIOS
2Mbit flash memory
IDE
Supports ATA/33, ATA/66, ATA/100 and ATA/133 hard drives
UDMA Modes 3, 4, 5 and 6 Enhanced IDE (data transfer rate up to 133MB/sec.)
Serial ATA with RAID
Supports two SATA (Serial ATA) interfaces which are compliant with SATA 1.0 specification
(1.5Gbps interface)
Supports RAID 0, RAID 1 and JBOD
I/O Connectors
2 connectors for 4 additional external USB 2.0/1.1 ports
1 front audio connector for external line-out and mic-in jacks
2 internal audio connectors (AUX-in and CD-in)
1 surround connector
1 S/PDIF-in/out connector
2 SATA connectors
2 IDE connectors
1 floppy connector
1 ATX power supply connector
2 fan connectors

HARDDISK
Maxtor DiamondMax Plus 10, 200 GB, 7200 RPM, 8 MB, SATA, NCQ
Model: 6B200M0
Størelse: 200 GB
Omdrejninger: 7200 rpm
Cache: 8 MB
Søgetid: 9 ms
Overførselshastighed: 150 MBps
Interface: S-ATA + NCQ
Avatar billede ejoergensen Nybegynder
25. januar 2005 - 15:01 #1
hyppigt problem, se andre spørgsmål her om samme emne.
Avatar billede backside Nybegynder
25. januar 2005 - 15:48 #2
Her en fremgangsmåde liggende et sted, finder den lige frem. Det er noget med at du skal i registreringen og aktivere "bigLBA".
Jeg vender tilbage når jeg har fundet det frem.
Avatar billede backside Nybegynder
25. januar 2005 - 15:57 #3
-------------------------------------
Windows 2000 250GB HD problem
Gør følgende i nævnte rækkefølge:
1.
Inst. w2k
2.
Opdater alt fra ms. SP4 er en nødvendighed.
3.
Find:
HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\Atapi\Parameters
Og tilføj:
Value navn: EnableBigLba
Data type: REG_DWORD
Value data: 1
4. Boot fra w2k CD, vælg "reparer windows inst.", vælg "Recovery console"
Du skulle gerne ende op med c:/WINNT>
Skriv FIXMBR og tryk enter.
Der kommer lidt advarsler, men fortsæt og genstart når den er færdig.
5.
BIOS skulle gerne genkende hele disken nu.
6. Fyr op under Windows og brug evt. Partition Magic til at genskabe "unallocated disk space"
------------------------------------------

Håber du kan bruge noget af det, det er kopieret direkte fra den tekst jeg lavede da jeg selv havde problemet.
Det var en anden disk, men tror ikke det gør den store forskel.
Avatar billede backside Nybegynder
25. januar 2005 - 15:59 #4
Det var en Maxtor 250gb SATA disk jeg havde.
Avatar billede john.doe Nybegynder
25. januar 2005 - 18:28 #5
Opdatere til servicepakke 4 til win2000
Avatar billede backside Nybegynder
25. januar 2005 - 18:44 #6
Det er ikke nok john.doe
Avatar billede kennot Nybegynder
25. januar 2005 - 19:46 #7
Hey jeg har samme problem med min jeg lige har købt.
Hvad skal jeg gøre ved det? Jeg har Win XP Proof..
Avatar billede ejoergensen Nybegynder
26. januar 2005 - 10:38 #8
kennot, du gør ca det samme, der er ikke så stor forskel på den del. du skal sikkert have sp2 på for at understøtte stor disk, det kan du prøve først, hvis du ikke har det. Ellers start med at undersøge kontrolpanelet om der er noget der, inden du går i registreringsdatabasen. Jeg kan ikke give det nøjagtige, da jeg ikke bruger xp-l...
Avatar billede kennot Nybegynder
26. januar 2005 - 20:15 #9
ejoergensen, jeg har selv fundet ud af det men tak alligevel :)
Avatar billede backside Nybegynder
26. januar 2005 - 20:19 #10
Hvad siger du dolphin, virker det?
Avatar billede dolphin Nybegynder
27. januar 2005 - 10:24 #11
Jeg takker for alle de svar jeg har modtaget men jeg er løbet ind i det problem at jeg ville installere Win2000 igen på den maskine og så får jeg den fejl at NTDLR mangler så jeg er ikke kommet videre men jeg har taget svarene til mig.
Avatar billede backside Nybegynder
27. januar 2005 - 10:32 #12
Er det ikke noget Recovery console kan klare mon?
Avatar billede backside Nybegynder
01. februar 2005 - 16:17 #13
Kører det eller hvad?
Avatar billede dolphin Nybegynder
07. februar 2005 - 10:13 #14
Det kører nu - efter jeg har installeret XP sp2 men nu har jeg bare det problem at maskinen ikke vil finde de andre maskiner på lokalnettet.
Avatar billede backside Nybegynder
07. februar 2005 - 10:22 #15
Det er et XP problem. Mit forslag til løsning vil jeg skåne dig for.  *G*
Jeg er absolut ikke tilhænger af XP.